آخرین اخبار

تولید انبوه نانوذرات لیپیدی

تولید انبوه نانوذرات لیپیدی

مؤسسه کره‌ای «KIMM»، فناوری جدیدی برای تولید انبوه تراشه‌های میکرو سیال توسعه داده است. این تراشه‌ها، برای تولید نانوذرات لیپیدی، مانند لیپوزوم‌ها (Liposomes) مورد استفاده قرار گرفته که مواد اولیه کلیدی در واکسن‌ها، داروهای پروتئینی، محصولات غذایی کاربردی و لوازم آرایشی می‌باشند.

مزیت اصلی این دستاورد که در بخش نانوفناوری «KIMM» و تحت نظارت دکتر یونگ یون یو (Yeong Eun Yoo) توسعه یافته، طراحی تراشه‌ها با استفاده از مواد پلاستیکی بوده که تولید انبوه آن‌ها را تسهیل می‌کند. با توجه به این نوآوری، امکان تجاری‌سازی گسترده تراشه‌های میکروسیال که تاکنون فقط برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، سرعت می‌یابد.

این تراشه‌ها، امکان تولید لیپوزوم‌ها را در بیش از 10 هزار میکرو کانال و به صورت انبوه فراهم می‌کنند. لازم به تأکید است، هنگام تولید داروهای جدید و محصولات غذایی و آرایشی، مجموعه مواد فعال از جمله اسیدهای نوکلئیک و مواد ضد پیری که مواد اولیه کلیدی هستند، می‌بایست تحت یک چتر حفاظتی در مقابل محیط خارجی، به مناطق مورد نظر مانند داخل سلول‌ها وارد شوند. در این شرایط، از نانوذرات لیپیدی به‌عنوان وسیله نقلیه برای فرآیند تحویل استفاده می‌شود. از این منظر، تولید انبوه و یکنواخت نانوذرات لیپیدی با اندازه میکروسکوپی از ده‌ها تا صدها نانومتر (بسته به کاربرد آن‌ها)، بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

فناوری‌های فعلی به دلیل محدودیت‌های فنی و بهره‌وری پایین، کاربرد عملی کمی دارند. همین موضوع، اهمیت و ارزش تجاری فناوری توسعه یافته در «KIMM» را دوچندان نموده است. این مؤسسه، در راستای پیشبرد فرآیند تجاری‌سازی و تسریع آن، فناوری مذکور را به یک شرکت تجاری همکار، به نام «NEO NANOTECH» انتقال داده است.

گفتنی است، انستیتو ماشین‌آلات و مواد کره (KIMM)، یک مؤسسه تحقیقاتی دولتی است، از سال 1976 میلادی فعالیت خود را زیر نظر وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور آغاز نموده است. این مؤسسه، با هدف کمک به رشد اقتصادی کره جنوبی، تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های کلیدی در حوزه‌های ماشین‌آلات و مواد و همچنین انجام آزمایشات مرتبط با قابلیت اطمینان و تجاری‌سازی محصولات و فناوری‌های توسعه یافته را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مرجع: «miragenews»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.