آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری خودروساز معروف آلمانی در یک شرکت نانویی

سرمایه‌گذاری خودروساز معروف آلمانی در یک شرکت نانویی

خودروساز مشهور آلمانی، «BMW»، اقدام به سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ نانویی نموده است. اکت‌نانو (Actnano) که بر روی توسعه نسل‌های آتی پوشش‌های نانویی متمرکز شده که برای تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده در خودروها و همچنین تجهیزات الکترونیکی مصرفی قابل استفاده است، موفق به جذب سرمایه‌ای در قالب سری «B» و به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری «BMW i Ventures» شده است.

فناوری انحصاری اکت‌نانو که نانوگارد (NanoGuard) نام دارد، یک ساختار نازک نانویی است که به صورت مستقیم بر روی اجزای الکترونیکی اسپری شده و نقش یک عایق و محافظ را برای اجزا ایفا می‌کند. این پوشش که اجزای الکترونیکی را از آلایندگی‌های محیطی مختلف همچون آب، رطوبت، گردوخاک و نمک به دور نگه می‌دارد، قابلیت استفاده بر روی سیستم‌های مختلف مانند کانکتورها، آنتن‌ها، «CPU»ها و ... را داشته و آن‌ها را از پوشش‌های استاندارد قبلی بی‌نیاز می‌کند.

فناوری اکت‌نانو، مزایای اقتصادی قابل توجهی نسبت به گزینه‌های موجود داشته و از منظر هزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر است. علاوه بر این، استفاده از این فناوری در فرآیندهای تولیدی ساده بوده و در کمتر از 30 ثانیه خشک می‌شود. نکته قابل توجه اینجا است که نانو‌پوشش‌های ارائه شده توسط اکت‌نانو، مورد اعتماد شرکت‌های خودروساز و همچنین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی در سراسر جهان بوده و در حال حاضر در بیش از ۲ میلیون خودروی تولیدی، از جمله ۸۰ درصد خودروهای الکتریکی موجود در آمریکای شمالی و همچنین بسیاری از محبوب‌ترین لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قابلیت اعتماد و گستره کاربردی قابل توجه، جذب سرمایه را برای این استارت‌آپ نانویی ساده‌تر نموده و در عین حال، شرکت‌های بزرگی همچون «BMW» را ترغیب نموده است.

کسپر سیج (Kasper Sage) که از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری «BMW i Ventures» است، در خصوص اقدام این شرکت می‌گوید: «بکارگیری وسایل الکترونیکی در خودروها، به ویژه با افزایش فشار صنعت برای حرکت به سمت سیستم‌های خودران و برقی، حفاظت بیشتر از قطعات الکترونیکی مهم در خودرو را الزامی‌ نموده است. نانوپوشش‌های تولیدی اکت‌نانو، از نظر کارایی برتری قابل توجهی نسبت به نمونه‌های سنتی داشته و مزایای قابل توجه هزینه‌ای در مقایسه با آن‌ها ارائه می‌کند. مجموع این مسائل، فناوری این شرکت را به یک تغییر‌دهنده بازی برای امنیت نسل‌های آتی وسایط نقلیه تبدیل می‌کند.»

نکته شایان ذکر دیگر این است که نانوگارد با استفاده از مواد پایدار تولید شده و هیچ‌گونه ترکیبات مضر فلوئور یا هالوژنی که معمولاً در پوشش‌های خودرویی یافت می‌شوند را در خود ندارد. اکت‌نانو اعلام داشته که از سرمایه جذب شده جدید، برای گسترش فروش جهانی و تیم‌های فنی خود استفاده نموده و همچنین به دنبال آن است که افزایش تولید برای پاسخگویی به افزایش قابل توجه تقاضا را در دستور کار قرار دهد. تیمور احمد (Taymur Ahmad)، مدیر عامل این شرکت، در این خصوص اظهار داشته: «هدف ما نصب نانوگارد در هر وسیله نقلیه در جهان، کمک به حذف تصادفات غم‌انگیز و نجات جان افراد است.»

 

مرجع: «BMW Blog»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.