آخرین اخبار

علاقه‌مندی سامسونگ برای همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه نیمه‌هادی

علاقه‌مندی سامسونگ برای همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه نیمه‌هادی

نایب رئیس سامسونگ الکترونیک، لی جائه یونگ (‌Lee Jae-yong)، در یک سفر کاری به اروپا، با مدیران یک شرکت هلندی فعال در حوزه توسعه تراشه‌ها ملاقات نمود تا همکاری‌ها با این شرکت را گسترش داده و امنیت تأمین تجهیزات مرتبط با تراشه‌های حیاتی مورد نیاز را بالا ببرد.

این ملاقات با پیتر ونینک (Peter Wennink)، مدیرعامل «ASML»، در راستای گسترش و تقویت راه‌های همکاری در زمینه نیمه‌هادی‌ها و تأمین سیستم‌های لیتوگرافی «EUV» که برای تولید تراشه‌های پیشرفته ضروری هستند، انجام شد. در این دیدار، مدیران ارشد دو شرکت تولیدکننده تراشه‌ها، در مورد روندهای آتی فناوری تراشه، چشم‌انداز صنعت و همکاری در زمینه فناوری ساخت نیمه‌هادی‌های پیشرفته تبادل نظر کردند. برنامه‌های تأمین تجهیزات «EUV» که برای تولید تراشه‌های با فرآیند 7 نانومتری یا کمتر مورد نیاز است، یکی از محورهای اصلی این ملاقات بود.

این دو شرکت فناور که هر دو از مهمترین بازیگران جهان در صنعت تراشه هستند، سال‌ها است که با یکدیگر همکاری تنگاتنگی دارند و حالا در بحبوحه کمبود جهانی تراشه‌ها و تقاضای رو به رشد آن، مشارکت خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده‌اند. این همکاری دو غول فناوری، یک نکته بسیار جالب برای شرکت‌های داخلی بزرگ و کوچک دارد که اگر شما به یک غول فناوری شناخته‌شده همچون سامسونگ تبدیل شوید، باز هم نیاز به همکاری‌های استراتژیک مختلف حتی با رقبای خود خواهید داشت.

جالب اینجا است که در ماه آوریل سال جاری میلادی، پیتر ونبیک هم که در حال گسترش فعالیت‌های عملیاتی شرکت در کره جنوبی است، به این کشور سفر نموده و با برخی از کارکنان فعال در یک پروژه مرتبط با تراشه‌ها دیدار نمود. ونبیک در ماه نوامبر سال گذشته نیز سفری به این کشور داشت و در راستای توسعه و تأمین تراشه‌ها، با مدیران سامسونگ و «SK Hynix» ملاقات‌هایی داشت.

هلند یک بازار مهم و خانه بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه نیمه‌هادی‌های پیشرفته مانند «ASML» و «NXP» بوده و از همین رو برای سامسونگ و مدیران آن ارزش بسیار زیادی دارد. در همین راستا، لی علاوه بر ملاقات با ونبیک، دیداری نیز با مارک روته (Mark Rutte)، نخست‌وزیر هلند داشت تا در مورد راه‌های گسترش همکاری در خصوص تراشه‌ها و حل مشکلات زنجیره تأمین جهانی صحبت کند.

لی در سفر خود به اروپا، با لوک ون دن هوو (Luc Van den hove)، مدیرعامل «imec» که یک مرکز تحقیقات نیمه‌هادی و فناوری نانو و توسعه‌دهنده پیشرو در فناوری تراشه‌های پیشرفته در بلژیک است نیز ملاقات کرد. «imec» به صورت خاص در همکاری با «ASML»، در خصوص لیتوگرافی پیشرفته فعالیت دارد. در بازدید لی از این شرکت، وی در مورد توانمندی‌های آن در خصوص فناوری نانو، هوش مصنوعی و زیست فناوری اطلاعاتی کسب کرد.

سفر اخیر لی پس از آن انجام شد که غول فناوری کره جنوبی برنامه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را برای پنج سال آینده و افزایش رقابت خود در صنعت تراشه اعلام کرد. سامسونگ اعلام کرده که در مدت پنج سال، 450 تریلیون وون (355 میلیارد دلار) در نیمه‌هادی‌ها و بیوداروها سرمایه‌گذاری خواهد کرد که 80 درصد آن برای تحقیق‌‌و‌توسعه و پرورش استعدادها در کره جنوبی به ویژه در ساخت تراشه‌های پیشرفته استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است که لی در ماه دسامبر سال گذشته برای گسترش شبکه‌های جهانی و جستجوی فرصت‌های تجاری جدید، از امارات متحده عربی و عربستان سعودی هم بازدیدهایی داشت.

 

مرجع: «Yunhap News Agency»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.