آخرین اخبار

تأمین مالی ۶ میلیون یورویی برای یک استارت‌آپ توسعه دهنده شبکیه مصنوعی

تأمین مالی ۶ میلیون یورویی برای یک استارت‌آپ توسعه دهنده شبکیه مصنوعی

گروهی از سرمایه‌گذاران اروپایی، با هدف توسعه یک روش درمانی جدید برای آسیب‌های شبکیه چشم، یک استارت‌آپ جدید را تحت حمایت مالی خود قرار داده‌اند. این استارت‌آپ نانویی که نواویدو (Novavido) نام دارد، از سرمایه شش میلیون دلاری این سرمایه‌گذاران برای توسعه و تجاری‌سازی نخستین شبکیه مصنوعی و مایع چشمی استفاده خواهد کرد.

نواویدو، از استارت‌آپ‌های حاضر در شتاب‌دهنده «G-Factor» است که ایده منحصربه‌فرد توسعه شبکیه مصنوعی چشم را دنبال می‌کند. پتانسیل‌های درمانی و تجاری این ایده، موجب شده تا گروهی از سرمایه‌گذاران، متشکل از «Alfasigma»، «Utopia Sis»، انستیتو دیوید کیوزون (Istituto David Chiossone) و «Club2021»، متقاعد به سرمایه‌گذاری شش میلیون یورویی در این استارت‌آپ شوند.

این استارت‌آپ نانویی که «نواویدو» نام دارد، از سرمایه شش میلیون دلاری این سرمایه‌گذاران برای توسعه و تجاری‌سازی شبکیه مصنوعی و مایع چشمی استفاده خواهد کردلازم به تأکید است که ایده نواویدو، بر پایه یک پروژه تحقیقاتی ده ساله در مرکز علوم و فناوری نانوی میلان (CNST-IIT Milan) و به رهبری گوگلیلمو لانزانی (Guglielmo Lanzani) شکل گرفته و با همکاری بیمارستانی در شهر ورونا و انستیتوی علوم اعصاب و فناوری سیناپسی ژنو (NSYN-IIT Genova) دنبال می‌شود. نواویدو برای بهره‌مندی از نتایج تحقیقاتی صورت گرفته، از یک توافق‌نامه صدور مجوز برای بهره‌برداری از سه پتنت مرتبط با فناوری یاد شده استفاده نموده و امیدوار است که با تسریع آزمایشات بالینی و بهینه‌سازی روش درمان، مقابله با انواع بیماری‌های تخریب عصبی مرتبط با بینایی را ممکن سازد.

در فاز نخست، قرار است مبلغ 1.5 میلیون یورو از سرمایه‌گذاری یاد شده، در اختیار نواویدو قرار گرفته و پس از دو سال، در صورت موفقیت در اجرای برنامه پیش‌بینی شده، 4.5 میلیون یوروی دیگر نیز از سوی سرمایه‌گذاران تزریق می‌گردد. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مرحله آزمایش انسانی شبکیه مصنوعی مایع، طی دو سال آینده آغاز می‌گردد.

 

مرجع: «About Pharma»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.