آخرین اخبار

موفقیت استارت‌آپ مصری در جایزه طرح کسب‌وکار برتر ژاپن

موفقیت استارت‌آپ مصری در جایزه طرح کسب‌وکار برتر ژاپن

یک استارت‌آپ مصری، موفق به دریافت جایزه برتر طرح کسب‌وکار در مسابقات «JICA NINJA» ژاپن شده است. «NANO-Fib-TECH» که بر توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری نانو، برای تولید ضدعفونی کننده‌ها و مواد ضد میکروبی قابل استفاده در کاربردهای پزشکی، بهداشتی، غذایی و صنعتی متمرکز است، می‌تواند از جایزه 30 هزار دلاری این رقابت، برای توسعه بیشتر محصولات خود استفاده کند.

آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (JICA)، در جولای سال 2020 میلادی، رقابت جدیدی تحت عنوان نوآوری‌های آینده با ژاپن (NINJA) راه‌اندازی نمود. این رویداد فناورانه، به شناسایی و تجلیل از کسب‌وکارهای نوظهوری پرداخته که با مدل‌ها و فناوری‌های نوین تجاری خود، راه‌حل‌هایی برای مقابله با اپیدمی کووید-19 ارائه نموده و به انتظارات مرتبط با تغییرات بنیادین اقتصادی و اجتماعی پس از همه‌گیری پاسخ می‌دهند. «JICA» برای تأمین هزینه‌های مرتبط با مطالعات اثبات مفهومی و آزمایش‌های اولیه، 30 هزار دلار به استارت‌آپ‌های منتخب تخصیص داده و در عین حال، به آن‌ها برای کنترل دقیق‌تر ترکیبات مورد استفاده و تهیه فرمول‌های کارآمدتر از طریق انجام آزمایشات بیشتر کمک نموده تا محصولاتی مقاوم در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها به دست آورند.

یکی از استارت‌آپ‌های برگزیده این برنامه، «NANO-Fib-TECH» بوده که توسط وائل ممدوح (Wael Mamdouh)، استاد حوزه نانو فناوری دانشگاه آمریکایی «AUC» در قاهره راه‌اندازی شده است. این شرکت استارت‌آپی، بر توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری نانو، برای تولید انواع ضدعفونی کننده‌ها و مواد ضد میکروبی متمرکز بوده که در کاربردهای مختلف پزشکی، بهداشتی، غذایی و صنعتی قابل استفاده می‌باشند. بدیهی است که کرونا ویروس و تقاضای فزاینده برای مواد ضدعفونی کننده، فرصتی بی‌بدیل برای توسعه و تجاری‌سازی سریع محصولات این شرکت بوده است.

دکتر ممدوح، پیرامون کسب این جایزه اظهار داشته: «من از پیروزی در چنین رقابت معتبری، احساس هیجان می‌کنم. JICA یک سازمان شناخته شده است كه با هدف كمك به دولت‌ها در پروژه‌های توسعه‌ای خود فعالیت می‌کند. NINJA اولین فراخوان بودجه‌ای است كه به بخش خصوصی ارسال می‌شود. علاوه بر این، مشاركت در نوآوری‌های ما و بحث در مورد آن‌ها با طرف ژاپنی، بسیار هیجان‌انگیز بود. برنده شدن در این رقابت، دلیل دیگری بر توانایی ما برای رقابت در سطح ملی و بین‌المللی است».

گفتنی است، نوآوری اصلی و منحصربه‌فرد «NANO-Fib-TECH»، توانایی تولید ضدعفونی کننده‌هایی به صورت مایع، ژل، پودر اسپری و کرم بوده که دامنه کاربرد آن‌ها را به طیف وسیعی از صنایع و بخش‌های اقتصادی مانند مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، خوراک دام، کودها، مواد آرایشی، اسپری‌های کشاورزی، پربیوتیک‌ها، منسوجات، وسایل ورزشی و ... توسعه می‌دهد. ویژگی مهم دیگر در محصولات این شرکت، عدم استفاده از الکل یا مواد شیمیایی مضر است که امروزه به‌عنوان عامل اصلی ایجاد مشکلات بهداشتی به شمار می‌آید. همچنین، ضدعفونی کننده‌های تولیدی این استارت‌آپ، در مقایسه با نمونه‌های موجود در بازار، دارای خواص منحصربه‌فردی بوده که می‌توانند انواع باکتری، قارچ و ویروس را از بین ببرند.

 

مرجع: «Ahram»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.