آخرین اخبار

درخشش یک استارت‌آپ نانویی در رویدادهای مختلف مربوط به صنایع غذایی

درخشش یک استارت‌آپ نانویی در رویدادهای مختلف مربوط به صنایع غذایی

یک شرکت نانویی فعال در توسعه صنعتی نانو کپسول‌ها و بایوکپسول‌ها، جایزه استارت‌آپ نوآور مواد غذایی (Innovative FoodTech Startup) را از آن خود نمود. این جایزه که در حاشیه نمایشگاه «Food 4 Future» به نوکپس تکنولوژی (Nucaps Technology) اهدا شد، دومین جایزه این استارت‌آپ اسپانیایی در دو ماهه اخیر است.

پیش از این و در ماه می سال جاری میلادی نیز، نوکپس به‌عنوان یکی از سه استارت‌آپ برتر مواد غذایی از سوی مرکز نوآوری غذایی «KM ZERO» انتخاب شده بود. فناوری انحصاری نوکپس، روشی نوین برای کپسوله کردن مواد فعال زیستی و پروبیوتیک‌ها است که علاوه بر ایمنی بیشتر این محصولات، بهره‌وری را به شدت افزایش داده و امکان دسترسی به پروتئین‌های طبیعی را فراهم می‌سازد.

با توجه به ارزش تجاری فناوری و لزوم حفاظت از آن در برابر سوءاستفاده‌های احتمالی، نوکپس اقدام به ثبت پتنت‌های متعددی در بازارهای هدف خود نموده است. این شرکت، مدعی است که به کمک قابلیت‌های فنی ناشی از این فناوری، می‌تواند محصولات شخصی‌سازی شده و سازگار با انواع مواد و مصارف را به متقاضیان عرضه نماید. به نظر می‌رسد که همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد، موجب شده تا جوایز نوآوری پی در پی به این استارت‌آپ نانویی اعطا شود. ماریانو اتو (Mariano Oto)، مدیرعامل این استارت‌آپ که در مراسم اهدای جوایز نمایشگاه حضور داشت، با ابراز شادمانی برای دریافت جایزه اعلام نمود: «این یک افتخار واقعی برای کل تیم کاری ما است که با شناخت مسئله و تعهد به سلامتی از طریق فناوری، میسر شده است».

گفتنی است که تقاضا برای پروبیوتیک‌های میکرو کپسول شده، به شدت در حال افزایش است. در همین راستا، نوکپس که خود به تازگی و در سال 2016 میلادی تأسیس شده، اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه جدیدی در داخل تأسیسات خود نموده است. همچنین این شرکت، توافقنامه‌هایی برای همکاری با «Tetra Pak» و «Vesale Superbiotics» به امضا رسانیده و در تلاش است تا با کمک یک شرکت کلمبیایی، نوعی روش گیاه درمانی ضد سرطان هم معرفی نماید.

 

مرجع: «Navarra Capital»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.