اهمیت ارتباطات در موفقیت کسب و کارهای نوپا
چیزی که من در یک یک تیم تاسیس شده به دنبال آن هستم
اینکه تعداد معدودی از کسب و کارهای موجود بطور معقول و منسجم عمل میکنند برای شما بسیار تعجبآور خواهد بود و البته این موضوع یک حقیقت است. اگرکسی توانایی توصیف یک محصول را در قالب یک گزارش منسجم با مقدمه، بدنه و نتیجهگیری مناسب داشته باشد و اینکه چه گروههایی نیازمند آن محصول هستند و کارایی آن محصول چیست، همین مورد برای بدست آوردن درصد بالایی از بازار کافی است و گاهی این مهم امری بسیار مشکل خواهد بود. برقراری ارتباط مهارتی است که اغلب افراد آن را با این تصور که مشتریان چه چیزی را میپسندند و یا اینکه نحوه ارتباط چگونه باید باشد دست کم میگیرند و اما به این فکر کنید که مالک شرکت به چه اندازهای از شما انتظار برقراری ارتباط دارد. این تنها مربوط به موسسان شرکت نیست حتی سرمایهگذاران، کسانی که میتوانند مانع فعالیت شرکت شوند، نیز چنین انتظاری از شما دارند. بنابراین داشتن ارتباط موثر با سهامداران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. برقراری ارتباط با جراید نیز برای بیان دیدگاههای شما نیز بسیار اهمیت دارد. توانایی برقراری ارتباط با کارمندان، توانایی شما در متقاعد کردن افراد برای پیوستن به شرکت از جمله فواید برقراری ارتباط موثر با دیگران است. این یک سوال مهم است و فرصتهای شغلی متعددی در این پرسش وجود دارد که شما چطور از موسسان شرکت خود برای متقاعد کردن اشخاص دیگر برای ملحق شدن به شرکت استفاده میکنید. از بین تمامی فاکتورهایی که یک موسس برتر باید حائز شرایط آن باشد من برقراری ارتباط را انتخاب میکنم و اگر شما در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشته باشید موفقیت شما در تجارت نیز به همان اندازه با مشکل روبرو خواهد شد. شرایط تیمها، مدت زمانی که آنها یکدیگر را میشناسند و میزان شناخت آنها از یکدیگر، اینکه آنها قبلا با هم همکاری داشتهاند یا نه، پرسشهای بسیار مهمی هستند زیرا اکثر تیمهایی که نمیتوانند به کار خود ادامه دهند در بخشهای مختلف خود مشکل عملکردی ندارند بلکه اعضای آنها توانایی همکاری با یکدیگر را ندارند.
تیم در یک نگاه مجموعهای از همزیستی بین نقاط ضعف و قوت اعضای آن خواهد بود. هر شخصی دارای نقاط ضعف و قوت است اما در تیمهای موفق نقاط ضعف برخی اعضا توسط نقاط قوت اعضای دیگر جبران میگردد و همین امر باعث ایجاد یک فضای پویا در تیم خواهد شد. زمانیکه فردی را با دیدگاه بسیار متقاعد کننده و مطمئن ملاقات میکنید از مصاحبت با او لذت میبرید. در مورد این افراد من اینطور درک میکنم و این موضوعی نیست که بتوان برای آن دلیل و مدرک آورد. من بشخصه از گفتگو با این افراد لذت میبرم و به عملکرد این افراد ایمان دارم. این تماما در مورد برقراری ارتباط است. اگر شما بتوانید مشتریان خود، کارمندان و حتی سرمایهذاران خود را متقاعد کنید که به شما ایمان داشته باشند همانند اعتقادات مذهبی، شما موفق شدهاید.
هنوز نظری وارد نشده است!
نظر خود را ارسال نمایید
پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.