آخرین اخبار

تولید کود حاوی نانوحباب در یک همکاری فناورانه بین شرکتی

تولید کود حاوی نانوحباب در یک همکاری فناورانه بین شرکتی

شرکت‌های «RainAg» و «Moleaer»، در نتیجه یک همکاری فناورانه و به اشتراک‌گذاری نوآوری‌های خود، موفق به تولید نوعی کود حاوی نانوحباب شده‌اند که علاوه بر بهبود عملکرد محصولات کشاورزی، کاهش مصرف کود را هم به دنبال خواهد داشت. «RainAg» که در زمینه تولید و عرضه انواع کود مایع فعالیت دارد، با بهره‌گیری از تخصص «Moleaer» در حوزه فناوری نانو و تلفیق فناوری پتنت شده نانوحباب این شرکت با فناوری انحصاری خود، موفق به تولید کودهای جدید شده است.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای نانوفناوری، در صنعت کشاورزی و مواد غذایی است. از این فناوری، در انواع پلتفرم‌های انتقال مواد مغذی به گیاهان، کودهای نانویی و حتی بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود. در حالی که بسیاری از این نوآوری‌ها در یک فرآیند توسعه درون‌زا و یا حداکثر در همکاری با یک دانشگاه یا مؤسسه تحقیقاتی توسعه می‌یابند، معمولاً نمونه‌های همکاری فناورانه بین دو شرکت کمتر به چشم می‌خورد. از این منظر، همکاری «RainAg» و «Moleaer» به‌عنوان یک شرکت آشنا به قواعد و الزامات صنعت و یک شرکت متخصص در حوزه نانوفناوری، یک مورد متمایز و عبرت‌آموز به حساب می‌آید.

کودهای جدید، تلفیقی از فناوری دو شرکت بوده که به کمک نانوحباب‌ها تقویت شده و مزایای قابل‌توجهی را ایجاد نموده است. این کود، در طیف وسیعی از محصولات کشاورزی، از جمله انواع میوه و سبزی، ذرت، پنبه، گندم و نیشکر مفید خواهد بود. آزمایشات اولیه نشان می‌دهد که به‌کارگیری این محصول نانویی، موجب افزایش 110 درصدی رسیدن محصولات توت‌فرنگی به بازار شده و در عین حال، کاهش مصرف کود و روان آب مواد مغذی را به دنبال خواهد داشت. بهبود کیفیت آبیاری که در نتیجه وجود نانوحباب‌ها رخ می‌دهد، منجر به کاهش 50 درصدی هدررفت محصول در اثر بیماری می‌شود.

با ترکیب فناوری نانوحباب شرکت «Moleaer» و فناوری «Rain Technology» در کودهای «RainAg»، کشاورزان قادر به کاهش هزینه‌های عملیاتی خود خواهند بود. همچنین ضمن رفع خطرات ناشی از اتلاف محصول، تأثیرات منفی زیست‌محیطی بر منابع آب محلی که ناشی از افزایش سطح فسفر و نیتروژن است هم از بین می‌رود. علاوه بر این، کاهش سطح پیتیوم (Pythium)، از دیگر ویژگی‌های این کودها می‌باشد.

تیم فورد (Tim Ford)، مدیر ارشد «RainAg»، در خصوص همکاری فناورانه دو شرکت و محصول جدید تولیدی اظهار داشته: «فناوری پتنت شده نانوحباب، اثبات نموده که در مقایسه با سایر روش‌ها برای افزایش اکسیژن‌رسانی به ریشه و سلامت گیاه، برتری دارد. ما مشتاق همکاری با Moleaer به‌عنوان ارائه‌دهنده منحصربه‌فرد فناوری نانوحباب در فرآیندهای تولیدی خود هستیم. فناوری ابداعی ما، یک جهش کوانتومی در تکامل کارایی کودها است. آزمایشات و نتایج میدانی نشان می‌دهد که این محصول، می‌تواند هزینه‌های کشاورزان را کاهش داده و در عین حال، تأثیرات زیست‌محیطی کشاورزی در آمریکا را رفع کند».

نیکلاس داینر (Nicholas Dyner)، مدیرعامل «Moleaer» هم در این خصوص می‌افزاید: «ما مفتخریم که با تیم نوآورانه RainAg همکاری داریم. فناوری ما ثابت کرده که مزایای قابل‌توجهی برای کشاورزان، به‌ویژه در زمینه پرورش میوه و سبزیجات و محصولات زراعی ارائه می‌دهد.»

 

مرجع: «Fruitnet»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.