آخرین اخبار

اکتساب ۲۰ میلیون دلاری یک استارت‌آپ نانویی

اکتساب ۲۰ میلیون دلاری یک استارت‌آپ نانویی

شرکت متا متریالز (Meta Materials)، اقدام به خرید یک استارت‌آپ انگلیسی فعال در حوزه نانوپوشش‌ها نموده است. متا که از توسعه‌دهندگان مواد و نانوکامپوزیت‌های با عملکرد بسیار بالا است، اخیراً خبر از خرید کلیه سهام شرکت پلاسما اپ (Plasma App Ltd-PAL) به ارزش ۲۰ میلیون دلار و اکتساب این شرکت داده است. پلاسما اپ، پلتفرم اختصاصی و منحصربه‌فردی به نام «PLASMAfusion» را توسعه داده که امکان پوشش سریع هر ماده جامد را بر روی هر نوع بستری فراهم می‌کند. این فناوری فوق‌العاده، می‌تواند برنامه‌های تولیدی متا را بسیار تقویت نموده و استفاده از آن برای تولید مواد مختلف را تسهیل نماید.

متا انتظار دارد که از این فناوری، در مرحله متالیزاسیون فرآیند تولید فیلم‌های «NANOWEB®» و همچنین فیلم‌های امنیتی «KolourOptik®» استفاده نماید. انتظار می‌رود که به کارگیری این فناوری منحصربه‌فرد، به طور قابل توجهی سرعت خطوط تولید متا را بهبود داده و ظرفیت تولید سالانه آن را افزایش دهد. متالیزاسیون در مقیاس بزرگ و کارآمد، یک گام حیاتی برای تولید به مقیاس«NANOWEB®» بوده و کاربردهای بالقوه زیادی برای تولید مواد باتری در مقیاس‌های بالا خواهد داشت. انتظار می‌رود که قابلیت متالیزاسیون در مقیاس‌های بزرگ که به کمک این فناوری ممکن می‌شود، میزان سرمایه‌گذاری برای تجهیزات و همینطور هزینه تمام‌شده برای محصول را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

این یک خرید استراتژیک برای متا محسوب شده که بهترین فناوری‌های ساخت الگوهای نانویی موجود در این شرکت را با بهترین فناوری پوشش‌دهی، تلفیق می‌کند. جورج پالیکاراس (George Palikaras)، رئیس و مدیر عامل شرکت متا در این خصوص ابراز داشته: «فناوری پوشش‌دهی پلاسما اپ، یک پلتفرم همه کاره بوده و ما معتقدیم که این فناوری، فرآیندهای تولید فعلی ما را بهبود می‌بخشد، مجموعه دارایی‌های فکری ما را گسترش می‌دهد و بازارهای جدیدی را به روی ما می‌گشاید. ار آنجاکه ما بدنبال گسترش فعالیت‌های خود هستیم، لذا متعهد به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پایدارتری می‌باشیم که هزینه‌ها را کاهش داده و حجم کاربردهای محصولات ما را افزایش ‌دهد. ما از سال 2019 رابطه بسیار خوبی با پلاسما اپ داشتیم و خوشحالیم که در متا از بنیانگذار آن دکتر دیمیتری یارمولیچ (Dmitry Yarmolich) استقبال می‌کنیم. ما انتظار داریم که PLASMAfusion، متا را قادر به دستیابی به راهکارهای جدیدی نماید که به مقیاس و هزینه بی‌سابقه‌ای دست یافته و همچنین افزایش دقت و کیفیت نیمه‌هادی‌ها را به دنبال داشته باشد.»

گفتنی است که پلتفرم «PLASMAfusion»، در حالی که بدون استفاده از ترکیبات آلی فرار می‌باشد، به‌طور منحصربه‌فردی مزایای اسپاترینگ و تبخیر را با هم ترکیب می‌کند. این فناوری، با روشی پایدارتر، قابل تنظیم‌تر و مؤثرتر، تولید مواد جدید را در خلأ و با دمای پایین بستر و چسبندگی بیشتر ممکن می‌سازد. متا علاوه بر این‌که تصمیم به صنعتی‌سازی و افزایش مقیاس این فناوری در برنامه‌های کاربردی مختلف خود دارد، امکان صدور مجوز و توسعه مشترک آن را برای شرکای استراتژیک نیز فراهم می‌نماید.

یارمولیچ هم در خصوص پیوستن به تیم متا ابراز داشته: «من از پیوستن به تیم متا و حمایت از چشم‌انداز آن برای گسترش فناوری نانو و ایجاد نسل‌های بعدی از برنامه‌های کاربردی فراموادی با کارایی بالا حمایت می‌کنم. فرصت بزرگی برای کاهش هزینه‌ها، افزایش ظرفیت و گسترش بازار برای فناوری‌های پلتفرمی متا وجود دارد. همچنین چندین برنامه کاربردی و امیدوارکننده دیگر، مانند اجزای باتری هم وجود دارند که ما قبلاً نمونه‌های اولیه موفقی از آن را تولید کرده‌ایم و این‌‌ها می‌تواند به توسعه نقشه راه متا کمک کند.»

  

مرجع: «Digital Journal»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.