آخرین اخبار

استفاده از نانومواد کربنی برای بهبود سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی

استفاده از نانومواد کربنی برای بهبود سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی

آرت نانو (Art Nano-ARNO) که در حال کار بر روی نانومواد کربنی و استفاده از آن‌ها در سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی و بهبود فناوری‌های مرتبط با باتری‌ها است، در ادامه تلاش‌های موفقیت‌آمیز خود، خبر از ارتباطات نزدیک با یک آژانس حقوقی متخصص در حوزه مالکیت فکری داده است. بنا بر توافقات صورت گرفته، این شرکت بلاروسی، به موازات دستیابی به موفقیت‌های فناورانه و دستاوردهایی ملموس خود، قراردادی با یک آژانس حقوقی آلمانی به امضا رسانیده تا مسئولیت ثبت و پیگیری درخواست‌های ثبت اختراع و همچنین علائم تجاری آن را بر عهده گیرد. این استراتژی، به آرت نانو امکان می‌دهد تا تولید انبوه نانولوله‌های کربنی ابداعی خود را جهت به‌کارگیری در فناوری باتری‌های فعلی تسریع بخشد.

در حال حاضر، منابع طبیعی تجدیدناپذیر، با سرعتی قابل‌توجه رو به پایان هستند. جدا از این نرخ نگران‌کننده کاهش منابع، یک چالش اصلی در زمینه ذخیره‌سازی انرژی، اتلاف چشمگیر در خلال فرآیند ذخیره‌سازی و انتقال است. این همان مشکلی است که آرت نانو تلاش دارد تا با استفاده از فناوری نانویی خود، آن را مرتفع نماید. بر اساس گزارش‌های موجود، بازار جهانی ذخیره‌سازی انرژی، با نرخ رشد دو برابری روبرو بوده و خانه‌ها و مشاغل مختلف، به دنبال استفاده از باتری‌های نوین برای تکمیل سیستم‌های خورشیدی خود هستند. آرت نانو، پس از سال‌ها تحقیق و توسعه، محصولات مبتنی بر نانومواد کربنی تولید نموده که اگر با فناوری باتری‌های فعلی ادغام شوند، صرفه‌جویی فراوانی در حوزه انرژی به دنبال خواهند داشت. جالب این‌که این شرکت، تنها بر توسعه فناوری یاد شده متمرکز نبوده و در تلاش است تا با ایجاد نوعی سیستم توزیع غیرمتمرکز و کارآمد، از فناوری‌های خود برای حوزه ذخیره‌سازی انرژی استفاده نماید.

آرت نانو، اخیراً پروژه جدید تحت عنوان «ARNO Token» را کلید زده که تلاشی برای تأمین هزینه‌های معرفی یک فناوری کاملاً پیشرفته و علمی در زنجیره‌های تولید طولانی‌مدت است که به‌روزرسانی فناوری‌های موجود و قدیمی را ممکن می‌سازد. این پروژه، مربوط به استفاده از انواع مختلف نانومواد کربنی برای مدرن‌سازی و بهبود چشمگیر خواص باتری‌های اسید سرب، به‌عنوان گزینه‌ای آشنا و رایج است. موفقیت در این هدف بلندپروازانه، منوط به معرفی جدیدترین فناوری‌ها در قالب یک محصول نهایی مقرون‌به‌صرفه و دارای مزایای رقابتی است. صورت مسئله مدنظر آرت نانو، بدین شرح است: «کسب‌وکارهای مختلف، مایلند هزینه را در هر کجا که ممکن است کاهش دهند. در فرآیندهای صنعتی، بهره‌وری انرژی به یک کانون اصلی مبدل شده و عملاً شرکت‌ها در تلاشند تا قیمتی را که برای انرژی پرداخت می‌کنند، به نحوی تعدیل نمایند. BESS یا سیستم ذخیره انرژی باتری، چیزی است که برای پر کردن شکاف بین بهره‌برداری انرژی در دسترس و تأمین انرژی کافی در زمان تقاضا پیشنهاد می‌شود».

تحقیقات آرت نانو، نشان داده که افزودن مواد جدید کربنی به هر دو الکترود منفی و مثبت باتری، میزان سولفاتاسیون (پوشیده شدن الکترودها با یک لایه سولفات سرب سخت و ضعف در عملکرد باتری) را به طرز چشمگیری کاهش داده و علاوه بر بهبود عملکرد، وزن سیستم را هم کاهش می‌دهد. این به معنای چرخه‌ها و طول عمر بیشتر باتری خواهد بود.

جالب اینجا است که آرت نانو، به تمامی الزامات تجاری‌سازی فناوری توجه دارد. این شرکت که در تلاش‌های تحقیق و توسعه‌ای خود به یک نقطه عطف بزرگ رسیده است، در گام بعدی سعی دارد تا یک چتر حفاظتی مناسب برای نوآوری‌های خود ایجاد نماید. در همین راستا، توافقاتی با یک آژانس حقوقی متخصص در حوزه مالکیت فکری صورت گرفته تا در آینده، مسئولیت پیگیری درخواست‌های ثبت اختراع را بر عهده گیرد. علاوه بر این، آرت نانو به دنبال ثبت علائم تجاری در آلمان است که به آن‌ها امکان می‌دهد تا تولید انبوه نانولوله‌های کربنی خود را آغاز کنند.

جدا از همکاری برای ثبت پتنت و علائم تجاری در آلمان، آرت نانو در تلاش است تا شرکای احتمالی خود را هر چه سریع‌تر یافته و تجاری‌سازی فناوری را آغاز نماید. از جمله این شرکای بالقوه، می‌توان به تولیدکنندگان باتری‌های اسید سرب اشاره نمود. این شرکت، همچنین در حال مذاکره با دولت بلغارستان پیرامون تأمین فضای لازم برای ساخت آزمایشگاه و پایگاه تولیدی پروژه خود می‌باشد.

 

مرجع: «Big News Network»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.