آخرین اخبار

استفاده از پتانسیل‌های دانشگاهی برای بهبود یک کسب‌وکار نوآورانه

استفاده از پتانسیل‌های دانشگاهی برای بهبود یک کسب‌وکار نوآورانه

شرکت «MECHnano»، با هدف تعامل بیشتر با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دفتر مرکزی خود را به کمپ نوآوری دانشگاه ایالتی آریزونا (Arizona State University) منتقل نمود. این استارت‌آپ موفق که در راستای بهبود عملکرد فناوری چاپ سه‌بعدی، بر روی تولید مواد افزودنی مبتنی بر نانولوله‌های کربنی تمرکز دارد، اولین شرکتی است که به یکی از هفت منطقه نوآوری دانشگاه آریزونا نقل‌مکان می‌کند.

یکی از منابع اصلی دانش و نوآوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی هستند که عمدتاً بر توسعه علوم بنیادین متمرکز می‌باشند. با این حال، طی دهه‌های اخیر و با تغییر پارادایم‌های نوآوری و تجاری‌سازی در محیط‌های دانشگاهی، همکاری با صنعت و تلاش برای توسعه علوم کاربردی هم در دستور کار این نهادها قرار گرفته است. دانشگاه‌های کارآفرین فعلی، سعی دارند تا با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف، نرخ تجاری‌سازی فناوری‌های دانشگاهی و ارزش‌افزایی حاصل از آن‌ها را افزایش دهند که از جمله این برنامه‌ها، می‌توان به تأسیس پارک‌های تحقیقاتی و مناطق نوآوری در کنار خود و نیز راه‌اندازی دفاتر مالکیت فکری و تجاری‌سازی اشاره نمود. مناطق هفت‌گانه نوآوری دانشگاه آریزونا، دقیقاً در همین راستا تأسیس شده است. استیو لودر (Steve Lowder)، مدیرعامل شرکت «MECHnano» در این خصوص می‌گوید: «وقتی برنامه‌های کمپ نوآوری را دیدم، بسیار هیجان‌زده شدم. این چیزی است که با توجه به فعالیت در صنعت و همکاری‌های قبلی، مدت‌ها درباره آن فکر کرده‌ام. یکی از استارت‌آپ‌های قبلی من، با دانشگاه‌هایی در انگلیس در ارتباط بود و مزایای آن را دیده‌ام. این همان چیزی است که ما به دنبال آن بودیم».

لودر که تجربه همکاری با دانشگاه‌هایی در کلرادو، لوئیزیانا و جورجیا را در کارنامه خود دارد، رابطه با دانشگاه‌های محلی را نوعی سود متقابل برای شرکت و دانشگاه می‌داند. وی به‌عنوان یک بنیان‌گذار استارت‌آپی باتجربه، سال‌ها در زمینه فناوری نانو فعالیت نموده و هم‌اکنون نیز بر روی ایده تولید مواد افزودنی مبتنی بر نانولوله‌های کربنی در صنعت چاپ سه‌بعدی کار می‌کند. «MECHnano» دارای یک پتنت در زمینه تولید این مواد بوده و تنها شرکت تولیدکننده مواد چاپ سه‌بعدی در جهان محسوب می‌شود که توان بالقوه برای استفاده از نانولوله‌های کربنی را دارد. این قابلیت فناورانه، می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری در محیط واقعی باشد، همان‌طور که ایده‌های خلاقانه دانشجویان هم ممکن است توسعه هر چه بیشتر فناوری را موجب گردد. این همان سود دوجانبه‌ای است که استیو لودر با استقرار در کمپ نوآوری دانشگاه آریزونا به دنبال آن است.

گفتنی است، دانشگاه آریزونا و پردیس پلی‌تکنیک آن هم از استقرار «MECHnano» در کمپ نوآوری خود بسیار خوشنود هستند. دوآن روئن (Duane Roen)، مشاور و رئیس دانشکده علوم یکپارچه دانشگاه در این خصوص اظهار داشته: «انتقال این شرکت به پردیس پلی‌تکنیک، یک پیروزی بزرگ برای دانشگاه است. ما در تلاشیم که کسب‌وکارها و صنایع را به پردیس پلی‌تکنیک علاقه‌مند کرده و کار در کمپ نوآوری را آغاز کنیم. MECHnano دقیقاً همان شرکتی است که ما دوست داریم در اینجا ببینیم، شرکتی که در زمینه فناوری نانو کار می‌کند و فرصت کارآموزی و تحقیق را برای دانشجویان و اساتید فراهم می‌آورد».

لازم به ذکر است که «MECHnano»، در سال 2017 میلادی تأسیس شده و در سپتامبر 2020، در قالب سرمایه بذر، موفق به جذب 1.5 میلیون دلار شده است.

 

مرجع: «AzbigMedia»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.