آخرین اخبار

عرضه اولیه ۵۰ میلیون دلاری یک استارت‌آپ نانویی

عرضه اولیه ۵۰ میلیون دلاری یک استارت‌آپ نانویی

استارت‌آپ چینی نانو لبز (Nano Labs)، درصدد عرضه سهام خود در بورس نزدک آمریکا است. این شرکت که در حوزه طراحی تراشه‌های استخراج رمز ارز فعالیت دارد، تصمیم به عرضه اولیه عمومی 50 میلیون دلاری در نزدک و جذب سرمایه‌ مورد نیاز برای توسعه‌های آتی شرکت دارد.

بنیانگذاران نانو لبز، کنگ جیان‌پینگ (Kong Jianping) و سان کیفنگ (Sun Qifeng) که در حال حاضر بیش از 55 درصد سهام را در اختیار دارند، درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام نموده‌اند. جالب اینجا است که کنگ قبلاً از مدیران ارشد شرکت «Canaan» بوده که به دلیل اختلافات در مورد قدرت، اقدام به ترک سازمان کرد و با راه‌اندازی نانو لبز در سال 2019 میلادی، به رقیبی برای شرکت قبلی تبدیل شد.

جیان‌پینگ، در خصوص اقدام شرکت برای عرضه عمومی (IPO) اعلام نموده: «من کاملاً مطمئن هستم که متاورس عصر جدیدی را برای بشریت باز خواهد کرد. از همین رو، نانو لبز متعهد به توسعه قدرت متاورس و قدم زدن در میان بازیگران کلیدی برای کمک به جهان در کشف و شناخت متاورس است.»

گفتنی است که تشکیل پرونده برای ورود به سهام سپرده‌گذاری آمریکایی، در بحبوحه انبوهی از مسائل نظارتی در چین و ایالات متحده انجام می‌شود. در سال 2022، تنها دو «IPO» در نیویورک وجود داشته که هر کدام 49.5 میلیون دلار جمع‌آوری نموده‌اند و این در حالی است که در سال میلادی پیشین، 28 مورد عرضه عمومی رخ داده که 5.8 میلیارد دلار جمع‌آوری داشته‌اند.

نانو لبز در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن به یک کسب‌وکار متاورس است که از زمان سرکوب استخراج کریپتو توسط چین در سال گذشته، با مشکلات بزرگی روبرو بوده است. مقررات جدید، برای این شرکت که در حوزه ساخت قطعات مورد استفاده برای استخراج رمزارز فعالیت دارد، به مانعی بزرگ برای توسعه آن تبدیل شد. اکثر درآمد شرکت از مشتریان چینی بود و قوانین جدید، آن‌ها را برای ورود به بازار بین‌المللی، مجبور به افتتاح شعب تابعه در سنگاپور نمود.

نانو لبز روی ساخت تراشه‌های یکپارچه تمرکز داشته، که بیشتر به عنوان «HTC» یا تراشه‌های محاسباتی با توان عملیاتی بالا شناخته شده و برای استخراج رمزارزهای مختلف مانند بیت‌کوین و اتریوم استفاده می‌شوند. این شرکت می‌گوید: «مأموریت ما ارائه توان محاسباتی فراگیر برای شبکه محاسباتی متاورس است.»

 

مرجع: «Forbes India»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.