آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها با هدف توسعه قابلیت‌های فناورانه

سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها با هدف توسعه قابلیت‌های فناورانه

شرکت «CBMM» که یکی از رهبران جهانی محصولات مشتق شده از نیوبیوم (Niobium) است، در راستای استراتژی نوآوری باز خود، موفق به تملک سهام 20 درصدی یک استارت‌آپ نانویی شده است. باتری استریک (Battery Streak) که یک استارت‌آپ زایشی از دانشگاه «UCLA» است، بر روی فناوری جدیدی مبتنی بر اکسید نیوبیوم با ساختار نانویی متمرکز شده که به‌عنوان آند باتری‌های لیتیوم یونی قابل استفاده می‌باشد. بنا بر توافق دو شرکت، قرار است نخستین محصولات از سال 2023 میلادی به بازار عرضه شوند.

نیوبیوم یک فلز نادر است که در طبیعت به‌عنوان یک عنصر آزاد یافت نمی‌شود. ابررسانایی، مقاومت بسیار بالا در برابر گرما و قابلیت شکل‌پذیری شبیه به آهن، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماده بوده که آن را به یک گزینه مطلوب در تولید آلیاژهای مغناطیسی ابررسانا، انواع جت و موشک و نیز وسایل و دستگاه‌های سرمازا مبدل می‌کند. ایده نوآورانه باتری استریک هم بر پایه همین ماده ارزشمند توسعه یافته است، ایده‌ای که توجه «CBMM» را به خود جلب نموده و موجب شکل‌گیری یک همکاری فناورانه برای خلق تحولی بنیادین در باتری‌های لیتیوم یونی شده است.

«CBMM» انتظار دارد که با سرمایه‌گذاری جدید خود، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه مواد مورد استفاده در باتری‌ها ایجاد نموده و اثرات قابل توجهی بر حوزه‌های مختلفی همچون حمل‌ونقل، تجهیزات الکترونیکی و هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) بر جای گذارد. به گفته رودریگو آمادو (Rodrigo Amado)، مدیر استراتژی و کسب‌وکارهای جدید «CBMM»، این سرمایه‌گذاری استراتژیک، بخشی از طرح کسب‌وکار جدید شرکت بوده که با هدف سرعت بخشیدن به نوآوری در مواد مورد استفاده در باتری‌ها انجام می‌گیرد. مسئله بسیار امیدوارکننده و جالب توجه اینجا است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا سال 2030 میلادی، این حوزه باید 25 درصد از درآمد شرکت را تشکیل دهد.

گفتنی است که سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های دارای پتانسیل و مرتبط با حوزه‌های کاری «CBMM»، یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت بزرگ و قدرتمند است. این شرکت از سال 2019 میلادی، به صورت تاکتیکی در استارت‌آپ‌های مرتبط با نوآوری مواد سرمایه‌گذاری نموده که البته تمامی این استارت‌آپ‌ها، از نیوبیوم در فناوری‌های ابداعی خود استفاده می‌کنند. آمادو در ارتباط با همکاری جدید با باتری استریک می‌گوید: «ما با شرکای خود کار می‌کنیم تا باتری‌هایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند شارژ مجدد فوق سریع در کمتر از 10 دقیقه و همچنین پایداری و ایمنی بیشتر را به بازارهای مختلف و خصوصاً بخش خودرو عرضه کنیم. باتری استریک، به‌طور کامل با این هدف هماهنگ بوده و به ما اجازه می‌دهد تا گام بزرگی به جلو برداریم».

لازم به ذکر است که باتری استریک در سال 2017 میلادی و بر مبنای تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) تأسیس شده و پیش از همکاری با «CBMM»، موفق به جلب نظر سرمایه‌گذارانی همچون «Act One Ventures» هم شده است.

 

مرجع: «Green Car Congress»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.