آخرین اخبار

استفاده از صخره‌های مصنوعی نانویی برای حفاظت از اقیانوس‌ها

استفاده از صخره‌های مصنوعی نانویی برای حفاظت از اقیانوس‌ها

 

شرکت استارت‌آپی اینتلیریف (IntelliReefs CAN)، به واسطه ایده خلاقه ساخت صخره‌های مصنوعی نانویی، موفق به حضور در برنامه چالش استارت‌آپی‌ اقیانوسی (Ocean Startup Challenge) و دریافت کمک مالی برای توسعه و تجاری‌سازی شده است. این برنامه که با هدف رشد و توسعه هر چه بیشتر شرکت‌های فناور با کاربردهای بالقوه در حوزه اقیانوس‌ها و جذب سرمایه در اکوسیستم استارت‌آپی اقیانوسی کانادا اجرا می‌شود، امسال شاهد حضور 40 استارت‌آپ دریایی بود.

«Ocean Startup Project» یک برنامه ابتکاری با تمرکز بر شرکت‌های فعال در حوزه اقیانوس‌ها است که همه ساله با جذب ایده و فناوری‌های مرتبط با این حوزه، برخی از استارت‌آپ‌های برتر را برای سرمایه‌گذاری و پشتیبانی‌های فنی و مدیریتی انتخاب می‌کند. تعداد متقاضیان این برنامه در سال 2021 میلادی، حدود 170 شرکت بوده که از این بین، 40 استارت‌آپ انتخاب شده‌اند. برگزیدگان می‌توانند از بودجه 1.4 میلیون دلاری و همکاری با مربیان و متخصصین صنعت برای توسعه ایده‌ها و نوآوری‌های خود استفاده کنند. جالب اینجا است که یکی از این استارت‌آپ‌ها با ایده کاملاً عجیب ساخت صخره‌های مصنوعی نانویی شرکت نموده و موفق به جلب نظر برگزارکنندگان هم شده است.

اینتلیریف، یک شرکت نانویی است که بر خلاف بسیاری از شرکت‌های مشابه فعال در حوزه نانو که به صنایع دارویی، کشاورزی و الکترونیک وارد شده‌اند، سعی دارد تا از این فناوری برای حفظ محیط‌زیست و به‌طور خاص اقیانوس‌ها استفاده نماید. صخره‌های نانویی ساخت این شرکت، تنوع زیستی را تضمین کرده و با حفاظت از سواحل و مقاوم‌سازی بیشتر، امنیت اقتصادی سواحل و اکوسیستم ناپایدار اقیانوسی را بازیابی می‌کند. این شرکت، با همکاری محققین دانشگاه دال هاوسی (Dalhousie University)، سعی دارد تا فناوری خود را برای رشد و جذب ماهیان دریایی و انواع بی‌مهرگان مهم تجاری و بیولوژیکی تطبیق دهد. این مهم، علاوه بر ارزش اقتصادی و تجاری، جنبه‌های زیست‌محیطی فراوانی نیز برای موجودات زنده اقیانوس‌ها به همراه خواهد داشت.

 

 

مرجع: «The fish site»

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.