آخرین اخبار

جذب سرمایه ۹.۶ میلیون دلاری برای توسعه فناوری چاپ سه‌بعدی

جذب سرمایه ۹.۶ میلیون دلاری برای توسعه فناوری چاپ سه‌بعدی

یک استارت‌آپ فعال در حوزه تولید مواد افزودنی که دارنده رکورد جهانی کوچک‌ترین عکس رنگی چاپ شده است، خبر از جذب سرمایه 9.6 میلیون دلاری برای یک انقلاب جدید در حوزه چاپ سه بعدی داده است. اسکرونا (Scrona) که پیش از این در سال 2015 میلادی در زمره یکی از صد استارت‌آپ برتر سوئیس قرار گرفته بود، با کمک فناوری جدید خود که «NanoDripTM» نام دارد، در صدد ایجاد انقلابی در صنایع الکترونیک می‌باشد.

چاپ سه بعدی از فناوری‌هایی است که در بسیاری از صنایع و به‌ویژه برای تولید و ساخت قطعات بسیار دقیق بکار گرفته می‌شود. در این فناوری، مواد به صورت کنترل شده و لایه لایه روی هم قرار گرفته تا در نهایت، جسم سه‌بعدی مدنظر تولید گردد. با وجود تکنیک‌های مختلف چاپ سه‌بعدی، آنچه فناوری ابداعی «اسکرونا» را متمایز می‌سازد، وضوح بی‌سابقه چاپ در محدوده کمتر از میکرومتر و با کنترل لایه‌های نانومتری است که کاملاً هم با محیط‌زیست سازگار است. برای مثال، وضوح و کنترل ضخامت لایه، باعث می‌شود تا چاپ فیلترهای رنگی «RGB» نقاط کوانتومی برای نمایشگرهای «LED»، عینک‌های واقعیت افزوده و کاربری‌های مرتبط با متاورس (برنامه بلندپروازانه شرکت مادر فیسبوک در زمینه واقعیت مجازی و افزوده) امکان‌پذیر گردد.

جذب سرمایه جدید، به این شرکت کمک می‌کند تا فرآیند تجاری‌سازی و صنعتی شدن فناوری را سرعت بخشیده و کاربردهای جدید آن را در صنایع مختلفی همچون تولید نیمه‌هادی‌ها، نمایشگرهای پیشرفته، الکترونیک و مدارهای چاپی (PCB) توسعه دهد.  دکتر پاتریک گالیکر (Patrick Galliker)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل «اسکرونا» می‌گوید: «اسکرونا مشتریان را قادر می‌سازد تا غیرممکن‌ها را به صورت دیجیتالی چاپ کنند. ما تولید محصولات نوآورانه و چاپ روی هر ماده، در مقیاس بالا، سرعت و دقت بالا و به همراه هزینه مقرون‌به‌صرفه را بهبود می‌بخشیم و بسیار هیجان‌زده‌ایم که پتانسیل فناوری ابداعی، توسط سرمایه‌گذاران درک شده است. این فناوری، می‌تواند مراحل تولید را تا 10 برابر کاهش داده و در عین حال، مصرف مواد، انرژی و آب را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد».

گفتنی است، این فناوری مبتنی بر اصل جهش الکترواستاتیکی توسعه یافته و امکان چاپ بسیار ظریف و نانومتری را با استفاده از مواد مختلف، مانند فلزات، دی‌الکتریک‌ها و بیومواد فراهم می‌نماید. از آنجا که تاکنون چاپ جوهرهایی با خواص متفاوت از یک هد چاپی با وضوح و توان عملیاتی بالا امکان‌پذیر نبوده، فناوری جدید می‌تواند انقلابی بزرگ در صنعت چاپ سه‌بعدی ایجاد نماید. در حالت کلی، فناوری ابداعی «اسکرونا» امکان چاپ هم‌زمان از یک نازل بزرگ را با مزایای زیر در مقایسه با جوهرافشان‌های معمولی فراهم می‌کند: 1) چاپ با وضوح فوق‌العاده بالا (100 برابر وضوح بالاتر)، 2) چاپ با سرعت بالا (فرکانس جهش 10 برابر بیشتر)، 3) قطرات کوچک‌تر نه تنها برای دقت بالاتر بلکه برای خشک شدن سریع، 4) چاپ با امکان کنترل ضخامت لایه نانومتری، 5) سفارشی‌سازی هد چاپ به صورت پویا و کاملاً قابل برنامه‌ریزی و 6) جلوگیری از گرفتگی نازل توسط سیستم کنترل محیطی اختصاصی (ECS).

 

مرجع: «Venture Lab»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.