آخرین اخبار

راه‌اندازی صندوق «ETF» نانویی

راه‌اندازی صندوق «ETF» نانویی

دایرکسون (Direxion) که از شرکت‌های فعال در بازار سرمایه آمریکا است، خبر از راه‌اندزای یک صندوق قابل معامله (ETF) جدید داده که متمرکز بر حوزه فناوری نانو است. این صندوق که با نماد «TYNE» شناخته شده، در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که در خط مقدم فناوری نانو قرار داشته و بخش‌های سنتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، صنایع، فناوری اطلاعات و مواد را با تغییر و تحولاتی روبرو می‌کنند.

دیوید مازا (David Mazza)، مدیر بخش محصولات شرکت دایرکسون، در خصوص اقدام اخیر این شرکت ابراز داشته: «سرمایه‌گذاران به دنبال قرار گرفتن در معرض صنایع تحول‌آفرین هستند. یکی از زمینه‌های مهمی که ممکن است آن‌ها هنوز به‌طور کامل از آن قدردانی نکرده باشند، فناوری نانو است. امروزه نانوفناوری در بسیاری از مشاغل مختلف، از جمله کشاورزی، زیست فناوری، دفاع، انرژی و نیمه هادی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک این نوآوری‌ها، مواد را می‌توان قوی‌تر، سبک‌تر، بادوام‌تر و واکنش‌پذیرتر نموده و در نتیجه، به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کمک نمود.»

از طریق این صندوق، سرمایه‌گذارانی که به دنبال قرار گرفتن در معرض سهام‌ شرکت‌های نانویی هستند، می‌توانند به برخی از شرکت‌های نانوفناوری فهرست شده در ایالات متحده، مانند مدرنا (Moderna)، ترمو فیشر (Thermo Fisher Scientific)، نانو دایمنشن (Nano Dimension)، بایون‌تک (BionTech) ، بیم تراپتیک (Beam Therapeutics) و ... دسترسی داشته باشند. گفتنی است که در مورخ 12 نوامبر سال جاری میلادی، ارزش بازار 29 شرکتی که بخشی از سهام آن‌ها در این صندوق موجود است، برابر با 4 میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است که دایرکسون معامله‌گران را با روش‌هایی برای اجرای معاملات کوتاه‌مدت تاکتیکی و قرار گرفتن در معرض استراتژی‌های موضوعی با تمرکز بر روندهای نوظهور مجهز می‌کند. این شرکت که در سال 1997 تأسیس شده، تا 30 سپتامبر سال جاری میلادی، تقریباً 25.1 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد.

 

 مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.