آخرین اخبار

جذب سرمایه ۷ میلیون یورویی برای حذف فاصله دنیای واقعی و مجازی

جذب سرمایه ۷ میلیون یورویی برای حذف فاصله دنیای واقعی و مجازی

سویو فوتونیک (Swave Photonics) که یک استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری واقعیت توسعه‌یافته هولوگرافیک (Holographic Extended Reality (HXR)) است، موفق به جذب سرمایه 7 میلیون یورویی شده است. این استارت‌آپ که یک اسپین‌آف از «Imec» و «VUB» می‌باشد، حرف‌های زیادی برای دنیای متاورس داشته و مدعی است که می‌تواند مرزهای میان دنیای مجازی و واقعی را به کمک فناوری منحصربه‌فرد خود حذف نماید.

«imec.xpand» که یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر متمرکز بر نوآوری‌های فناوری نانو است، «Flanders Future Techfund» که یک صندوق سرمایه‌گذاری عمومی بلژیکی/فلاندری است و «QBIC» که یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر بین‌دانشگاهی بلژیکی است، در این دور از سرمایه‌گذاری اولیه در این استارت‌آپ مشارکت داشته‌اند. این سرمایه‌گذاری، برای تأمین مالی مورد نیاز برای تجاری‌سازی فناوری گیگاپیکسلی «3D HXR» و استفاده همه‌جانبه از آن برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای در حال ظهور استفاده خواهد شد.

تقاضا برای فناوری واقعیت توسعه یافته (XR) که دیدگاه ما از جهان را بهبود می‌بخشد و حتی تغییر می‌دهد، با ظهور سریع متاورس- دنیای سه‌بعدی که در آن کاربران می‌توانند با بهره‌مندی از تجربیات واقعی سه‌بعدی با افراد، اشیاء، مکان‌ها و سایر برنامه‌های کاربردی تعامل داشته باشند- افزایش یافته است.

فناوری واقعیت توسعه یافته هولوگرافیک سویو، تصاویر سه‌بعدی واقعی و با وضوح بالا ارائه نموده که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده می‌باشند. فناوری «HXR»، وضوح پیکسل 1000 برابر بهتری را با میلیاردها پیکسل کوچک و متراکم فراهم نموده تا دید واقعی 20/20 را بدون نیاز به استفاده از هدست‌های AR/VR هوشمند یا عینک طبی امکان‌پذیر کند. به کمک این فناوری، تصاویر هولوگرافی واقعی ارائه شده که چالش‌های «AR/VR/XR» امروزی در زمینه عمق کانونی و ردیابی چشم را حذف نموده و بینندگان می‌توانند به راحتی بر روی اشیاء نزدیک و دور تمرکز کنند. تراشه‌های «HXR»، با استفاده از فناوری استاندارد «CMOS» تولید می‌شوند که مقیاس‌پذیری مقرون‌به‌صرفه را ممکن می‌کند.

فناوری گیگاپیکسلی «HXR» سویو، با بهره‌گیری از پیشرفت‌های فوتونیک و هولوگرافی، پلتفرم‌های متاورس، دیوارهای هولوگرافی 360 درجه، بازی‌های سه‌بعدی، عینک‌های «AR/VR/XR»، ویدئو کنفرانس‌ها و نمایشگرهای هدآپ برای سیستم‌های مورد استفاده در خودروها و هوافضا را هدف قرار می‌دهد. همچنین فناوری سویو می‌تواند هدست‌های هولوگرافیکی که تجربه‌های «3D AR/VR/XR» همه‌جانبه با وضوح بالا، خیره‌کننده، عمق فوکوس عالی و زاویه‌های دید 180 تا 360 درجه ارائه می‌دهند را تقویت نماید. برنامه‌های کاربردی مجهز به فناوری گیگاپیکسل «HXR»، می‌توانند تست تورینگ بصری را که در آن واقعیت مجازی عملاً از تصاویر دنیای واقعی که انسان‌ها با چشمان خود می‌بینند قابل تشخیص نیست را پشت سر بگذارند.

تئودور مارسکو (Theodore Marescaux)، مدیرعامل و بنیانگذار سویو، در خصوص فناوری ارائه شده توسط این شرکت می‌گوید:  «دیدگاه ما کمک به ساخت فناوری هولوگرافیک برای آوردن متاورس به زندگی و کار است. فناوری گیگاپیکسلی ما، برای همیشه نحوه دیدن و تجربه تصاویر ثابت، ویدیوها و تصویربرداری زنده را تغییر می‌دهد. تجربه‌های واقعی و فراگیر متاورس که توسط فناوری سویو ارائه می‌شود، جایگزین هر صفحه‌نمایش و هدست واقعیت مجازی شده و این تا جایی ادامه می‌یابد که واقعیت مجازی، افزوده یا توسعه‌یافته، عملاً از دنیای واقعی قابل تشخیص نخواهد بود.»

 

مرجع: «ctimes»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.