آخرین اخبار

بازگشت سرمایه ۳۵ برابری یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر

بازگشت سرمایه ۳۵ برابری یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر

یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، خبر از بازده 35 برابری سرمایه‌گذاری خود در یک استارت‌آپ نانویی داده است. بنا بر اعلام اینوا کورپ (Innovacorp)، این شرکت کانادایی به واسطه سرمایه‌گذاری در متا متریال (Meta Materials Inc)، موفق به کسب درآمد بیش از 100 میلیون دلاری شده است. متا متریال، یک استارت‌آپ کانادایی مستقر در «Nova Scotia» است که در حوزه مواد پیشرفته و با کارایی بالا در صنایع دفاعی و هوافضا فعالیت دارد.

یکی از نقاط ضعف شرکت‌های استارت‌آپی که توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه آن‌ها را محدود می‌سازد، عدم وجود سرمایه و منابع مالی کافی است. این موضوع، در حوزه فناوری‌های پیشرفته که ریسک توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن بالاتر بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارند، مشهودتر است. در واکنش به این موضوع، مجموعه‌ای از راهکارهای تأمین مالی برای استارت‌آپ‌ها توسعه یافته که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (دولتی یا خصوصی)، یکی از مهم‌ترین و در عین حال سیستماتیک‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند.

داستان سرمایه‌گذاری اینوا کورپ را می‌توان یک نمونه موفق از تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و ظهور یک تک شاخ جدید در دنیای فناوری دانست. این شرکت سرمایه‌گذاری محلی، به‌عنوان سرمایه‌گذار اولیه استارت‌آپ متا متریال، 3 میلیون دلار به این شرکت نانویی اختصاص داد. پس از موفقیت‌های پی در پی و عرضه اولیه سهام، اینوا کورپ اقدام به فروش سهام خود در جولای سال جاری میلادی نمود که با توجه به درآمد 104 میلیون دلاری، بازگشت 35 برابری سرمایه‌ را نشان می‌دهد. مالکوم فریزر (Malcolm Fraser)، مدیرعامل اینوا کورپ در این خصوص می‌گوید: «این نتیجه‌ای است که شما را امیدوار می‌کند. هر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، امیدوار است که این بازده سرمایه‌گذاری را تجربه کند. ما در طول این سال‌ها، خروج‌های موفق بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های خود داشته‌ایم، اما این بزرگ‌ترین آن‌ها است. این یک نقطه عطف به شمار می‌رود».

متا متریال، یک شرکت نانویی است که مواد پیشرفته‌ای برای تقویت، مسدودسازی و جذب نور یا سایر اشکال انرژی تولید می‌کند. یکی از محصولات کلیدی این استارت‌آپ، نوعی فیلم مسدودکننده نور لیزری است که در شیشه‌های جلوی کابین هواپیما استفاده می‌شود. متا متریال را می‌توان نخستین تک شاخ منطقه آتلانتیک کانادا دانست (منطقه‌ای در شرق کانادا شامل چهار ایالت نوا اسکاتیا، نیو برنسویک، کبک و پرنس ادوارد شرقی) که بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد. جورج پالیکاراس (George Palikaras)، رئیس متا متریال می‌گوید: «ما با حمایت اینوا کورپ توانستیم نخستین برنامه کاربردی خود را مقیاس‌بندی نموده و به بازار عرضه کنیم».

 

مرجع: «CBC»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.