آخرین اخبار

همکاری غول دارویی آلمان با یک استارت‌آپ نانویی

همکاری غول دارویی آلمان با یک استارت‌آپ نانویی

شرکت دارویی مرک (Merck)، تصمیم دارد تا از فناوری یک استارت‌آپ اسپانیایی، برای توسعه راهکارهای درمانی فوق‌العاده ظریف و هوشمند عصبی استفاده کند. اینبرین (Inbrain Neuroelectronics) که در دسامبر 2019 میلادی تأسیس شده، در همین مدت کوتاه، یک فناوری مبتنی بر گرافن توسعه داده که از طریق تحریک انتخابی اعصاب بیمار، درمان برخی بیماری‌های مزمن را ممکن می‌سازد. به کمک این فناوری پیشرفته، مرک قادر به ایجاد رویکرد جدیدی برای درمان‌های بیوالکتریکی خود خواهد بود.

اینبرین که در بارسلونا مستقر است، در حال توسعه سیستمی حاوی الکترودهای بسیار ظریف و تشکیل شده از ورق‌های کربنی به ضخامت تنها یک اتم می‌باشد. به کمک این الکترودها، ایمپلنت‌هایی برای تحریک الکتریکی تولید شده که علیرغم خواص تهاجمی بسیار پایین، بازده بسیار بالایی خواهند داشت. همین ایده نوآورانه و کارآمد، باعث شد تا توجه غول دارویی آلمان به این استارت‌آپ کوچک جلب شود. مرک با همکاری یکی از شرکت‌های تابعه این استارت‌آپ به نام اینرویا (Innervia Bioelectronics)، قصد دارد تا درمان‌های جدیدی مبتنی بر تحریک اعصاب توسعه داده که به ارتباط بهتر مغز با قلب، ریه‌ها و دستگاه گوارش کمک می‌کند.

بنا بر اعلام لورا ماتز (Laura Matz)، مدیر بخش علم و فناوری مرک، این همکاری چند ساله بوده و با فراهم‌سازی امکانات تحقیقاتی بیوالکترونیک از سوی این شرکت بزرگ، توسعه و طراحی یک سیستم جدید را ممکن می‌سازد. این سیستم، متشکل از رابط‌های گرافنی و پردازش سیگنال‌ها بوده که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. ماتز در خصوص این همکاری فناورانه اظهار داشته: «این توافق، به شرکت ما امکان دسترسی به یک فناوری منحصربه‌فرد را داده که بهره‌وری انرژی در محرک‌های عصبی را افزایش داده و می‌تواند یک عامل واقعی برای درمان شخصی و دیجیتال بیماران مبتلا به بیماری‌های شدید و مزمن، مانند اختلالات التهابی باشد». گفتنی است، تمرکز فاز نخست این همکاری فناورانه، بر روی شرایط متابولیک و غدد درون‌ریز می‌باشد.

لازم به ذکر است که اینبرین در سال 2019 میلادی، به‌عنوان یک شرکت زایشی از مؤسسه علوم و فناوری نانوی کاتالان (Catalan Institute of Nanoscience and Nanotechnology) تأسیس شد و وظیفه آن، ایجاد رابط‌های عصبی برای خواندن و تعدیل فعالیت‌های مغزی است. شرکت تابعه اینرویا، قصد دارد تا همان فناوری را بر روی اعصاب جمجمه به کار گیرد. پتانسیل تجاری این فناوری، موجب شده تا علی‌رغم عمر کوتاه استارت‌آپ، در ماه مارس یک سرمایه‌گذاری 16.8 میلیون دلاری از سوی «Asabys Partners» و «Alta Life Science » و با پشتیبانی صندوق سرمایه‌گذاری «Vsquared Ventures»، «TruVenturo GmbH» و وزارت علوم اسپانیا جذب شود. همین سرمایه‌گذاری مالی قابل‌توجه و همکاری فناورانه با شرکت مشهور مرک، بهترین شاهد برای تجاری‌سازی قریب‌الوقوع فناوری اینبرین محسوب می‌شود.

 

مرجع: «Fierce Biotech»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.