آخرین اخبار

استخدام مدیر مالکیت فکری توسط یک شرکت نانویی

استخدام مدیر مالکیت فکری توسط یک شرکت نانویی

استارت‌آپ نانویی «UbiQD» که در زمینه انرژی خورشیدی و فرایندهای بهینه‌سازی عملیات گلخانه‌ای فعالیت دارد، تصمیم به حفاظت حداکثری از دارایی‌های فکری خود گرفته است. این شرکت، با توجه به اهمیت بسیار زیاد دارایی‌های فکری خود برای درآمدزایی، با یک وکیل خبره در حوزه مالکیت فکری به نام بروس کاترل (Bruce Cottrell) به توافق رسیده تا به‌عنوان مدیر «IP» این شرکت، فرآیندهای تجاری‌سازی را تحت نظارت خود داشته باشد.

«UbiQD»، یک استارت‌آپ فعال در حوزه مواد پیشرفته است که در سال 2014 میلادی و مبتنی بر فناوری توسعه یافته در آزمایشگاه لوس آلاموس (LANL) تأسیس شده است. این فناوری، با دستکاری نور خورشید، امکان تولید بهینه انرژی و بهبود فرآیندهای داخلی گلخانه‌ها را فراهم می‌آورد.

این شرکت هم مانند بسیاری دیگر از کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، نوآوری و فناوری را در رأس اولویت‌های خود قرار داده و طبیعتاً ارزشمندترین دارایی‌های آن، نه منابع مالی یا کارخانجات و تجهیزات، بلکه دارایی‌های فکری ناشی از فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای است. بدیهی است که حفاظت از این دارایی‌ها، یک الزام جدی و بسیار مهم خواهد بود. در همین راستا، بروس کاتلر که بیش از سه دهه به‌عنوان وکیل مالکیت فکری در «LANL» فعالیت داشته و بر انتقال دارایی‌های فکری از آزمایشگاه به بازار نظارت داشته است، به‌عنوان مدیر «IP» شرکت انتخاب شده است. مهم‌ترین وظیفه کاترل در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس، ثبت پتنت و پیگیری فرآیندهای مرتبط جهت اخذ گواهی ثبت اختراع بوده که همین تجربه ارزشمند، می‌تواند کمک شایان توجهی به «UbiQD» در حفاظت از محصولات و ایده‌های خود تلقی شود. این وکیل مجرب، در خصوص مالکیت فکری می‌گوید: «امروزه حفاظت از فناوری‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته و ارزش یک شرکت، تقریباً بر مبنای حقوق مالکیت فکری آن‌ها ارزیابی می‌شود».

گفتنی است، محصولات تولیدی «UbiQD»، از نقاط کوانتومی استفاده نموده که علاوه بر انعطاف‌پذیری ابعادی، به گیاهان اجازه می‌دهد تا فتوسنتز مؤثرتری داشته باشند. همچنین این شرکت در حال راه‌اندازی پنجره‌هایی برای تولید الکتریسیته است که دارای شیشه‌های لمینت شده با فناوری نقاط کوانتومی می‌باشد. بنا بر اعلام «UbiQD»، این پنجره‌های پیشرفته در سه سایت واقع در نیومکزیکو، واشنگتن و کلرادو نصب شده و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند.

لازم به ذکر است که این شرکت تا کنون موفق به جذب سرمایه‌ای بالغ بر 9.6 میلیون دلار شده که تأییدی بر ارزش تجاری فناوری و محصولات آن می‌باشد.

 

مرجع: «biz journals»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.