آخرین اخبار

دیوارهای نانویی در یک قدمی صنعت ساختمان

دیوارهای نانویی در یک قدمی صنعت ساختمان

یک شرکت کانادایی در تلاش است تا نوعی پلیمر نانویی را جایگزین مصالح ساختمانی سنتی نماید. تراسکور (Trusscore) که در سال 2007 میلادی تأسیس گردیده و پیش از این موفق به جذب سرمایه 5.3 میلیون دلاری شده بود، به تازگی خبر از یک تأمین مالی موفق 26 میلیون دلاری داده که در قالب سری «A» انجام شده است.

تراسکور با در هم آمیختن فناوری نانو و علم مواد، تولید و عرضه محصولات جدید ساختمانی را دنبال می‌کند. یکی از این محصولات، «Wall & CeilingBoard» است که یک جایگزین پلیمری با مقاومت بالا برای دیوارهای خشک یا درای‌وال‌ها (Drywall) به حساب می‌آید. گفتنی است که دیوار خشک از جمله مصالح نام‌آشنا در صنعت ساختمان است که به صورت ورقه‌ای در دسترس بوده و برای نصب آن‌ها نیازی به استفاده از مصالح ساختمانی تر نمی‌باشد. به گفته دیو کاپوتو (Dave Caputo)، مدیرعامل تراسکور، سالانه 26 میلیارد فوت مربع دیوار خشک در ساخت‌وسازها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این میزان، حدود 18 تا 20 درصد از آن‌ها پس از نصب به ضایعات و نخاله‌های ساختمانی تبدیل می‌شوند. وی با اشاره به این‌که یک ساختمان2000 فوت مربعی (حدوداً 185 متری) حاوی حدود 16000 پوند (7.3 تن) دیوار خشک است، ضایعات این مصالح ساختمانی را حدود 3000 پوند (1.4 تن) ارزیابی می‌کند. در همین راستا، ایده اصلی تراسکور نوعی جایگزین نانویی برای این دیوارهای خشک ساختمانی است که ویژگی‌های قابل توجهی را در دسترس قرار می‌دهد.

سرمایه 26 میلیون دلاری جدید که با مشارکت «Round13 Capital»، «Garage Capital» و تعدادی از کارآفرینان حوزه فناوری از منطقه واترلو (کانادا) انجام گرفته، همانند سوخت موشک برای رشد هر چه بیشتر این شرکت خواهد بود. کاپوتو قصد دارد تا با کمک این سرمایه جدید، کارکنان خود را افزایش داده و با تلفیقی از بازاریابی پیشرفته و تجهیزات جدید تولیدی، کسب‌وکار خود را به جلو هدایت نماید.

کریگ استرانگ (Craig Strong) که از شرکای اصلی «Round13 Capital» است، با تأکید بر این‌که این استارت‌آپ می‌تواند وضعیت موجود در صنعت قدیمی ساختمان با میلیون‌ها تن ضایعات را تغییر دهد، می‌افزاید: «تراسکور اولین سرمایه‌گذاری ایده‌آل برای صندوق جدید ما بود که حمایت از شرکت‌های ترکیب‌کننده منافع تجاری و محیط‌زیستی را دنبال می‌کند. این صندوق، اولین صندوق زیست‌محیطی و اجتماعی است که به‌طور خاص برای سرعت بخشیدن به رشد شرکت‌هایی ایجاد شده که به محیط‌زیست متعهد می‌باشند».

لازم به تأکید است، تراسکور پیش از این یک تیم تحقیق‌و‌توسعه بزرگ از دانشجویان فوق دکتری، شیمیدانان حوزه نانوفناوری و محققین علم مواد استخدام کرده و به موازات این اقدام، تیم بازاریابی خود را هم توسعه داده و از تکنیک‌های مختلف بازاریابی (از بازاریابی محتوا گرفته تا دیجیتال) استفاده می‌کند. کاپوتو در این باره می‌گوید: «سنتز یک ماده نانویی و تولید فرمولاسیون و محصولات جدید از همیشه ساده‌تر است. با این حال، بازاریابی با تکنیک‌های جدید هم اهمیت دارد».

همچنین باید به این نکته جالب اشاره نمود که تراسکور در اصل یک شرکت تولیدی قدیمی است که در زمینه اکستروژن پلیمر فعالیت می‌کرد. این شرکت، با پیوستن کاپوتو در سال 2019، با تغییرات جدی روبرو شد و سرمایه‌گذاری استارت‌آپی در زمینه تحقیق و توسعه را افزایش داد. کاپوتو ادعا می‌کند که این شرکت هیچ رقیب مستقیمی برای ارائه مصالح ساختمانی پایدار و جایگزین برای دیوارهای خشک ندارد. با این حال، خبرهای زیادی از به‌کارگیری نانوفناوری برای تولید مصالح ساختمانی سبز به گوش می‌رسد که ممکن است در آینده به تهدیدی جدی برای این کسب‌وکار نوپا بدل شوند.

 

مرجع: «betakit»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.