آخرین اخبار

استفاده از جلبک‌ برای تولید محصولات غذایی

استفاده از جلبک‌ برای تولید محصولات غذایی

یک استارت‌آپ هندی، در صدد عرضه نسل جدیدی از محصولات غذایی در بازار خاورمیانه است. زارا بیوتک (Zaara Biotech) که در حوزه فناوری‌های زیستی فعالیت دارد، موافقت‌نامه‌ای با یک گروه تجاری در امارات به امضا رسانیده که بر اساس آن، از ریز جلبک‌های ابداعی این استارت‌آپ، برای تولید محصولات غذایی جدید استفاده می‌شود. بر اساس توافق زارا بیوتک و «TCN International Commerce» که با اعطای بودجه 10 میلیون دلاری به این استارت‌آپ همراه شده است، یک شرکت تجاری جدید راه‌اندازی شده که تولید و توزیع این مواد غذایی در بازار خاورمیانه را دنبال می‌کند. این استارت‌آپ، در کنار تلاش برای گسترش بازار صادراتی خود، پروژه‌های تحقیق‌و‌توسعه مشترکی نیز با دانشگاه‌های برجسته اماراتی آغاز نموده که در حوزه‌های زیست‌فناوری و فناوری نانو می‌باشد.  

زارا بیوتک، در سال 2016 میلادی و توسط یک دانشجوی فناوری‌های زیستی کالج مهندسی و فناوری «Sahrdaya» تأسیس شد. فناوری اختصاصی این استارت‌آپ، نوعی ریز جلبک منحصربه‌فرد است که امکان تولید کلوچه‌هایی خوشمزه را برای این استارت‌آپ فراهم نموده است. در حال حاضر این محصولات خلاقانه، در سه طعم مختلف و در چندین شهر بزرگ هند، تحت برند «B-Lite» عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده‌اند.

کلوچه‌های ابداعی، حاصل یک همکاری فناورانه بین شورای تحقیقات کشاورزی هند (ICAR)، انستیتوی مرکزی فناوری شیلات هند (CIFT) و این زارا بیوتک بوده است. به نظر می‌رسد که پس از موفقیت حاصل شده در تجاری‌سازی این محصول و عرضه آن در بازار هند، حال استراتژی توسعه صادرات و حضور فعال در بازار خاورمیانه، در دستور کار این استارت‌آپ قرار گرفته است. نجیب ابن حنیف (Najeeb Bin Haneef)، بنیان‌گذار زارا بیوتک، در این خصوص می‌گوید: «سرمایه‌گذاری مشترک در امارات، با هدف گسترش فعالیت‌های بازاریابی در بازار دبی است. تا زمانی که امکانات تولید در دبی آماده بهره‌برداری شوند، ما محصولات را از مراکز تولید خود در کرالا (هند) ارسال می‌کنیم. همچنین قصد داریم تا از تسهیلات خود در دبی، برای صادرات به سایر بازارهای بین‌المللی استفاده كنیم».

گفتنی است که پیش از این هم، زارا بیوتک صادرات فناوری و محصول خود به عربستان و امارات را به صورت آزمایشی آغاز نموده بود و حتی مقدمات کار برای ارسال محصول به کویت نیز توسط این استارت‌آپ مهیا گردید. عقد قرارداد 10 میلیون دلاری با «TCN»، می‌تواند این روند را تسریع نموده و در عین حال، مسیر همکاری با دانشگاه‌های اماراتی، از جمله دانشگاه العین و ابوظبی را هموار سازد. این همکاری‌های تحقیقاتی، در حوزه انرژی و با تمرکز بر زیست‌فناوری و فناوری نانو انجام می‌گیرد.

 

مرجع: «Arabian Business»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.