معرفی شتابدهنده اینکیوبز
تاریخچه
این شتابدهنده توسط یک کارآفرین در سال 2011 میلادی راهاندازی شده که شرکتکنندگان در این برنامه، در یک اداره واقع در مرکز شهر تورنتو به مدت 3 ماه مشغول هستند. این برنامه برای هر استارتاپ روی کسبوکار، محصول و استراتژی سرمایهگذاری تمرکز میکند. از سال 2011 میلادی تاکنون بیش از 2000 درخواست توسط استارتآپ ها و شرکتهای دارای طرح و ایده نوآورانه به این شتابدهنده ارسالشده است که از این تعداد تنها 20 استارتآپ از این شتابدهنده برگزیده و خارجشده و یک استارتآپ توسط کمپانیهای بزرگ خریداریشده است. مجموعه اینکیوبز شامل بیش از 120 نفر از مربیان خبرای راهنمایی و برگزاری برنامههای آموزشی خود میباشد و درمجموع بیش از 80 درصد از سرمایهگذاریهایش ارزشافزوده خلق کرده است؛ که این آمار و ارقام شتابدهنده اینکیوبزرا جزء 700 استارتآپ اول دنیا قرار میدهد.
فارغالتحصیلان مشهور:
Hovr.it: تشخیص تصویر برای کمک به فروشندگان آنلاین
Videogami: یک پلتفرم وب برای آموزش مهارتهای عملی
روز ارائه یا دمو دی شتابدهنده Incubes
تعریف مدل برنامه
این شتابدهنده دارای دو نوع برنامه برای استارتآپ های خود میباشد
برنامه فانل
در طول این برنامهها این شتابدهنده درازای 3 درصد از سهام شرکتهایی امکانات زیر را برای تیمهای برگزیده خود فراهم میکند:
- امکان ملاقات با مشاوران، مربیان و مدیریت این شتابدهنده
- برگزاری جلسات، نشستها و کنفرانسها برای تیمها
- دسترسی به شرکا و همکاران این شتابدهنده برای تیمها
- برنامه زمانی مراجعه به دفتر کار برای تیمها در اکثر اوقات
- اهدا دفتر کار موقت و اتاقهایی برای ملاقات و برقراری جلسات اعضای تیمها
- امکان استفاده از اینترنتهای بدون محدودیت ترافیک مصرفی
- بهره بردن از کمکهای حقوقی و راهنماییهای قضایی در حوزه کسبوکار شرکتها
- امکان استفاده از راهنمایی و مشاوره در بخشهای مختلف بیزینس استارتآپها مانند بازاریابی، منابع انسانی، حسابداری، مالی، برندینگ و ...[33]
برنامه شتابدهی
نوع دوم برنامههای این شتابدهنده آن است که درازای 4.5 درصد اضافه بر سهام دریافتی از برنامه فانل، درواقع درازای 7.5 درصد سهام، از طریقCYBF یا همان صندوق سرمایهگذاری برای جوانان کشور کانادا 15000 دلار برای استارتآپهای برگزیده خود وام دریافت میکند. این برنامه 12 هفته به طول میانجامد و دارای دمو دی است.
نقطه آغاز و پایان برنامه
شتابدهنده اینکیوبز برنامه مشخصی را برای تیمها مشخص نمیکند و هر تیم و شتابدهندهای میتواند هرزمانی که خواست ایدههای خود در یک برنامه شناور و دلخواه را به این شتابدهنده ارائه کند؛ اما این شتابدهنده دارای یک اکوسیستم و یا محیط سازمانی ثابت است که تیمها و شرکتهای درخواست دهنده باید در قالب آن به فعالیت خود ادامه دهند.
اکوسیستم شتابدهنده اینکیوبز
جامعه هدف
این شتابدهنده جامعه هدف و حوزه خاصی را برای کسبوکارهای خود تعیین نمیکند.
ملاک ارزیابی
این شتابدهنده با پنج سؤال زیر که از تیمهای شرکتکننده میپرسد به طریقی معیارهای گزینش خود را برای طرحهای برگزیده تعیین کرده است:
- آیا طرح شما ایدهای نوآورانه و عملی میباشد؟
- آیا ایده شما تغییری نو در نحوه انجام امور فعلی که مردم انجام میدهند، ایجاد میکند؟
- این ایده فقط مخصوص تیم شما است و یا کپی یا تقلیدی از ایدههای دیگر تیمها میباشد؟
- آیا مدل و برنامهای برای رسیدن به سوددهی طرح خود در مسیر سرمایهگذاری میباشید؟
- آیا یک تیم شامل اعضای مختلف و کامل از جنبههای مختلف برای رسیدن به هدف خود هستید؟
تبلیغات
تبلیغات این شتابدهنده علاوه بر خبرنامههایی که در وبسایت خود به شرکتها و استارتآپ ها اطلاع داده میشود، از طریق چهار شبکه اجتماعی: فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و لینکداین به تبلیغات میپردازد.
هنوز نظری وارد نشده است!
نظر خود را ارسال نمایید
پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.