آخرین اخبار

رابط نانویی جدید برای تعامل بهتر انسان با دنیای دیجیتال

رابط نانویی جدید برای تعامل بهتر انسان با دنیای دیجیتال

استارت‌آپ نانویی سمالیتیک (Somalytic)، با تمرکز بر تولید انبوه حسگرهای کاغذی تقریباً نامرئی و بسیار حساس، در صدد تغییر تجربه انسان در تعامل با دنیای دیجیتال است. این استارت‌آپ که توسط شرکت «IP Group» و با همکاری «CoMotion» در دانشگاه واشنگتن راه‌اندازی شده، باربارا بارکلی (Barbara Barclay) که یکی از رهبران صنعت ردیابی چشمی است را در سمت مدیرعاملی خود دارد.

نمونه اولیه موس‌پد سه بعدی سمالیتیک، به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه‌های دیجیتال را با استفاده از حرکات، به تنهایی یا همراه با لمس کنترل نمایند. این شرکت، در حال توسعه و تولید انبوه اولین حسگرهای خازنی مینیاتوری است که با استفاده از کاغذهای مبتنی بر نانولوله کربنی ساخته شده و در عین انعطاف‌پذیری، حساسیت بسیار بالایی نسبت به بدن انسان داشته و از همین رو، کاربردهای جدیدی را برای مقیاس‌های فردی و صنعتی به دنبال خواهد داشت.

«IP Group» و «CoMotion»، با اعلام خبر راه‌اندازی این استارت‌آپ، آن را نویدبخش یک حس بهتر نسبت به دنیای دیجیتال دانسته‌اند. حسگرهای سمالیتیک که شامل سیستم‌های مانیتورینگ پوست، چشم و ژست‌های حرکتی هستند، با بهبود تجربه انسانی از طریق نوآوری در زمینه‌هایی مانند لوازم الکترونیکی مصرفی، اینترنت اشیاء، حمل‌و‌نقل و سلامت، جهان را تغییر خواهند داد. جان فیجول (John Fijol)، مدیر فناوری سیستم‌ها در«IP Group»، در خصوص راه‌اندازی این استارت‌آپ ابراز داشته: «همکاری ما با CoMotion ، برای ارائه این نوآوری تغییردهنده بازی، دقیقاً همان چیزی است که در بطن شرکت ما نهفته است. پیشگامی سمالیتیک در نانوفناوری، با ایجاد حسگرهای کوچک و با حساسیت بالا که می‌توانند با هزینه بسیار کم تولید انبوه شوند، منجر به ایجاد کاربردهای به ظاهر بی‌پایانی برای بازارهای B2C  و B2B خواهد شد.»

گفتنی است، باربارا بارکلی که یک رهبر شناخته شده در صنعت ردیابی چشمی است، توسط «IP Group» به عنوان مدیرعامل  سمالیتیک منصوب شده است. او بیش از 12 سال تجربه فعالیت در حوزه ساخت بازارهای جدید برای فناوری ردیابی چشم و حسگرها در زمینه‌های مختلفی از جمله خودرو، لوازم الکترونیکی مصرفی، کالاهای بسته‌بندی مصرفی، دفاع، مراقبت‌های بهداشتی، تولید صنعتی و عملکرد ورزشی داشته و رئیس سابق شرکت مراقبت‌های بهداشتی «RightEye» و مدیر کل شرکت «Tobii» بوده است. وی در خصوص این استارت‌آپ جدید می‌گوید: «این فناوری، می‌تواند به اندازه تلفن همراه برای تجربه انسان تحول‌آفرین باشد. کاربردهای این فناوری تقریباً بی حد‌و‌حصر بوده و برای بهبود شرایط انسانی و تعامل ما با دنیای دیجیتال، بسیار مفید خواهد بود. ما مشتاقانه منتظر ایجاد شراکت با تأثیرگذاران اصلی در بازارهای جهانی هستیم تا به سرعت این فناوری تحول‌آفرین که پتانسیل بیش از 15 میلیارد دلاری دارد را وارد بازار کنیم».

محصولات سمالیتیک که در حال ارزیابی در سیستم پتنت آمریکا می‌باشند، کلاس جدیدی از حسگرهای خازنی با حساسیت فوق‌العاده بالا و پاسخ سریع هستند که از یک بستر پر شده با نانولوله‌های کربنی ساخته شده‌اند. این حسگرها، دارای یک ضریب شکلی انعطاف‌پذیر و بسیار نازک بوده و می‌توانند 100 برابر یا حتی بیشتر، از یک سنسور معمولی کوچک‌تر باشند. با وجود اندازه کوچک حسگرها که کاهش قابل توجه مصرف انرژی را به دنبال دارد، سیگنال‌های تشخیص قوی توسط آن‌ها ارائه می‌شود. همچنین از آنجا که این حسگرها می‌توانند حرکات قرنیه را نسبت به انحنای کروی چشم تشخیص دهند، جایگزینی استثنایی و مقرون‌به‌صرفه برای فناوری‌های فعلی ردیابی چشم می‌باشند.

دکتر هیون چانگ (Jae-Hyun Chung) که از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ و یکی از نفرات کلیدی توسعه این فناوری در مرکز «CoMotion» در دانشگاه واشنگتن بوده، در خصوص فناوری مذکور می‌گوید: «از طریق قدرت این فناوری نانویی جدید که در حال ارزیابی برای دریافت گواهی ثبت اختراع است و همچنین توانایی ما برای تولید انبوه در ایالات متحده، ما پیشگام در تکامل این حوزه خواهیم بود و عصر جدیدی را برای رابط انسان و رایانه باز خواهیم کرد. فناوری ما، می‌تواند از قابلیت‌های فناوری تعامل انسان و رایانه قبلی، مانند ردیابی چشم و همچنین دستگاه‌های کمکی پیشی گرفته و جایگزین آن‌ها شود. پتانسیل‌های این فناوری فوق‌العاده است و ما مشتاقانه منتظریم تا آن را به واقعیت تبدیل کنیم.»

 

مرجع: «Finance.Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.