آخرین اخبار

حمایت ۴۲ میلیون پوندی برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری ساخت نانویی

حمایت ۴۲ میلیون پوندی برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری ساخت نانویی

یک کنسرسیوم تجاری، متشکل از چند شرکت و دانشگاه مختلف، موفق به دریافت یک بودجه تحقیقاتی دولتی برای توسعه فناوری‌های ساخت نانو شدند. این کنسرسیوم، به رهبری شرکت مشهور «Seagate» که در زمینه توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های ذخیره‌سازی اطلاعات فعالیت دارد، بودجه 42 میلیون پوندی در اختیار گرفته تا برای توسعه و بهبود تجهیزات پزشکی، فناوری‌های ارتباطی و ذخیره‌سازی اطلاعات با کمک فناوری نانو استفاده نمایند.

با توجه به لزوم توسعه همگون مناطق مختلف و بهره‌برداری از قابلیت‌های فناورانه موجود در شرکت‌های محلی، آژانس ملی بودجه‌های تحقیقاتی انگلیس (UKRI)، در قالب یک برنامه ابتکاری برای بهره‌برداری از پژوهش و نوآوری و ایجاد مزیت برای اقتصاد محلی، اقدام به حمایت از شرکت‌های مختلف در قالب یک کنسرسیوم تجاری بزرگ نموده است. پس از تجربه موفق حمایت از کنسرسیوم آرتمیس (Artemis)، واقع در منطقه بلفاست، پروژه بعدی در ایرلند شمالی و برای توسعه فناوری‌های ساخت نانویی تعریف شده است.

این کنسرسیوم جدید، متشکل از شرکت‌های «Analytics Engines»، «Causeway Sensors»، «Cirdan Imaging»، «Digital Catapult NI» و همچنین دانشگاه‌های «Queen’s Belfast»، «Ulster University»، «Yelo» و کالج منطقه‌ای «North West» است که تحت هدایت شرکت «Seagate Technology»، به تحقیق و توسعه مشغول خواهند شد. بودجه 42 میلیون پوندی تخصیص یافته، کمک می‌کند تا طی یک همکاری فناورانه بین دولت، صنعت و دانشگاه، تخصص و مهارت فناورانه ترکیبی شرکت‌ها با دانش بنیادین موجود در دانشگاه‌ها پیوند خورده و با تکیه بر قابلیت‌های اولیه شرکت‌های ایرلند شمالی، یک صنعت محلی پایدار در زمینه تولید نانو پدید آید.

لازم به تأکید است، یکی از مهم‌ترین شروط توسعه و تجاری‌سازی فناوری، به‌ویژه در حوزه‌های پیشرفته‌ای همچون نانوفناوری، همکاری مناسب اجزای اصلی اکوسیستم نوآوری است که آن‌ها را می‌توان در قالب مارپیچ سه‌گانه دولت، صنعت و دانشگاه بیان نمود. اقدام اخیر دولت انگلیس در ایجاد ارتباط بین این سه ضلع مهم و شبکه‌سازی مبتنی بر قابلیت‌های فناورانه هر منطقه، الگویی برای سایر کشورها است تا بتوانند اقتصاد محلی را بر اساس توسعه شرکت‌های استارت‌آپی و کوچک، با کمک دانشگاه‌ها و حمایت مالی برای بسیج منابع و امکانات بهبود دهند.

 

مرجع: «BBC»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.