آخرین مقالات

۵ عنصر کلیدی که وبسایت هر کسب و کار کوچکی باید داشته باشد

۵ عنصر کلیدی که وبسایت هر کسب و کار کوچکی باید داشته باشد

ممکن است کسب وکارتان کوچک باشد اما قضیه وبسایت‌تان متفاوت است. حتی اگر پایگاه مشتری محلی هم داشته و قصد فروش محصولات و یا خدماتتان بصورت آنلاین را هم نداشته باشید. در ادامه پنج فاکتور از ملزوماتی که وبسایت هر کسب و کار کوچک بایستی داشته باشد آمده است.

  • صفحه‌ی اصلی قدرتمند

صفحه‌ی اصلی وبسایت شما تاثیر بسیار زیادی در ذهنیت دنیا در ارتباط با کسب و کار شما دارد. باید تصویر برند کسب و کارتان را خیلی خوب نشان دهد و علاوه بر این گویای کار شما، افرادی که خدمات ارائه می‌دهند، هدف تاسیس و علت توجه مشتری باشد. راه‌های خلاقانه زیادی برای طراحی وب‌سایت وجود دارد اما حداقل باید لوگو، توضیح مختصری از کسب و کارتان و منوی جهت‌دهی برای اتصال کاربر به سایر صفحات مهم سایت داشته باشد. در حال حاضر طبق تحقیقات مرکز پیو حدودا 68 درصد آمریکایی‌ها گوشی هوشمند دارند، بنابراین لازم است که وب‌سایت‌تان طراحی تعاملی داشته باشد که اطمینان دهد که باز کردن و رفتن به صفحات کوچکتر به اندازه‌ی جهت‌یابی صفحه‌ی نمایش کامپیوترهای معمولی آسان است. 

  • جهت‌یابی آسان برای کاربر

منوی جهت‌دهی‌تان در سمت بالا و یا نوار کنار سایت گسترش می‌یابد؟ در هر صورت باید بازدیدکنندگان سایت این قسما را راحت پیدا کرده و دسته‌بندی منطقی داشته باشد تا کاربران به اطلاعات لازم سریعا دسترسی پیدا کنند. براساس یک اینوگرافیک، جهت‌دهی ضعیف، اولین دلیل خروج کاربران از وبسایت‌ها است. بهترین ساختار جهت‌دهی و دسته‌بندی(احتمالا زیرشاخه‌ها) را درنظر بگیرید که پاسخگوی سوالات رایج مشتری جدید کسب و کارتان باشد. سوالاتی از قبیل اینکه چه سبکی از خدمات و محصولات شما دارید؟  هزینه‌ی آنها در چه حدود است؟ محل شرکت و ساعات کاری شما چیست؟ چگونگی خرید اقلام و یا خدمات؟ نوع پرداخت مدنظرتان؟ در حالت ایده‌آل این سیستم جهت‌دهی باید یک ترتیب منطقی و عناوینی که خیلی راحت مشتری بخش‌های موردنظرش را می‌یابد، داشته باشد.

  • منوی جست و جو

یک باکس جست‌وجو در کنار منوی جهت‌یابی سایت‌تان که مشتری کلیدواژه‌های خودش را تایپ کند و اطلاعات لازمش که در منوی اصلی نیست را بیابد، تعبیه کنید. بنابراین وقتی مشتری محتوای مدنظرش را در باکس نوشت بصورت خودکار به صفحات مربوط می‌رود و دیگر نیازی به کنترل دستی ندارد (وقتی این جعبه‌ی جست‌وجو سودمندتر می‌شود که کلیدواژه‌ها در متنهای سایت بیشتر باشند).

  • دسترسی برای کمک

علی رغم مزایای بازاریابی که وبسایت برای کسب و کارهای کوچک و کاربران آنلاین دارد فرصت‌هایی هم که کاربر برای ارتباط با مشتری نیاز دارد نیز مساله مهمی است. وبسایتت‌ان باید یک گزینه‌ی تماس با تلفن و ایمیل محل کارتان (در صورت وجود) داشته باشد. طبق آمار عجیب که با کمک شبکه‌های اجتماعی تدوین شده 93 درصد کسب و کارهای کوچک آدرس ایمیل برای استفاده مشتری ندارند.

  • پرسش و پاسخ

هرچه بیشتر بصورت آنلاین و آفلاین با کاربران در ارتباط باشید الگوهای اطلاعاتی مورد نیاز مشتری و سوالات در ارتباط با محصولات و خدماتتان را بیشتر احساس خواهید کرد. صفحه ای را برای پرسش و پاسخ‌های مشتریان تعبیه کنید تا مشتری با جزئیات اطلاعات لازم را دریافت کند.

 

یک وبسایت کسب و کار راهی ساده برای توسعه‌ی دسترسی آنلاین و پتانسیلی برای بازاریابی مشتری و ایجادفرصت می‌باشد. بمنظور داشتن اثر مثبت باید اجزای حیاتی را به آن اضافه کنید. این پنج جز را به وبسایت‌تان اضافه کنید تا راهی برای جلب مستقیم مشتری به کسب و کارتان صرفنظر از موقعیت‌تان داشته باشید.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.