آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۷ میلیون دلاری توسط یک استارت‌آپ نانویی

جذب سرمایه ۱۷ میلیون دلاری توسط یک استارت‌آپ نانویی

نامیک بایو (Nomic Bio) که به صورت خاص بر نانوفناوری «DNA» متمرکز است، در راستای توسعه فناوری انحصاری خود، موفق به جذب سرمایه 17 میلیون دلاری شده است. این استارت‌آپ کانادایی در صدد آن است که آزمایش الایزا (ELISA) که سابقه‌ای چندین دهه‌ای داشته و روشی عمومی برای غربالگری بیوشیمایی است را متناسب با قرن 21 نموده و آن را به یک پلتفرم پروفایل پروتئینی با کارایی بالا، ساده، ایمن و اتوماتیک تبدیل نماید.

نامیک بایو که یک استارت‌آپ زایشی از دانشگاه مک‌گیل است، پیش از این با عنوان «nplex biosciences» شناخته می‌شد. این شرکت، از زمان آغاز به کار خود در سال 2018 میلادی، به صورت محدود با شرکایی در صنایع دارویی و بیوتکنولوژی همکاری داشته و اکنون که به دنبال توسعه بیشتر است، اقدام به جذب سرمایه‌ای 17 میلیون دلاری نموده است. این جذب سرمایه سری «A»، به رهبری «Lux Capital» و با مشارکت سرمایه‌گذاران خطرپذیر انجام گرفته است. البته باید اشاره کرد که این اولین جذب سرمایه این استارت‌آپ نبوده و پیش از این در جولای سال 2020 میلادی نیز، جذب سرمایه‌ای 1 میلیون دلاری صورت گرفته و می‌توان گفت که با سرمایه‌گذاری جدید، جمعاً موفق به افزایش سرمایه 21 میلیون دلاری شده است.

روش تست الایزای نامیک که توسط مهندسین زیست‌فناوری دانشگاه مک‌گیل توسعه یافته، مبتنی بر نانوتکنولوژی «DNA»، چندگانه‌سازی طیفی و اتوماسیون برای کمک به تعیین کمیت چندین پروتئین به‌طور همزمان بوده که روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به روش‌های سنتی خواهد بود. توسعه این روش، گسترش دامنه و مقیاس تلاش‌ها برای کشف داروها و نشانگرهای زیستی جدید را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از یک تست الایزای سنتی، می‌تواند فرآیندی زمان‌بر باشد که شامل ساخت لایه‌های ساندویچی از آنتی‌بادی‌های برچسب‌گذاری‌شده خاص و نمونه‌هایی است که باید آزمایش شده و هر تغییر رنگ، نشان‌دهنده حضور آنتی‌ژن پروتئین جدید می‌باشد. اما نمونه مینیاتوری ساخته شده توسط نامیک، در حالی که با کاهش شدید سایز همراه شده و دقت لازم در نمونه‌های دستی را هم حفظ نموده، قابلیت غربالگری چندین مورد را به صورت موازی دارا می‌باشد. این سیستم، قبلاً برای برنامه‌های تحقیقاتی در «GlaxoSmithKline» و مؤسسه «Montreal Neurological» استفاده شده و نتایج شایان ذکری به دنبال داشته است.

اخیراً نامیک اعلام کرده که پلتفرم «nELISA» خود را در اختیار کنسرسیوم «JUMP Cell Painting» (گروهی به رهبری MIT و هاروارد و با حضور شرکت‌های داروسازی زیستی و شرکای غیرانتفاعی) قرار داده که قصد دارند برای حمایت از تلاش‌های موجود برای کشف دارو، یک پایگاه داده بزرگ از تصویربرداری سلولی تهیه کنند. این پایگاه داده که قرار است در نوامبر 2022 میلادی در دسترس عموم قرار گیرد، بیش از 1 میلیارد سلول و پاسخ آن‌ها به بیش از 140000 مولکول کوچک و اختلالات ژنتیکی را مشخص نموده و نقشه‌ای سیستماتیک از فعالیت و سمیت ترکیبات و اثرات آن‌ها بر بیماری ارائه می‌دهد.

 

مرجع: «Fierce Biotech»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.