آخرین اخبار

بازار ۴۹۲ میلیون دلاری تجزیه و تحلیل اندازه ذرات

بازار ۴۹۲ میلیون دلاری تجزیه و تحلیل اندازه ذرات

برآوردها حکایت از آن دارد که ارزش بازار تجزیه و تحلیل اندازه ذرات در سال 2021 میلادی، در حدود 371 میلیون دلار خواهد بود. همچنین با توجه به نرخ رشد مرکب سالیانه 5.8 درصدی که برای این بازار پیش‌بینی شده، ارزش بازار در سال 2026 میلادی به بیش از 492 میلیون دلار خواهد رسید.

این مطالعه بازار که بررسی‌ها را بر اساس فناوری‌های مختلف (پراش لیزر، DLS، تصویربرداری، غربال کردن، ردیابی نانوذرات، اصل «Coulter»)، نوع دیسپرس کردن (خشک، تر، اسپری) و مصرف‌کننده نهایی (پزشکی-زیست فناوری، زیبایی، شیمایی، غذا و دانشگاهی) انجام داده، توسط «Markets and Markets» منتشر شده و نوید افزایشی 25 درصدی را در ارزش این بازار طی 5 سال آینده می‌دهد. افزایش فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه فناوری نانو، افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق‌و‌توسعه‌های دارویی و دستورالعمل‌های نظارتی سختگیرانه برای کیفیت محصولات در صنایع مختلف، از مهمترین عواملی هستند که به رشد این بازار دامن زده‌اند. علاوه بر این، افزایش حمایت‌های دولتی از تحقیقات فناوری نانو و رشد سریع صنعت داروسازی در کشورهای نوظهور، از دیگر عوامل رشد این بازار به شمار می‌روند.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، بر اساس فناوری، بازار به پراش لیزر، پراکندگی نور دینامیک، تصویربرداری، اصل کولتر، تجزیه و تحلیل ردیابی نانوذرات، تحلیل غربال و سایر فناوری‌ها تقسیم می‌شود. آمارها حکایت از این واقعیت دارد که در سال 2020 میلادی، بخش پراش لیزر (laser diffraction)، بیشترین سهم از بازار تجزیه و تحلیل اندازه ذرات را در اختیار داشته است. این مسئله، بیشتر ناشی از ابتکارات رو به رشد برای ایجاد آگاهی در مورد پراش لیزر، افزایش آموزش‌های انجام شده توسط شرکت‌ها، افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه در بخش‌های داروسازی و بیوتکنولوژی و افزایش نگرانی‌های ایمنی مواد غذایی بوده است.

بر اساس نوع، بازار تصویربرداری به دو بخش عمده تصویربرداری دینامیک و تصویربرداری استاتیک تقسیم می‌شود. عواملی مانند تصاویر با کیفیت/رزولوشن بالا، تشخیص بهتر تصویر، کاربرپسند بودن، اندازه‌گیری نمونه به صورت مستقل و سرعت بالای تجزیه و تحلیل، باعث رشد بخش تصویربرداری پویا شده و پیش‌بینی شده که در بازه یاد شده، این نوع به صورت غالب در بازار تصویربرداری ایفای نقش می‌نماید.

نکته قابل توجه دیگری که بایستی در نظر داشت، این است که آنالیز ردیابی نانوذرات (Nanoparticle Tracking Analysis-NTA)، بالاترین میزان رشد را نسبت به سایر فناوری‌ها در این بازه زمانی در اختیار خواهد داشت. رشد قابل توجه این بخش، به کاربردهای پیشرفته این تحلیلگرهای اندازه ذرات و فعالیت‌های تحقیقاتی رو به رشد در زمینه فناوری نانو نسبت داده می‌شود. علاوه بر این، «NTA» عمدتاً در کاربردهای پزشکی و زیست فناوری استفاده شده و با افزایش فعالیت‌های تحقیق‌و‌توسعه در صنعت بیودارویی، انتظار می‌رود که این بخش بازار با رشد خوبی روبرو باشد.

گفتنی است که از منظر نگاه جغرافیایی، آمریکای شمالی بیشترین سهم از این بازار را در سال 2020 در اختیار خود داشته است. وجود پایگاه مشتریان بزرگ در این منطقه، قیمت نسبتاً پایین انرژی در بازار ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورهای رقابتی مانند بریتانیا و ژاپن، رشد بازارهای مصرف نهایی (مانند معدن، مواد معدنی، مواد شیمیایی، نفت) در ایالات متحده را تشویق می‌کند. علاوه بر این، بودجه قابل توجه برای توسعه فناوری نانو و قوانین سختگیرانه صنعتی برای تجزیه و تحلیل اندازه ذرات برای داروها و محصولات غذایی، از دیگر عوامل اصلی رشد این بازار در آمریکای شمالی به شمار می‌روند.

 

مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.