آخرین مقالات

معرفی مرکز نوآوری دانشگاه اوهایو

معرفی مرکز نوآوری دانشگاه اوهایو

این مرکز نوآوری باهدف تمرکزی برابر بر روی آموزش دانشجویان و پیشرفت اقتصادی انجمن‌هایش شکل‌گرفته است. ساختار این مرکز نیز مانند اکثر مراکز نوآوری دیگر شامل چندین ساختمان و مرکز دیگر (مانند Small Business Development Center Procurement Technical Assistance Center, TechGROWTH,) نیز می‌باشد و شکل یک شبکه، جامعه، اکوسیستم و فرهنگ نوآوری و کارآفرینی را دارند. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1983 آغاز کرده و از ورود ایده‌های جدید حمایت می‌کنند و سعی می‌کنند متخصصان کسب‌وکار را در اختیار تیم‌های پژوهشی قرار دهند. درواقع مشاورهایی به افراد می‌دهند تا بتواند از ایده‌های آن‌ها استفاده کنند. یکی از هدف‌های عمده این مرکز پیشرفت منطقه و شهری ایالت خود است.

 

محیط مرکز نوآوری دانشگاه اوهایو 

از آمار این مرکز تا سال 2014 میلادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درآمد 6/8 میلیون دلاری ناشی از معاهدات این مرکز در قالب لیسانس‌دهی و کارهای تحقیقاتی
  • درآمد 6/22 میلیون دلاری از طریق سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های منطقه‌ای از طریق مرکز توسعه کسب‌وکارهای کوچک خود
  • نرخ 7/29 درصدی بازگشت سرمایه ناشی از هزینه‌های تحقیقاتی
  • درآمد 35 میلیون دلاری از طریق فروش یکی از استارت آپ‌های خود در زمینه پزشکی به نام Diagnostic Hybrids, Inc. (DHI) که در سال 2010 میلادی فعالیتش را در این مرکز نوآوری شروع کرد
  • دارای 110 پتنت ثبت‌شده از طریق Technology Transfer Office از سال 1991 میلادی
  • درآمد 143 میلیون دلاری از طریق فعالیت‌های اقتصادی TechGROWTH از سال 2007 تا 2013 میلادی

 

اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه اوهایو 

امکانات و بخش‌های مختلف مرکز نوآوری دانشگاه اوهایو

برنامه‌های کارآفرینی این مرکز برای دانشجویان

اساساً اکوسیستم این مرکز فضایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا کارآفرینی را به صورت آکادمیک آموزش ببینند و کمک‌های فنی نیز به آن‌ها می‌شود تا بتوانند ایده‌های خود را به فرصت‌های شغلی تبدیل کنند. مرکز کارآفرینی با همکاری دانشکده کسب‌وکار دانشگاه اوهایو دانشکده و رهبری Voinvich به انجام امور دانشجویان در پیشبرد برنامه‌های راهبردی خود به سمت نوآوری و کارآفرینی می‌پردازد. در این برنامه هر دانشجویی در دانشگاه اوهایو می‌تواند شرکت کند. به‌عنوان‌مثال یک دانشجوی لیسانس دانشکده هنر می‌تواند برای یادگیری برنامه‌ریزی مؤثر جهت تأسیس یک گالری هنری از این جلسات برای پیشبرد کسب‌وکار خود استفاده کند. دانشجویان مهندسی نیز می‌توانند طرح کسب‌وکار خود را ترسیم کرده و به‌عنوان یک شرکت آن را وارد بازار کنند. همچنین این مرکز همکارانی مانند مرکز رشد دانشجویی Bobcat Hatchery و باشگاه‌های مشاوره را در کنار خود دارد. به‌علاوه در دوره‌های کارآموزی که برگزار می‌کند، تجارب فراوانی را برای دانشجویان کسب می‌کند تا در فضا و اکوسیستم کارآفرینی فرصت‌های شغلی را مخصوصاً از طریق ایجاد یک استارت آپ برای خود به دست آورند.

