آخرین اخبار

تولید محصولات تمیزکننده نانویی با استفاده از مواد گیاهی

تولید محصولات تمیزکننده نانویی با استفاده از مواد گیاهی

یک بازنشسته خوش‌فکر آمریکایی، با استفاده از فناوری نانو، موفق به تولید یک محصول تمیزکننده ایمن و غیرسمی شده است. محصول ابداعی تد تیدول (Ted Tidwell)، مدیرعامل و بنیان‌گذار «1st Enviro Safety»، مبتنی بر مواد شیمیایی گیاهی توسعه یافته و در حال حاضر، به کشورهای مختلفی از جمله مالزی، آفریقای جنوبی، کنیا، انگلیس و مجموعه کشورهای آمریکای جنوبی صادر می‌گردد.

داستان شکل‌گیری «1st Enviro Safety»، از تقاضای همسر تد برای یافتن یک محصول تمیزکننده ایمن و غیرسمی آغاز شد. وی مجبور شد تا با بسیاری از شرکت‌های شیمیایی صحبت نموده و ایده خود را مطرح کند. جالب اینجا است که اغلب این شرکت‌ها، به ادعای وی مبنی بر این‌که می‌تواند بدون مواد سرطان‌زا، یك محصول تمیزکننده بسازد، می‌خندیدند. با این وجود، تد ناامید نشد و حالا توانسته محصول نانویی خود را که کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف به‌ویژه کشاورزی دارد، با موفقیت به بازار عرضه کند. وی در این خصوص می‌گوید: «ما از مواد شیمیایی گیاهی، برای تولید یک تمیزکننده نانویی استفاده می‌کنیم. آنچه ما در درجه اول انجام می‌دهیم، تأمین محصول مورد نیاز کشاورزان است که باعث بهبود عملکرد گیاهان و در نتیجه افزایش درآمد آن‌ها می‌گردد. بنا بر گزارش‌هایی که از کشاورزان دریافت کرده‌ایم، با سرمایه‌گذاری حدوداً 6 دلاری در هر هکتار، سودی بین 50 تا 60 دلار نصیب آن‌ها خواهد شد. یکی از مأموریت‌های اصلی ما، افزایش ثروت در مزارع است. ما بر این باوریم که با افزایش تولید مواد غذایی، همه سود می‌برند».

گفتنی است که علاوه بر «BioWash» به‌عنوان ماده‌ بهبوددهنده محصولات کشاورزی، تیدول توانسته مجموعه‌ای از پاک‌کننده‌های بهداشتی، چربی‌زدایی و صابون نیز تولید کند. این مواد تمیزکننده که از بهترین محصولات ضدعفونی به حساب می آیند، به دلیل استفاده از مواد گیاهی، تمامی آزمایش‌های آژانس حفاظت از محیط‌زیست (EPA) را با موفقیت پشت سر گذاشته است. لازم به تأکید است که مجوز بهره‌برداری از این فناوری، در سال 2015 میلادی به یک متقاضی هندی واگذار گردیده و در حال حاضر نیز، به دلیل شیوع ویروس کووید-19 و اهمیت شستن دست‌ها، بازار گسترده‌تری پیش روی خود می‌بیند. تیدول توضیح می‌دهد که روند از بین بردن آفات توسط این فناوری منحصربه‌فرد، بی‌شباهت به روند از بین بردن ویروس کرونا نیست: «ویروس کووید-19، توسط یک پوشش چربی احاطه شده و اساساً کاری که شما انجام می‌دهید، حل کردن چربی است. ما به راحتی غشای چربی را در اطراف ویروس از بین می‌بریم و برای این منظور، صابون بهداشتی کاملاً سبز خود را به بازار معرفی کردیم. اکثر صابون‌ها و محصولات تمیزکننده، دارای اندازه ذراتی از 150 تا بیش از 500 نانومتر هستند، بنابراین با داشتن ذرات زیر 3 نانومتر، محصول ما کاملاً متمایز است».

 

مرجع: «Pineisland»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.