آخرین اخبار

بازار ۱۴ میلیارد دلاری در انتظار نانو رباتیک

بازار ۱۴ میلیارد دلاری در انتظار نانو رباتیک

بنا بر آخرین گزارش‌های منتشر شده، انتظار می‌رود که اندازه بازار جهانی نانو رباتیک در سال 2028 میلادی، به 14.03 میلیارد دلار برسد. سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه مراقبت‌های اورژانسی برای بیماری‌ها و جراحت‌هایی که نیازمند عکس‌العمل سریع می‌باشند و افزایش سرعت پیر شدن جمعیت، از مهم‌ترین عواملی هستند که رشد مرکب سالانه 10.9 درصدی این بازار جذاب و پیشرفته را به دنبال داشته‌اند.

امروزه از نانوفناوری در حوزه‌های مختلفی استفاده می‌شود. با این همه، شاید یکی از پرکاربردترین حوزه‌ها که در میان اخبار حوزه نانو بیشتر به چشم می‌خورد، حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی باشد. توسعه انواع داروها و تجهیزات پزشکی نانویی و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر شرکت‌های فناور در این حوزه، به خوبی پتانسیل تجاری نوآوری‌های صورت گرفته را نشان می‌دهد. نانو ربات‌ها هم عمدتاً در پایش بیماری‌ها و بهبود کارایی و اثربخشی مراقبت‌های بهداشتی و البته مونتاژ سیستم‌های پیچیده در سایر حوزه‌ها و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده گسترده از نانو ربات‌ها در بخش پزشکی، باعث شده تا بازار این حوزه نیز به سرعت رشد یابد. تشخیص و درمان سرطان، ژن درمانی، دندانپزشکی، نظارت و کنترل سطح قند خون در افراد دیابتی و کمک به بیماران دارای نقص ایمنی به‌عنوان آنتی‌بادی یا عامل ضدویروسی، از مصادیق کاربرد تجاری نانو رباتیک در پزشکی به حساب می‌آید.

پیشرفت در ربات‌های مولکولی و افزایش تمرکز بر فناوری نانو، موجب شده تا نانو ربات‌ها به شکل فزاینده‌ای برای کاهش خطاهای انسانی در بخش مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند. همین کاربرد گسترده و بازده بلندمدت فناوری، مجموعه بازیگران را ترغیب نموده تا وارد همکاری‌های فناورانه با رقبا و سرمایه‌گذاری‌های جدید شوند که خود، مسبب رشد مجدد بازار خواهد شد.

بررسی بازار از منظر جغرافیایی، نشان می‌دهد که اروپا به دلیل مواجهه زودرس با چالش پیر شدن جمعیت و نیاز به سطوح بالاتر مراقبت‌های بهداشتی برای جمعیت سالمند خود، سهم بیشتری از سرمایه‌گذاری‌های سال 2020 در حوزه نانو رباتیک را به خود اختصاص داده است. کشورهای اروپایی، از اولین کشورهایی بودند که پتانسیل نانو ربات‌ها و استفاده از آن در درمان بیماری‌های مختلف را تشخیص داده و با ترکیبی از سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی و خصوصی به آن پرداختند. از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه، می‌توان به «Bruker»، «Oxford Instruments»، «Toronto Nano Instrumentation»، «JEOL Ltd.» و «Imina Technologies» اشاره نمود.

 

مرجع: «PRnewswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.