آخرین اخبار

تلاش شرکت ژاپنی برای راه‌اندازی کارخانه تولید نانوالیاف در دبی

تلاش شرکت ژاپنی برای راه‌اندازی کارخانه تولید نانوالیاف در دبی

شرکت «M-TEchX» که از پیشگامان ژاپنی فعال در حوزه‌های نوآورانه فناوری نانو است، قراردادی به ارزش 500 میلیون دلار با گروه «BNP» در امارات به امضا رسانیده تا کارخانه‌ای به منظور تولید نانوالیاف‌های پیشرفته در جبل علی دبی راه‌اندازی نمایند. «M-TEchx» در بیانیه‌ای اعلام داشته که این کارخانه پیشرفته تا اواخر سال 2022 میلادی به بهره‌برداری رسیده و برای صدها نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

در کنار ارزش بالای ناشی از سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین فرصت‌های شغلی قابل توجه ناشی از آن، راه‌اندازی کارخانه نانوالیاف در امارات که به شدت بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان متمرکز شده، دستاوردهای ویژه دیگری به دنبال داشته و می‌تواند به انتقال دانش و فناوری به این کشور کمک شایان ذکری نماید. لازم به ذکر است که احداث این کارخانه، در راستای دستیابی به اهداف برنامه ساخت امارات متحده عربی (Made in UAE program) ارزیابی شده است.

فیبر جادویی یا «Magic Fiber» که محصول ابداعی و پتنت شده شرکت «M-TEchX» است، برای مصارف مختلفی همچون پزشکی کاربرد داشته و خاستگاهی از سراسر جهان دارد. از آنجاکه این نانوالیاف ویژه، حاوی مواد مضری مانند فرمالدئید، آرسنیک، جیوه یا کروم نمی‌باشد، در نتیجه برای مصارف پزشکی بسیار ایمن است. اما این فقط عرصه پزشکی نیست که به این الیا‌ف‌ها تمایل دارد. از آنجا که فیبر جادویی قادر به جذب انواع روغن از هر سطحی می‌باشد، در شرایط مختلفی همچون نشت نفت در مقیاس‌های بزرگ و سایر بلایای زیست محیطی نیز، استفاده از ورق‌های تشکیل شده از این نانوالیاف‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

گفتنی است که فیبر جادویی، اولین بار در اکسپو 2020 و در نمایشگاه «Planet Japan by M-TEchX» به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه انحصاری، با نمایش جدیدترین و بهترین نوآوری‌های فناورانه ژاپنی، غذا و فرهنگ ژاپنی، رکورد بازدید بیش از 10 هزار بازدیدکننده را در طول دوره سه روزه خود ثبت کرد. در آستانه همین نمایشگاه، «MTEchX» چندین قرارداد مهم با دیگر شرکت‌های ژاپنی حاضر به امضا رسانید. همچنین قراردادهای مشارکت با گروه «BNP» و «Sheikha Mouza Investment and Consulting»، از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه به شمار می‌روند.

هیرویوشی سوتا (Hiroyoshi Sota)، مدیرعامل «MTEchX»، در خصوص برپایی موفقیت‌آمیز این نمایشگاه ابراز داشته: «برگزاری این نمایشگاه در اکسپو 2020 دبی بسیار عالی بود. ما مخاطبان زیادی پیدا کردیم و افراد متعددی از جمله فعالان حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و افراد شناخته‌شده از غرفه ما بازدید کردند. با توجه به حضورمان در نمایشگاه، توانستیم با گروه BNP و Sheikha Mouza که شرکای محلی ما هستند، در مورد راه‌اندازی کارخانه فناوری نانوالیاف پیشرفته خود در امارات، بحث‌های عملی داشته باشیم که این سناریو، آغاز همکاری تجاری جدید ما با کشور امارات است.»

 

مرجع: «Zawya»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.