آخرین اخبار

تلاش استارت‌آپ کانادایی برای گسترش کاربردهای بالقوه گرافن

تلاش استارت‌آپ کانادایی برای گسترش کاربردهای بالقوه گرافن

یک شرکت کانادایی تولیدکننده گرافن، در تلاش برای توسعه کاربردهای مختلف گرافن و استفاده از آن به عنوان نگه‌دارنده مواد غذایی است. «NanoXplore»، در پی اخباری که در کانادا مبنی بر عدم تخصیص تأییدیه‌های لازم برای محصولات مبتنی بر گرافن منتشر شد، اقدام به به‌روز رسانی اطلاعاتی در خصوص شرکت خود نموده است. بر این اساس، به نظر می‌رسد که این شرکت تأییدیه‌های لازم برای تولید انبوه محصول خود تحت نام تجاری «GrapheneBlack» و استفاده از آن به عنوان افزودنی در محصولاتی همچون پلاستیک‌ها، کامپوزیت‌های ترموست، رنگ‌ها، پوشش‌ها و اجزای باتری را دریافت نموده است.

در هفته‌های گذشته، اخباری از رسانه‌های کانادایی منتشر شد که بر اساس آن‌ها، ماسک‌های حاوی گرافن در حالی تجاری‌سازی شده‌اند که هنوز گرافن مجوزها و تأییدیه‌های لازم برای استفاده را دریافت نکرده است. همچنین وزارت بهداشت این کشور هم، فراخوانی برای جمع‌آوری این محصولات از بازار و انجام آزمایشات دقیق‌تر صادر نمود. در این فراخوان که ابتدای آوریل سال جاری میلادی انتشار یافت، به مصرف‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان این ماسک‌ها، توصیه شده تا زمان انجام ارزیابی‌های دقیق علمی و بررسی ایمنی و اثربخشی آن‌ها، از تولید، پخش و مصرفشان خودداری کنند. همین موضوع، موجب گردید تا برخی از تولیدکنندگان تجاری گرافن در این کشور، از جمله «NanoXplore»، در پی دفاع از تولیدات جدید خود و آگاه‌سازی مشتریان برآیند. «سروش نظرپور»، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، با تأکید بر رعایت قوانین مرتبط با سلامت عمومی و حفاظت از محیط‌زیست و اعلام اینکه محصول این شرکت برای تولید ماسک استفاده نشده است، اظهار داشت: «تشخیص گرافن از اکسید گرافن بسیار مهم است. اکسید گرافن، ماده‌ای است که در ماسک‌های مذکور بکار گرفته شده  و نگرانی‌هایی پیرامون مضرات آن برای ریه انسان وجود دارد. این در حالی است که گرافن‌بلک که به‌عنوان افزودنی در پلاستیک‌ها، کامپوزیت‌ها، رنگ‌ها و پوشش‌ها استفاده شده، دارای تأییدیه‌های لازم از مراجع قانونی است.»

گفتنی است که این شرکت از زمان شروع به کار خود، در خصوص پایداری زیست محیطی، سلامت و ایمنی گرافن‌بلک، مطالعات فراوانی انجام داده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده، گرافن‌بلک هیچ تأثیر سوئی بر روی پوست و ریه نداشته و از آن مهمتر، جهش ژنی یا آسیب به «DNA» را نیز ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، «NanoXplore» توانسته مجوز «REACH» اروپا را برای پودر گرافن تولیدی خود اخذ نماید. نکته قابل توجه دیگر این است که این شرکت اخیراً مشاوری در آمریکا استخدام نموده تا برای دریافت اطلاعات مرتبط با استفاده از گرافن‌بلک در تماس با محصولات غذایی به آن‌ها کمک نموده و بتواند برای اخذ مجوزهای لازم اقدام نماید.

گفتنی است که «NanoXplore»، در سال 1995 میلادی تأسیس شده و تا کنون در هفت راند سرمایه‌گذاری، موفق به جلب توجه یازده سرمایه‌گذار شده و مجموعاً سرمایه‌ای بالغ بر 125 میلیون دلار جذب نموده است.

 

مرجع: «Investing News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.