آخرین اخبار

تقاضای بی‌سابقه برای سیستم‌های تولید نانو مواد در صنعت خودرو

تقاضای بی‌سابقه برای سیستم‌های تولید نانو مواد در صنعت خودرو

بنا بر اعلام شرکت «CVD Equipment» که یکی از پیشگامان تأمین سیستم‌های رسوب‌دهی شیمیایی از فاز بخار (CVD) است، با افزایش تقاضا برای نانو مواد مورد استفاده در باتری خودروهای الکتریکی، فرصت بسیار خوبی برای فعالان و تولیدکنندگان دستگاه‌ها و مواد مورد استفاده در این حوزه پدید آمده است. در همین راستا، این شرکت خبر از اولین سفارش سیستم تولید نانومواد از یکی از تولیدکنندگان اصلی مواد باتری خودروهای الکتریکی در آمریکا داده است. این سفارش 1.7 میلیون دلاری، در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی، تحویل مشتری خواهد شد.

یکی از صنایع در حال تحول که همواره شاهد ظهور نوآوری‌های جدیدی در خود بوده، صنعت خودرو است. از بکارگیری تکنیک‌های تولید انبوه در خودروهای فورد گرفته تا تلاش برای توسعه و تجاری‌سازی خودروهای خودران، همگی گواه این واقعیت است که فعالان این صنعت، همواره به دنبال بهبود و تکامل خودروهای تولیدی خود بوده‌اند. در این میان، متنوع‌سازی سوخت مصرفی و استفاده از انرژی پاک به جای سوخت‌های فسیلی، یکی از اولویت‌های اصلی خودروسازان بوده که در قالب ایده‌های مختلف خودروی برقی، هیدروژنی و ... نمایان شده است. طی سال‌های اخیر، خودروهای برقی به‌عنوان یک محصول کاملاً تجاری و مقرون‌به‌صرفه ظاهر گردیده و به لطف نوآوری‌های مداوم شرکت‌هایی همچون تسلا در زمینه باتری این خودروها، عملاً رشد قابل‌توجهی برای فروش خودروهای برقی طی سال‌های آتی پیش‌بینی می‌شود. در این میان، نسل جدید مواد باتری‌های لیتیوم یونی، به مهم‌ترین اولویت خودروسازان و سازندگان باتری خودرو مبدل شده‌اند، چیزی که شرکت «CVD Equipment» هم به عنوان یک سازنده دستگاه‌های مورد استفاده برای تولید این مواد، توجه ویژه‌ای به آن نموده و برای پاسخ به برخی از نیازهای این شرکت‌ها، آستین بالا زده است.

استفاده از نانولوله‌های کربنی (CNTs)، نانو الیاف کربنی (CNFs)، نانوسیم‌های سیلیکونی (Si-NWs) و سایر مواد نانویی، می‌تواند چگالی انرژی و سرعت شارژ باتری را افزایش داده و در عین حال، هزینه را تا حد زیادی کاهش دهد. رسوب بخار شیمیایی، یکی از  فرآیندهای اصلی برای تولید این مواد جدید موجود در باتری‌ها بوده و «CVD Equipment» به‌عنوان یکی از پیشگامان سیستم‌های رسوب‌دهی شیماییی از فاز بخار، در صدد استفاده از این فرصت بی‌نظیر برای توسعه کسب‌وکار خود می‌باشد. امانوئل لاکیوس (Emmanuel Lakios)، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ما از دریافت این سفارش بسیار خرسندیم. تأکید اصلی ما بر تولید تجهیزات و سیستم‌های تولید مواد در بازارهای با رشد بالا است و مشتاقانه منتظر افزایش حضور خود در این بازارهای نوظهور هستیم».

لازم به تأکید است، «CVD Equipment» طیف وسیعی از سیستم‌های رسوب‌دهی شیمیایی از فاز بخار، کنترل گاز و سایر تجهیزات و فناوری‌های مرتبط با این حوزه را برای صنایع و مقاصد پژوهشی مختلف طراحی و تولید می‌کند. این تجهیزات و مواد پیشرفته، برای تولید اجزای موتورهای هوافضا، ایمپلنت‌های پزشکی، نیمه‌هادی‌ها، سلول‌های خورشیدی، شیشه‌های هوشمند و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده می‌شوند. به نظر می‌رسد که پس از بازارهای رایجی همچون الکترونیک، زیست‌پزشکی، نفت و داروسازی، بازار خودروهای الکتریکی هم به‌عنوان یکی از بازارهای نوظهور این شرکت مطرح شده است.

 

مرجع: «Finance.Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.