آخرین اخبار

استراتژی جالب یک شرکت نانویی برای تملک استارت‌آپ‌ها

استراتژی جالب یک شرکت نانویی برای تملک استارت‌آپ‌ها

شرکت نانو دایمنشن (Nano Dimension)، با هدف توسعه قابلیت‌های فنی و تکمیل فناوری‌های مورد نیاز خود، اقدام به خرید یک استارت‌آپ سوئیسی فعال در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز برای مونتاژ الکترونیکی نموده است. تملک 25 میلیون دلاری استارت‌آپ اسمتک (Essemtec AG)، سومین خرید کسب‌وکاری نانو دایمنشن در سال جاری میلادی بوده که قابلیت‌های تولیدی این شرکت برای چاپ سه‌بعدی سیستم‌های الکترونیکی را به شدت افزایش می‌دهد.

نانو دایمنشن که در سال 2012 میلادی تأسیس شده، یک تولیدکننده پیشرو در زمینه لوازم الکترونیکی افزودنی به حساب می‌آید. این شرکت استارت‌آپی، طی سال‌های اخیر استراتژی جالبی را دنبال نموده و با شناسایی فناوری‌های مکمل و تصاحب آن‌ها در قالب همکاری‌های فناورانه، اخذ و تملک سایر شرکت‌ها و یا خرید مستقیم فناوری، موقعیت رقابتی خود را به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده است. تملک اسمتک هم در همین راستا صورت گرفته و به برنامه‌های نانو دایمنشن برای قرار دادن ریزتراشه‌ها به‌عنوان بخشی از فرایند ساخت افزودنی الکترونیکی (AME) شرکت کمک ویژه‌ای می‌کند.

یکی از استراتژی‌های کلیدی نانو دایمنشن، بهبود و توسعه فناوری «AME» است و خرید اسمتک نیز، با دسترسی به سیستم‌های جدید این شرکت، از جمله تجهیزات مونتاژ قطعات الکترونیکی روی بردهای مدارهای چاپی (PCB)، فناوری نصب بسیار انعطاف‌پذیر سطحی (SMT) و سیستم لجستیکی، این هدف را به خوبی محقق می‌سازد.

بنا بر توافق صورت گرفته، اسمتک در محل استقرار فعلی خود باقی مانده و مجموعه تیم کاری شرکت، تحت نظارت زیکی پلد (Ziki Peled)، مدیر عملیات نانو دایمنشن به کار خود ادامه می‌دهند. فرانتس زاور استروبی (Franz-Xaver Strueby)، مدیرعامل این استارت‌آپ سوئیسی، با خشنودی از ترکیب این دو برند فناوری، آن را «نفوذ عظیم و شتاب تحول‌آفرین در دنیای الکترونیک چاپ سه‌بعدی و مونتاژ» توصیف نموده است.

یکی از اهداف اصلی این تملک فناورانه، ادغام ماشین‌های ساخت سه‌بعدی میکرو الکترونیک نانو دایمنشن و مجموعه اسمتک، با هدف طراحی و تولید دستگاه‌های الکترونیکی با عملکرد بالا یا «Hi-PED»ها است. «Hi-PED»ها، توانمندسازهای یکپارچه پهپادهای هوشمند، خودروها، ماهواره‌ها، گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های پزشکی هستند که با استفاده از فرآیندهای تولید سنتی، قادر به تولید آن‌ها نیستیم. اینجا است که چاپگر سه‌بعدی نانو دایمنشن، تحت عنوان «DragonFly LDM» وارد میدان می‌شود. این چاپگر که قابلیت تولید هم‌زمان با هر دو جوهر «رسانای نانو نقره» و «پلیمری دی‌الکتریک» را دارا است، می‌تواند «Hi-PED»های سفارشی را تولید نماید.

 

مرجع: «3D Print»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.