آخرین اخبار

موفقیت‌ یک استارت‌آپ قبرسی برای تولید نانوکامپوزیت‌ها

موفقیت‌ یک استارت‌آپ قبرسی برای تولید نانوکامپوزیت‌ها

آمادما (AmaDema)، استارت‌آپ قبرسی فعال در زمینه طراحی و ساخت مواد کامپوزیتی پیشرفته، با موفقیت‌های خیره‌کننده خود، نام این کشور کوچک اروپایی را در نقشه جهانی فعالان حوزه کامپوزیت‌ حک نموده است. این شرکت نوپا که در نوامبر 2015 میلادی تأسیس شده، مجموعه‌ای از فناوری‌های پتنت شده برای بهبود عملکرد کامپوزیت‌های پلیمری در اختیار داشته و در همین مدت کوتاه فعالیت، شبکه‌ای بین‌المللی از مشتریان داخلی، آسیایی و اروپایی ایجاد نموده است.

فناوری کلیدی آمادما، نانوولد «®NanoWeld» نام دارد. در این فناوری، نانوالیاف‌های پیشرفته با مواد مختلفی، اعم از کربن، شیشه، آرامید و ... ادغام شده و در مراحل بعدی، برای فرآیندهای ساخت کامپوزیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کامپوزیت‌های حاصل از این فناوری، نسبت به مواردی که از پلیمرهای تقویت شده با الیاف (FRP) استاندارد استفاده می‌کنند، خواص مکانیکی بسیار بهتری داشته و این موضوع را در کاربردهای مختلف اثبات نموده‌اند. دکتر واسیلیس دراکوناکیس (Vassilis Drakonakis)، مدیرعامل آمادما، در خصوص فناوری منحصربه‌فرد این استارت‌آپ می‌گوید: «ما از فناوری نانو برای بهبود عملکرد مواد مختلف استفاده نموده تا مشکلات و نیازهای مشتریان در صنایع مختلف هوایی، دفاعی، ورزشی، خودرو و حمل‌ونقل را مرتفع کنیم».

آمادما به‌واسطه فناوری منحصربه‌فرد خود، روابط خوبی در کشورهای مختلف ایجاد نموده و بازار ویژه‌ای را در پیش روی خود قرار داده است. در حال حاضر، این فناوری برای افزایش عملکرد مکانیکی در سازه‌هایی مانند فریم‌های پشتیبان سیستم‌های فتوولتائیک ماهواره‌ای، سازه‌های حمل بار برای تجهیزات ماهواره‌ای، ساختارهای داخلی هواپیماهای بدون سرنشین، جعبه‌های الکترونیکی، سپر خودرو، فرآیند فیلتراسیون در صنعت نفت و گاز و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فناوری‌های مرتبط با «FRP»، با نرخ قابل توجهی در میان استا‌رت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور در حال رشد بوده و در این میان، فناوری انحصاری نانوولد، کلید اصلی نوآوری و تمایز آمادما با دیگر رقبا است. از همین رو، این شرکت سعی نموده تا همکاری‌های فناورانه خود با تولیدکنندگان فعال در صنایع مختلف که نیازمند این فناوری هستند را افزایش داده و خدمات طراحی، تولید و توسعه اجزای کامپوزیتی را به آن‌ها ارائه نماید. همکاری اخیر این استارت‌آپ با آژانس فضایی اروپا و همچنین سرمایه‌گذاری تحقیقاتی در حوزه ارتباطات از راه دور، نشان از موفقیت استراتژی‌های کسب‌وکار این شرکت کوچک نانویی دارد. دکتر دراکوناکیس در خصوص اهداف این شرکت ابراز داشته: «هدف آمادما رسیدن به محصولات قابل اطمینانی است که بالاترین سطوح کیفی را داشته باشد. ما در تلاشیم تا با عرضه محصولاتی مبتنی بر موادی با بهترین عملکردها، گستره کاربردهای نوآورانه فناوری خود را افزایش داده و به مشتریانمان سود بیشتری برسانیم.»

 

مرجع: «ipost»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.