آخرین اخبار

خریداری یک استارت‌آپ نانویی توسط هولدینگ مشهور هنکل

خریداری یک استارت‌آپ نانویی توسط هولدینگ مشهور هنکل

شرکت هنکل (Henkel AG) آلمان، اقدام به خریداری یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه پوشش‌های نانویی نموده است. «NBD Nano» که در ماساچوست آمریکا مستقر است، تخصص قابل توجهی در زمینه توسعه خواص سطحی مختلف از جمله پوشش‌های نانویی ضد آب و لکه دارد. هنکل با این خرید قصد دارد تا با ورود به حوزه کاربردهای ناشی از بکارگیری پوشش‌ها، موقعیت خود را در خصوص فناوری‌های مرتبط با چسب‌ها و پوشش‌ها تقویت نماید.

پلتفرم اختصاصی فناوری «NBD»، دسترسی به پوشش‌هایی را ممکن می‌سازد که از ماندن اثر انگشت بر روی شیشه جلوگیری نموده و یا از ایجاد لکه بر روی پلاستیک، منسوجات و سایر مواد جلوگیری به عمل می‌آورد. از فناوری این استارت‌آپ می‌توان در حوزه‌های مختلف و کاربردهای چندگانه‌ای از لوازم الکترونیکی و کالاهای مصرفی گرفته تا خودرو و بسته‌بندی استفاده نمود. «Invisiprint®»، یکی از محصولات این شرکت است که مدیریت اثر انگشت و لکه‌ها را بر روی نمایشگرها ممکن می‌سازد. «RepelFlex» نیز محصول دیگری از این شرکت است که از ایجاد لکه در سطوح پلاستیکی مانند لوازم جانبی الکترونیکی و فیلم‌‌ها به میزان قابل توجهی جلوگیری می‌نماید.

مایکل تاد (Michael Todd)، رئیس جهانی نوآوری در فناوری‌های چسب هنکل، در خصوص خریداری «NBD» می‌گوید: «ما معتقدیم که خرید NBD، تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته آن‌ها را تسریع می‌کند. نوآوری‌های آن‌ها در پوشش‌های مورد نیاز برای بازار الکترونیک و لوازم جانبی، همراه با ردپای جهانی هنکل بوده و در نتیجه دامنه کاربرد گسترده‌تر راه‌حل‌های NBD را در بازار ممکن می‌سازد».

گفتنی است که «NBD» در سال 2012 میلادی و توسط دکارد سورنسن (Deckard Sorensen) و میگوئل گالوز (Miguel Galvez) و به منظور توسعه پوشش‌ها و مواد افزودنی تأثیرگذار بر ویژگی‌های آبگریزی سطوح راه‌اندازی شد. این شرکت در طی سال‌های 2012 تا 2017 میلادی و در طی 9 دور تأمین مالی، موفق به جذب سرمایه 16.7 میلیون دلاری از مجموع 14 سرمایه‌گذار مختلف شده بود. انطباق فعالیت‌های این شرکت با سیاست‌های کلان هنکل در حوزه چسب‌ها، منجر به خرید آن توسط این شرکت معروف و بزرگ آلمانی گردید. گفتنی است که هنکل سه حوزه فعالیت عمده دارد که شامل لباسشویی و نظافت، زیبایی و همچنین فناوری‌های چسب‌ها می‌باشد.

لازم به ذکر است، در حالی که فرایند خرید این استارت‌آپ آمریکایی تکمیل شده، اما بر اساس توافق بین دو شرکت اطلاعاتی در خصوص مبالغ تبادل شده ارائه نشده است.

  

مرجع: «Chemeng Online»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.