آخرین اخبار

تلفیق طب سنتی هندی و نانوفناوری برای پیشگیری و درمان کرونا

تلفیق طب سنتی هندی و نانوفناوری برای پیشگیری و درمان کرونا

یک استارت‌آپ هندی اعلام نموده که موفق به تولید محصول منحصربه‌فردی شده که نه تنها در پیشگیری از کرونا، بلکه برای درمان آن نیز قابل استفاده است. «Nutan Labs»، مدعی است که محصول خود را بر روی ۱۰۰۰۰ فردی که پیش از این به کرونا مبتلا نشده‌اند تست نموده و نظر به موفقیت‌آمیز بودن نتایج، مجوزهای لازم را اخذ نموده و آماده تولید انبوه و عرضه محصول خود در هند و سایر نقاط جهان است.

در حالی که هند با چالش‌های جدی پیرامون کووید-19 مواجه شده و حتی سایر کشورها نگران شیوع کرونای جهش یافته هندی هستند، یک استارت‌آپ نانویی این کشور، دارویی برای پیشگیری و کمک به درمان این بیماری توسعه داده است. «Nutan Labs»، محصول پیشرفته خود را مبتنی بر طب سنتی هندی (آیوردا) و بکارگیری نانوذرات نقره توسعه داده و این کار، با کمک‌های مرکز شتاب‌دهی «CeNSE» (مرکز مهندسی علوم نانو) انجام شده است. نتایج آزمایشات، حاکی از آن است که استفاده از این دارو، به افزایش سطح اکسیژن خون، پاکسازی مجاری تنفسی، حذف علائم باقیمانده از ویروس کرونا و کاهش علائمی همچون سرفه و گلودرد کمک می‌کند.

این محصول که «CoviRaksha» نام دارد، مبتنی بر علم  پزشکی سنتی هند و در تلفیق آن با دانش روز جهان (نانوفناوری) توسعه یافته و این موضوع، در صحبت‌های بنیان‌گذار این استارت‌آپ هم مورد تأکید قرار دارد. وی در این خصوص اظهار داشته: «در حال حاضر، ما آماده تولید هستیم و کلیه مراحل قانونی و تأییدیه‌های لازم را در اختیار داریم. کارایی 99.999 درصدی محصول ما که ترکیبی از مواد طبیعی با فناوری نانویی مدرن می‌باشد، مورد تأیید قرار گرفته است. این دانش سنتی، یک راه‌حل کارآمد برای کاهش گسترش کووید-19 و همچنین سایر انواع ویروس‌ها است».

این دارو که حاوی کلوئیدهای نقره است، به صورت یک رول 10 میلی‌لیتری عرضه شده و می‌تواند برای پیشگیری و درمان کووید-19 و همچنین قارچ سیاه مورد استفاده قرار گیرد. طبق نتایج آزمایشگاهی، این محصول می‌تواند حداقل برای مدت 3 ساعت محافظت در برابر ویروس را ممکن سازد.

ونو شارما (Venu Sharma)، مشاور مدیریتی این استارت‌آپ می‌گوید: «ما برنامه‌ریزی لازم برای تولید را انجام داده‌ایم و برای توسعه مقیاس کسب‌وکار، نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم. ما می‌خواهیم محصولات خود را به تمامی جهان عرضه کنیم، چرا که به نظر می‌رسد ویروس کرونا برای مدت زمان بیشتری با اشکال مختلف و شاید در انواع جدید ویروس در کنار ما باقی بماند». وی در خصوص هزینه محصول هم اظهار داشته: «هم‌اکنون هزینه تهیه مواد اولیه و تولید بالا است. در واقع، تولید برای مقادیر حداقلی و پایین، با هزینه بالایی همراه بوده که در حدود 200 تا 300 روپیه است. با این وجود، با تولید انبوه و کاهش هزینه‌های بالاسری، قیمت محصول 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد».

 

مرجع: «Times Now News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.