آخرین اخبار

عرضه ماسک‌هایی با طول عمر سه ساله توسط یک استارت‌آپ چینی

عرضه ماسک‌هایی با طول عمر سه ساله توسط یک استارت‌آپ چینی

یک استارت‌آپ چینی، موفق به طراحی و تولید ماسک‌های نانویی جدیدی شده که با مقاومت در برابر انتقال آئروسل‌ها، می‌تواند انقلابی در ماسک‌های زیست‌سازگار و مقابله با بیماری‌های تنفسی ایجاد نماید. ماسک‌های تولیدی تائر اینوویشن (Taer Innovation)، از غشاهایی با تخلخل‌های نانویی استفاده نموده و در عین حال از نوعی اثر ضد میکروبی ناشی از میدان الکتریکی نیز بهره می‌برد. از همه جالب‌تر، این ماسک‌ها با عمری سه ساله، تحولی در محصولات مشابه ارائه شده ایجاد می‌کنند.

شیوع اپیدمی کووید-19 و انتقال سریع آن از طریق مجاری تنفسی، موجب شده تا انواع ماسک‌های صورت، به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی بشر مبدل شود. بدیهی است که هر چه قابلیت ماسک برای جلوگیری از ورود انواع ویروس و سایر ذرات معلق در هوا از طریق دهان و بینی بالاتر باشد، کارایی آن بیشتر شده و بازار هم استقبال بهتری از آن به عمل می‌آورد. در این میان، فناوری نانو از کلیدی‌ترین ابزارهای در دسترس شرکت‌های فناور برای رسیدن به این مهم محسوب می‌شود. تائر اینوویشن نیز با تکیه بر همین ابزار کلیدی، محصولی منحصربه‌فرد را روانه بازار نموده است.

این شرکت، از غشاهایی استفاده نموده که ساختار آن‌ها مبتنی بر تخلخل‌های نانویی (PTFE) می‌باشد. این فیلتراسیون فیزیکی، از فناوری بیو الکتریکی و سیلیکون‌های پزشکی زیست‌سازگار کمک گرفته تا از هرگونه ورود ذرات آئروسل به دهان و بینی جلوگیری نماید. این ماسک‌های سیلیکونی، دارای خواص ضد آلرژی بوده و تحریک پوست کاربران را به دنبال نخواهد داشت. لازم به تأکید است که سایر محصولات سیلیکونی، مانند بند ساعت، حاوی یک لایه روغنی برای نرمی و راحتی بیشتر هستند که می‌توانند علائم آلرژیک کاربران را تحریک نمایند. این در حالی است که «RTVmask»های تولیدی تائر، این چالش را نخواهند داشت.

آزمایشات صورت گرفته، نشان می‌دهد که درجه حفاظت «RTVmask»ها بسیار بالا بوده و به دلیل استفاده از فناوری «PTFE»، فیلتراسیون تقریباً 99.7 درصدی که بالاتر از ماسک‌های «N95» است نیز ممکن می‌گردد. غشای 70 نانومتری این ماسک ضد آب و ضد روغن، مانع از انتقال 99.9 درصد ذرات بزرگ‌تر از 75 نانومتر شده و همچنین 95 درصد ذرات روغنی نیز امکان عبور نخواهند داشت. نکته جالب‌تر این‌که در کنار فناوری «PTFE»، نوعی اثر ضد میکروبی ناشی از میدان الکتریکی فیزیولوژیکی هم تعبیه شده که به از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها تا هفت روز کمک می‌کند.

«RTVmask»، چندین ماده سیلیکونی مجزا را در یک محصول با محافظت بهینه ترکیب می‌کند: «یک لایه خارجی سیلیکونی برای نرمی و کنترل دما، یک لایه ژل سیلیکونی برای کاهش فشار، یک قاب سیلیکونی سخت شده برای ایجاد پشتیبانی از طراحی و فرم محصول و در نهایت، یک سیلیکون لاستیکی نرم و قابل تنظیم برای بندها به‌منظور اطمینان از تناسب و راحتی بیشتر کاربر». مجموعه این مواد سیلیکونی، امکان شفافیت 100 درصدی ماسک را فراهم ساخته که با توجه به محدودیت‌های بینایی و ارتباطی ایجاد شده برای کاربران به دلیل استفاده از ماسک، بسیار کلیدی خواهد بود. عمر سه ساله ماسک و قابلیت استفاده مجدد آن هم، موجب می‌شود تا خطرات زیست‌محیطی به حداقل رسیده و عملاً یک محصول همه فن حریف در اختیار داشته باشیم.

گفتنی است که تائر اینوویشن، پیش از این نیز به واسطه عملکرد تحسین‌برانگیز خود، جوایز متعددی را به خود اختصاص داده که از آن جمله، می‌توان به جایزه طراحی «Golden Pin Design 2012» و جایزه نوآوری «Taiwan Exellence Award 2014» اشاره نمود..

  

مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.