 

ساختمان مرکز کارآفرینی قطب نوآوری دانشگاه اوهایو 

دانشکده تجاری‌سازی اکتشافات تحقیقاتی

دفتر انتقال فناوری دانشگاه اوهایو به استادان و اعضای این انجمن کمک می‌کند تا پتانسیل بازار اکتشافات و نوآوری‌های این مرکز را شناسایی کنند. حفاظت بین‌المللی از حقوق ثبت اختراع و پتنت و شرکای صنعتی امن از مواردی است که جهت تسهیل روند کارآفرینی برای تیم‌ها فراهم می‌کند. از سال 1991 میلادی تا اکنون 110 ثبت اختراع را به نام این مجموعه ثبت و حدوداً 275 برنامه در رابطه با پتنت ها را پردازش کرده و پیشرفت داده است. هم‌اکنون این مرکز دارای 25 لیسانس (موافقت‌نامه صدور مجوز) در زمینه‌های زیست فناوری-تجهیزات پزشکی، انرژی-محیط زیست و حمل‌ونقل است و این لیسانس‌ها هم‌ معنی با کسب درآمد و دلار هستند، به‌طوری‌که در سال مالی گذشته 6/8 میلیون دلار و از سال 1991 حدوداً 75 میلیون دلار از طریق حق امتیاز صدور مجوز فن‌آوری‌های خود درآمد کسب کرده است.

آزمایشگاه تحقیقاتی مرکز نوآوری دانشگاه اوهایو 

مرکز رشد و شتاب‌دهنده کسب‌وکار

این مرکز که یکی از اولین مراکز شتاب‌دهنده به کسب‌وکارها در آمریکا می‌باشد که به اختصاص دفاتر کاری و کمک‌های کسب و کاری به استارت آپ‌هایی که دانشجویان این مرکز راه‌اندازی کرده‌اند، می‌پردازد. از سال 1983 میلادی تا کنون تقریباً 100 شرکت را به‌عنوان مرکز رشدشان پشتیبانی و بیش از 1000 شغل نیز ایجاد کرده است. موفق‌ترین خروجی و فارغ‌التحصیل این مجموعه شرکت Diagnostic Hybrids است که به انجام تست‌های پزشکی می‌پردازد و 35 میلیون دلار ارزش‌افزوده برای دانشگاه اوهایو هنگام فروشش در سال 2010 خلق کرد. در سال گذشته نیز این مرکز میزبان 19 شرکت و سازمان بوده است که در این محیط این مرکز فعالیت می‌کردند.

موتور نوآوری دانشگاه اوهایو به‌عنوان یکی دیگر از همکاران مرکز نوآوری دانشگاه اوهایو یک رسانه دیجیتال بسیار رقابتی کسب و کاری است که به ازای حداکثر 20 هزار دلار، در عرض 12 هفته تنها 5 شرکت را که به این مرکز درخواست داده انتخاب می‌کند و در پایان این مدت مراحل رصد بازار حوزه مخصوص آن شرکت را بررسی کرده و یک بازار تست‌شده با حداقل محصول قابل‌دوام و یک سرمایه‌گذار که آن شرکت یا تیم را تأمین مالی کند، در اختیار آن 5 شرکت منتخب قرار می‌دهد.

مرکز TechGROWTH از طریق تخصیص منابع موردنیاز در جهت تجاری‌سازی محصولات به استارت آپ‌ها کمک می‌کند. این مرکز دارای 20 شعبه در مناطق جنوب شرقی اوهایو بوده و به مشاوره، کمک فنی و اختصاص منابع مالی و سرمایه‌گذاری در تک‌تک کسب‌وکارهای این منطقه می‌پردازد. از سال 2007 میلادی که این بخش تأسیس‌شده است تا سال 2013 میلادی این مرکز با بیش از 500 شرکت مرتبط با برنامه‌های نوآوری دانشگاه اوهایو فعالیت و بیش از 143 میلیون دلار سرمایه برای کسب‌وکارهای این منطقه جذب کرده است که این رقم شامل: فروش (100 میلیون دلار)، کمک‌های مالی (17.3 میلیون دلار)، حقوق صاحبان سهام (11.4 میلیون دلار)، وام (10.4 میلیارد دلار)، درآمد ناشی از لایسنینگ (4 میلیون دلار)، بنیادهای خیریه (650،000 دلار) می‌شود. همچنین این مرکز کمک کرده است که در این مدت 33 شرکت از این کمپانی‌ها 66 پتنت برای خود ثبت کنند.

 

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.