آخرین اخبار

توسعه و تجاری‌سازی خازن‌های مبتنی بر نانوالیاف کربنی

توسعه و تجاری‌سازی خازن‌های مبتنی بر نانوالیاف کربنی

شرکت سوئدی اسمولتک نانوتک (Smoltek Nanotech)، خبر از آغاز همکاری‌های خود با یک شرکت تولیدکننده قطعات الکترونیکی به نام یاگئو (Yageo) داده است. بر اساس توافق‌های صورت گرفته، دو شرکت بر روی تجاری‌سازی خازن‌های فوق نازک اسمولتک که مبتنی بر نانوالیاف کربن می‌باشند، همکاری می‌کنند.

شروع تجاری‌سازی خازن‌های فوق نازک اسمولتک بخشی از یک توافق توسعه مشترک است که در تابستان سال جاری میلادی به امضا رسیده است. اولین مدل خازن که در این همکاری توسعه یافته، یک خازن جداکننده برای پردازنده‌های مورد استفاده در نسل‌های آتی تلفن‌های همراه است. همان نوع خازن می‌تواند کاربردهای دیگری هم که نیازمند اجزای بسیار نازک و با چگالی خازنی بالا می‌باشند را پشتیبانی کند.

هاکان پرسون (Håkan Persson)، مدیر عامل اسمولتک در خصوص کارگاه مشترک دو شرکت در گوتنبرگ که اخیراً تشکیل شده، یک بیانیه مطبوعاتی ارائه نموده و در آن اعلام داشته: «هدف از ملاقات در گوتنبرگ، تجمیع تخصص و منابع اسمولتک و یاگئو برای تبادل اطلاعات و ایجاد یک هدف و دستور کار مشترک برای کار بر روی تجاری‌سازی خازن‌های فوق نازک اسمولتک بوده است.» در این کارگاه، نقشه راه فناوری و صنعتی‌سازی و همچنین فعالیت‌های مرتبط با محصول و بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، بحث در مورد فعالیت‌های تجاری از جمله بازاریابی و تعامل با مشتریان نیز آغاز شده است.

فیلیپ لزنر (Philip Lessner)، معاون ارشد یاگئو نیز در این خصوص می‌گوید: «یاگئو با شرکت نوآور سوئدی اسمولتک نانوتک برای صنعتی‌سازی استفاده از نانوالیاف‌های کربن در خازن‌های سیلیکونی همکاری می‌کند. ما این پروژه را ماه گذشته در مقر اسمولتک در گوتنبرگ آغاز کردیم. همچنین توری در خصوص فرآیند رشد نانوالیاف در آزمایشگاه MC2 در دانشگاه فناوری چالمرز داشتیم.»

تفاهم‌نامه‌ اولیه‌ای که دو طرف امضا کرده‌اند مربوط به توسعه مشترک و فرآیند تولید انبوه صنعتی خازن‌های نانوالیاف کربنی فوق نازک اسمولتک (CNF-MIM) است. بخش اولیه پروژه در یک توافقنامه توسعه مشترک (JDA) تعریف شد که در آن مقرر گردید 1.5 میلیون دلار برای ادامه کار به اسمولتک پرداخت شود. این تفاهم‌نامه همچنین به احتمال تشکیل یک سرمایه‌گذاری مشترک با مالکیت 50/50 اشاره دارد که در صورت تشکیل، مجوز تولید و فروش انبوه خازن‌های «CNF-MIM» در بخش خازن‌های گسسته را دریافت می‌کند.

 

مرجع: «Evertiq»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.