آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۴.۴ میلیون دلاری برای توسعه چاپ میکرو «LED»ها

جذب سرمایه ۱۴.۴ میلیون دلاری برای توسعه چاپ میکرو «LED»ها

استارت‌آپ کانادایی ویوریل (VueReal) که با بهره‌گیری از فناوری نانو، بر روی تولید و چاپ میکرو «LED»ها متمرکز می‌باشد، موفق به جذب سرمایه ۱۴.۴ میلیون دلاری شده است. این استارت‌آپ، قصد دارد تا از سرمایه جدید که در قالب سری «B» جذب شده، به منظور رشد و تقویت پایگاه مشتریان، ارتقاء امکانات و تجهیزات تحقیقاتی و تولیدی و همچنین استخدام کارکنان بیشتر استفاده نماید.

این شرکت که شش سال از عمر آن می‌گذرد، از فناوری نانو برای بهبود فرایندهای تولید میکرو «LED»ها و سایر محصولاتی که به فناوری‌های نیمه‌هادی نیاز دارند، استفاده می‌کند. سرمایه‌گذار جدید که یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است، در خصوص ویوریل اظهار داشته: «فناوری این استارت‌آپ، یک تغییرگر بازی برای تولید میکرو LEDها خوهد بود».

اولویت فعلی این شرکت، تسریع تجاری‌سازی پلتفرم چاپ کارآمد خود و ارائه طیف گسترده‌تری از فناوری‌های مرتبط با نمایشگرها برای استفاده در محصولاتی مانند دستگاه‌های واقعیت افزوده، تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند، خودروها و تابلوهای تبلیغاتی می‌باشد.

ویوریل که در حال حاضر متشکل از 27 کارمند است، تصمیم دارد که این تعداد را تا پایان سال جاری میلادی به 50 نفر افزایش دهد. همچنین برای سال آتی میلادی نیز پیش‌بینی شده که این نفرات به 100 نفر افزایش یابند. علاوه بر نیروی انسانی، جذب سرمایه جدید برای ارتقاء و افزایش تجهیزات و امکانات تحقیقاتی و تولیدی این شرکت در واترلو نیز استفاده می‌شود.

رضا چاجی (Reza Chaji)، مؤسس و مدیرعامل ایرانی این استارت‌آپ که کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه تهران و دکتری را در دانشگاه واترلو گذرانده، در خصوص جذب سرمایه صورت گرفته می‌گوید: «به کمک فناوری نوآورانه ما و تسریع کشش تجاری موجود، ویوریل برای رشد سریع آماده شده است. این دور از جذب سرمایه، علاوه بر تأمین مالی، مشارکت‌های استراتژیک و تجربه قابل توجهی هم برای ما به ارمغان می‌آورد که برای مرحله بعدی رشد شرکت بسیار مهم خواهد بود.»

گفتنی است که این دور از جذب سرمایه به رهبری «Cycle Capital» که یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر متمرکز بر فناوری‌های پاک می‌باشد، انجام گرفته است. ویوریل، پیش از این نیز در ماه مارس سال 2018 میلادی و در قالب سری «A»، موفق به جذب سرمایه 10.5 میلیون دلاری شد و پس آن نیز در همان سال، یک جذب سرمایه 8.5 میلیون دلاری دیگر داشت.

پلتفرم فناوری توسعه یافته توسط این استارت‌آپ که در سال 2016 میلادی و پس از پایان دوره دکتری چاجی تأسیس شده، برای تولید انواع مختلف محصولات پیچیده دیجیتالی قابل استفاده می‌باشد. در واقع، فناوری انحصاری این استارت‌آپ، فرایندهای سنتی تولید نیمه‌هادی‌های مبتنی بر سیلیکون که نیازمند مقادیر زیادی از مواد شیمیایی، آب و انرژی بود را تسهیل نموده و چاپ چیزهایی مانند میکرو «LED»ها و حسگرها بر روی یک سطح را ممکن می‌نماید. چاجی در این خصوص می‌گوید: «در اصل، ما از دنیای فرآیندهای کوچک و در سطح ویفر برای ایجاد دستگاه‌هایی با کارایی بالا استفاده می‌کنیم که می‌تواند میکروال‌ای‌دی، حسگر، پردازنده، حافظه و یا هر چیز دیگری باشد. کاری که ما انجام می‌دهیم، این امکان را فراهم می‌کند تا عملکرد بالاتری داشته باشید، از نظر قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر محصولات رقابتی باشید و در عین حال هم تمیز باشید.»

 

مرجع: «communitech»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.