آخرین اخبار

نانوالماس، رازی برای باتری‌های ۲۸هزار ساله

نانوالماس، رازی برای باتری‌های ۲۸هزار ساله

یک استارت‌آپ کالیفرنیایی به دنبال توسعه باتری‌هایی است که طول عمر چندین برابری نسبت به انسان دارند. «نانو دایموند باتری» (Nano Diamond Battery-NBD)، به لطف فناوری فوق‌العاده خود باتری‌هایی تولید نموده که توانایی شارژ خود به خود داشته و بیش از 28 هزار سال شارژ دارند. به کمک این فناوری، اگر تمام عمر خود را هم مشغول به استفاده از یک دستگاه بازی مجهز به باتری باشید، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ وقت باتری آن تمام نمی‌شود.

اگرچه بحران انرژی عظیمی در راه است، اما خوشبختانه شاهد پیشرفت‌هایی هستیم که راهکارهای زیست‌تخریب‌پذیری را در اختیارمان قرار می‌دهد که می‌توانیم باتری‌های قوی‌تر و با طول عمر بالاتری را در اختیار داشته باشیم. اما لحظه‌ای به این فکر کنید که باتری‌هایی داشته باشیم که هیچ گاه لازم نیست منتظر شارژ مجدد آن‌ها بمانیم یا حتی نیازی به تعویض هم ندارند. به نظر در مورد یک رؤیا در حال صحبت هستیم! اما این رؤیا به لطف فناوری توسعه یافته توسط نانو دایموند به نظر قابل تحقق است. به لطف نانوالماس‌های رادیواکتیو این استارت‌آپ، باتری قابلیت شارژ خود را داشته و می‌تواند برای 28 هزار سال شارژ شود، یعنی حتی بیشتر از موجودیت بشر بر روی کره زمین!

این استارت‌آپ، نانوفناوری را در کنار انرژی هسته‌ای مورد استفاده قرار داده و بدین وسیله می‌تواند آینده تأمین انرژی را با تحولی جدی روبرو نماید. «NBD»، از ضایعات نیروگاه‌های هسته‌ای به عنوان مواد اولیه مورد نیاز برای فناوری خود استفاده می‌کند. از این رو، فناوری این شرکت نه تنها از منظر کاربردی بودن اهمیت زیادی دارد، بلکه از دیدگاه محیط‌زیستی نیز بسیار ستودنی است. نانو دایموند، از گرافیت تولیدی نیروگاه‌ها استفاده نموده و پس از تصفیه آن‌ها، برای ساخت الماس‌های کربن 14 استفاده می‌نماید که ساختار آن به عنوان نیمه‌هادی و سینک حرارتی عمل می‌کند.

این الماس‌های رادیواکتیو، به طور کامل توسط یک لایه الماس ارزان‌قیمت آزمایشگاهی غیر رادیواکتیو ساخته شده از کربن 12 که حاوی ذرات پرانرژی است پوشانده شده و به عنوان یک لایه محافظ ایمن عمل نموده و از نشت تشعشعات جلوگیری می‌کند. برای ساخت یک سلول باتری، چندین لایه از این نانو الماس روی هم چیده شده و با یک برد مدار مجتمع کوچک و یک ابرخازن کوچک همراه می‌شود.

این شرکت مدعی است که این باتری‌ها را با هر شکل یا استانداردی از جمله AA، AAA18650، 2170 یا انواع اندازه‌های سفارشی می‌توان مطابقت داده و در نتیجه در صورت بلوغ این فناوری، می‌توان این را تصور نمود که باتری‌هایی با شارژ بالقوه 28 هزار ساله برای موبایل، خودرو، ماهواره و سایر تجهیزات در اختیار داشته باشیم و در نتیجه همه انواع باتری‌ها را منسوخ شده در نظر بگیریم.

 

مرجع: «TheNewsTrace»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.