آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۶۴ میلیون دلاری برای توسعه باتری گرافنی

سرمایه‌گذاری ۶۴ میلیون دلاری برای توسعه باتری گرافنی

یک شرکت نانویی با جذب سرمایه 64 میلیون دلاری در آخرین دور تأمین مالی خود، در صدد ارتقاء عملکرد باتری‌های گرافنی و عرضه گسترده آن‌ها به بازار است. نانوتک انرژی (Nanotech Energy)، بر توسعه و تجاری‌سازی فناوری منحصربه‌فردی مبتنی بر مواد گرافنی متمرکز است که علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، زمان شارژ باتری در خودروهای برقی و سایر لوازم الکترونیک مصرفی را به شدت کاهش می‌دهد.

گرافن از جمله مواد نوظهور و بسیار ارزشمندی است که طی کمتر از دو دهه از معرفی آن، تحولی بزرگ در بسیاری از صنایع، اعم از تقویت پلیمرها، بازیافت پلاستیک، باتری‌های لیتیوم یونی و حتی پایدارسازی بتن پدید آورده است. نانوتک انرژی، یکی از چندین و چند شرکتی است که بر روی کاربردهای مختلف گرافن و توسعه فناوری‌های مبتنی بر آن کار می‌کند. این شرکت استارت‌آپی که در سال 2014 میلادی تأسیس شده، در همین مدت کوتاه توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب نموده و پس از یک جذب سرمایه 30 میلیون دلاری در ابتدای سال جاری میلادی، با یک جذب سرمایه جدید، مجموع سرمایه‌های جذب شده خود را به 94.9 میلیون دلار رسانده است. محصولات و فناوری اصلی این شرکت، بر پایه مطالعات و خروجی‌های تحقیقاتی دو تن از محققین دانشگاه کالیفرنیا (UCLA)، به نام‌های ریچارد کانر (Richard Kaner) و ماهر الکادی (Maher El-Kady) بنا شده است.

تمرکز اصلی نانوتک انرژی، افزایش سرعت شارژ و کاهش هزینه باتری‌های گرافنی است. جالب این‌که به تازگی نوعی پاوربانک گرافنی به بازار عرضه شده که گوشی‌های تلفن همراه را در کمتر از 20 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌نماید. سرمایه‌گذاری جدید نانوتک انرژی که در قالب یک دور تأمین مالی سری «D» صورت گرفته، برای تأسیس دفتر مرکزی اروپا در آمستردام و ساخت کارخانه تولید باتری گرافنی در نوادا استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود که کارخانه مذکور، تا پایان سال 2022 میلادی تکمیل گردیده و وارد فاز بهره‌برداری شود. جک کاوانا (Jack Kavanaugh)، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت، در بیانیه‌ای رسمی اظهار داشته: «ما بیش از هفت سال برای بهبود ظرفیت و ایمنی فناوری ذخیره‌سازی باتری تلاش کرده‌ایم و اکنون وارد مرحله جدیدی از تولید در سطح صنعت خواهیم شد».

گفتنی است، این دور از تأمین مالی نانوتک انرژی، توسط یک شرکت خدمات مالی تایوانی به نام «Fubon Financial Holding Co» هدایت شده است. ریچارد تسای (Richard Tsai)، رئیس این شرکت می‌گوید: «ما معتقدیم که باتری‌های گرافنی اختصاصی و غیرقابل اشتعال نانوتک انرژی، مسیری روشن و شفاف برای پذیرش گسترده و مقیاس‌پذیری جهانی در پیش دارند».

 

مرجع: «dot»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.