آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ولوو در یک استارت‌آپ فعال در حوزه باتری‌های شارژ سریع

سرمایه‌گذاری ولوو در یک استارت‌آپ فعال در حوزه باتری‌های شارژ سریع

شرکت ولوو (Volvo)، تصمیم به سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ فعال در حوزه باتری‌های شارژ سریع دارد. استارت‌آپ استوردات (StoreDot) که موفق به جلب توجه ولوو شده، بر روی باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی متمرکز بوده و مدعی ساخت باتری‌هایی است که می‌توانند برای طی نمودن یک مسافت 160 کیلومتری، تنها در پنج دقیقه شارژ شوند.

فناوری در حال توسعه استوردات که «100in5» نام دارد، برای تولید در سال 2024 برنامه‌ریزی شده و شواهدی از این وجود دارد که در حال حاضر هم تست آن در دنیای واقعی توسط خودروسازان پیشرو آغاز شده است. این سرمایه‌گذاری از آنجا برای ولوو اهمیت دارد که این شرکت در صدد است تا از سال 2030 میلادی، به‌صورت تمام برقی وارد بازار ‌شود. سرمایه‌گذاری مذکور، از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر ولوو یعنی صندوق «Volvo Cars Tech Fund» انجام می‌گیرد.

باتری جدید که مبتنی بر سیلیکون است، دارای دانسیته انرژی Wh/kg300 بوده و این در حالی است که تسلا مدل 3 فعلی که از نوع لیتیوم آهن فسفات می‌باشد، دانسیته انرژی 125 وات ساعت بر کیلوگرم دارد. عنوان «100in5» از آنجا برای این باتری انتخاب شده که قابلیت طی نمودن 100 مایل (حدود 160.9 کیلومتر) را در حالی خواهد داشت که تنها برای مدت زمان 5 دقیقه شارژ شده است. البته هنوز سرعت بیشینه شارژ باتری و همینطور اندازه آن مشخص نبوده و برای اطلاعات بیشتر باید منتظر خبرهای آتی از این استارت‌آپ‌ ماند. با این همه آنچه مشخص است، این استارت‌آپ توجه شرکت‌های زیادی را به خود جلب نموده و همکاری با آن‌ها را آغاز کرده است که از آن جمله، می‌توان به مرسدس بنز، «VinFast»، «BP»، «TDK»، «Ola Electric» و «EVE» اشاره نمود.

سرمایه‌گذاری جدید ولوو در حوزه باتری در حالی است که این شرکت پیش از این نیز در سال 2021 میلادی، یک سرمایه‌گذاری 30 میلیارد کرونی (معادل 4.26 میلیارد دلار) در شرکت سوئدی «Northvolt» انجام داده بود. سرمایه‌گذاری اخیر، دسترسی ایمن به هر فناوری تولیدی این استارت‌آپ را فراهم نموده که می‌تواند از آن‌ها در خودروهای تمام الکتریکی آینده خود استفاده نماید.

گفتنی است که استوردات در صدد عرضه باتری حالت جامد «100in3» نیز با چگالی انرژی 450 وات-ساعت بر کیلوگرم تا سال 2028 میلادی می‌باشد. همچنین پس از سال 2030، هدف را توسعه یک باتری لیتیومی با عنوان «100in2» قرار داده که دانسیته انرژِی 550 داشته باشد.

 

لازم به ذکر است که اولین مدل تمام الکتریکی ولوو که «XC40 Recharge Pure Electric SUV» نام داشت، برای اولین بار در اواسط سال 2021 وارد بازار شد. ولوو پیش از این اعلام کرده بود که محصولات این شرکت تا سال 2030 میلادی، تمام برقی شده و همچنین انتظار دارد که تا سال 2025، حداقل نیمی از فروش جهانی خود را از خودروهای برقی داشته باشد.

 

مرجع: «My Droll»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.