آخرین اخبار

بازار ۴۸۰ میلیارد دلاری در انتظار سرمایه‌گذاری خطرپذیر

بازار ۴۸۰ میلیارد دلاری در انتظار سرمایه‌گذاری خطرپذیر

بنا بر آخرین گزارش‌ها از بازار سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ارزش این بازار در سال ۲۰۲۰ میلادی، در حدود ۱۹۷.۷ میلیارد دلار برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود که با رشد سالیانه ۱۶ درصدی، تا سال ۲۰۲۶ از ۴۸۰ میلیارد دلار نیز عبور نماید.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اکوسیستم استارت‌آپی، به‌ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته و نوظهوری همچون فناوری‌های زیستی، نانوفناوری و هوش مصنوعی، هزینه‌های تحقیق و توسعه چشمگیر و نیاز به تأمین مالی پروژه‌های توسعه فناوری است. در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، با تخصیص سرمایه‌های لازم به این ایده‌های دارای پتانسیل تجاری و فراهم نمودن امکان دسترسی به شبکه، تخصص فنی و مدیریتی و سایر خدمات مورد نیاز استارت‌آپ‌ها، فرآیند تجاری‌سازی ایده را تسهیل می‌کنند. از این منظر، سرمایه‌گذاران خطرپذیر را می‌توان بخش مهم و انکارناپذیری از چرخه از ایده تا ثروت دانست. بنا بر گزارش «IMARC Group» از بازار سرمایه‌گذاری خطرپذیر و روند جهانی آن، فاکتورهایی نظیر افزایش تعداد استارت‌آپ‌ها و استقبال از سرمایه‌گذاری‌های مشترک بخش بانکی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری «VC»، رشد بازار سرمایه‌گذاری خطرپذیر را موجب شده است.

این افزایش، در حوزه‌هایی همچون مراقبت‌های پزشکی و سلامت، کشاورزی، زیست‌فناوری، رسانه و ... مشهود بوده و حتی بسیاری از «VC»ها، سعی دارند تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، شناسایی استارت‌آپ‌های دارای پتانسیل بیشتر را سرعت بخشند. پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آتی، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های حوزه بلاک‌چین، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، افزایش یافته و بازار سرمایه‌گذاری خطرپذیر را بزرگ‌تر نمایند.

با توجه به آنالیزهای صورت گرفته، ارزش بازار سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال 2020 میلادی، تقریباً برابر با 197.7 میلیارد دلار بوده که با توجه به رشد سالیانه 16 درصدی، به بیش از 480 میلیارد دلار در سال 2026 میلادی خواهد رسید.

از مهم‌ترین بازیگران بازار سرمایه‌گذاری خطرپذیر، می‌توان به «Accel»، «Sequoia capital Operations LLC»، «Bessemer Venture Partners»، «First Round Capital LLC»، «Founders Fund LLC» و «Index Ventures» اشاره نمود.

 

مرجع: «soccernuds»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.