آخرین اخبار

همکاری فناورانه برای تولید نسل جدید کاتدهای نانویی باتری

همکاری فناورانه برای تولید نسل جدید کاتدهای نانویی باتری

شرکت فورج نانو (Forge Nano)، با همکاری یک استارت‌آپ فعال در حوزه باتری‌های لیتیوم یونی، در صدد تولید نسل جدیدی از کاتدهای مورد استفاده در باتری خودروهای برقی و تأمین نیاز بازار آمریکای شمالی است. پودرهای کاتدی تکس‌پاور (TexPower) که با توجه به انرژی بسیار بالا و هزینه کم، گزینه‌ای مناسب برای باتری‌های نسل جدید به حساب می‌آیند، در ترکیب با فناوری انحصاری فورج نانو، می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت باتری خودروهای الکتریکی پدید آورد.

یکی از نوآوری‌های بزرگ صنعت خودرو، تولید و تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی به‌عنوان یک جایگزین سبز برای خودروهای مبتنی بر سوخت فسیلی است که طی سال‌های اخیر، به شدت مورد استقبال مصرف‌کنندگان هم قرار گرفته است. در این میان، توسعه فناوری باتری و تأمین قدرت و ایمنی بالاتر، یکی از اولویت‌های اصلی فعالان این صنعت محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر تسلا و تلاش‌های تولیدکنندگانی نظیر فورج نانو و تکس‌پاور را می‌توان در همین راستا ارزیابی نمود. همکاری فناورانه این دو شرکت، تولید باتری‌های با کارکرد مطلوب‌تر را هدف قرار داده است.

این همکاری، تلفیق بکارگیری پودرهای کاتدی مبتنی بر نیکل تولیدی تکس‌پاور و همچنین فناوری نانویی اصلاح مواد فورج نانو است. ترکیب این دو فناوری با هم، نه تنها می‌تواند عملکرد باتری را بهبود بخشیده، بلکه بررسی‌ها حکایت از آن دارد که هزینه‌ها هم تا حد زیادی کاهش می‌یابند. بنا بر نتایج آزمایشات اولیه، ترکیب این دو فناوری منجر به افزایش 25 درصدی چگالی انرژی شده و هزینه هم نسبت به سایر مواد موجود در بازار، تقریباً 10 درصد کاهش می‌یابد.

دکتر ایوان اریکسون (Evan Erickson)، مدیرعامل تکس‌پاور، در ارتباط با همکاری جدید خود با فورج نانو می‌گوید: «دقت و تطبیق‌پذیری فناوری‌های پیشرفته پوشش‌دهی فورج نانو، باعث بهبود عملکرد پودرهای کاتدی بدون کبالت تکس‌پاور خواهد شد. ما مشتاقانه در انتظار بهبود عملکرد و مزایای ایمن مواد تجاری خود در نتیجه استفاده از فناوری لایه‌نشانی اتمی هستیم. این همکاری، به ما کمک می‌کند تا کاتدهای خود را با سرعت هرچه تمام‌تر به بازار خودروهای الکتریکی و بازارهای دیگر عرضه کنیم».

دکتر پاول لیختی (Paul Lichty)، مدیرعامل فورج نانو هم در خصوص این همکاری فناورانه می‌افزاید: «ما به شدت تحت تأثیر مواد کاتدی تکس‌پاور قرار گرفته‌ایم. طی چند سال اخیر، بیش از 50 ماده کاتدی از شرکت‌های حاضر در فهرست فورچون 500 و بسیاری استارت‌آپ‌ها را آزمایش کرده‌ایم و در این بین، چگالی انرژی مواد تولیدی تکس‌پاور بی‌نظیر است. این همکاری، نمونه دیگری از تلاش بی‌وقفه ما برای ارتقاء بهترین مواد باتری در جهان است تا وسایط نقلیه برقی، محصولات مصرفی و سیستم‌های ذخیره انرژی را با هزینه کمتری عرضه کنیم».

گفتنی است، این همکاری دوجانبه با یک حمایت مالی 206500 دلاری از سوی «SBIR» همراه شده که به پروژه «کاتدهای دارای انرژی بالا با پوشش تثبیت‌کننده در وسایط نقلیه الکتریکی» تخصیص یافته است. فناوری لایه‌نشانی اتمی فورج نانو که اختصاراً «ALD» نامیده می‌شود، کاربرد وسیعی در باتری‌های لیتیوم یونی، وسایط الکترونیکی، واکسن‌ها و ... داشته و به نظر می‌رسد که ادغام این فناوری با نوآوری خلاقانه تکس‌پاور، بتواند تجاری‌سازی محصولات را به شدت تسریع نماید.

 

مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.