آخرین مقالات

رویداد کارآفرینانه BlackStone Launchpad

رویداد کارآفرینانه BlackStone Launchpad

Blackstone Launchpad یک برنامه کارآفرینی جهانی است که در کمپ‌های دانشگاه‌های آمریکا برگزار می‌شود. نخستین بار این برنامه در کمپی نزدیک دانشگاه میامی اجرا گردید و با بازخورد مثبت جامعه مواجه شد. در تاکنون 500 هزار دانش‌آموز در این برنامه شرکت کرده‌اند. این برنامه با هدف حمایت و تربیت دانش‌آموزان، کارکنان و فارغ‌التحصیلان در زمینه کارآفرینی راه‌اندازی شده‌است. 

شیوه ‌تأمین مالی: این برنامه تحت سازمان خیریه بلک‌استون انجام می‌شود و شیوه تأمین مالی برنامه استفاده از گرنت‌ها و کمک‌های دولتی است. به طور مثال، در سال 2015، با گرنت 4.5 میلیون دلاری، اتحاد دانشگاه‌های کرنل، بوفالو، نیویورک، سیراکیوز و آلبانی با این برنامه حمایت از کارآفرینان تضمین شد و بنابراین بیش از 180 هزار دانشجوی این دانشگاه‌ها، از رشته‌های گوناگون و بدون هیچ محدودیتی، توانستند از شبکه ای متشکل از مربیان شرکت‌های نوپا و سیستم‌های حمایتی کارآفرینی برخوردار شوند. مؤسسه خیریه بلک‌استون، در سال 2007، با هدف تشویق و الهام‌بخشی به کارآفرینی تأسیس شده است. منابع و سرمایه‌های این مؤسسه در راستای تقویت کارآفرینان، رشد تولید مشاغل و حمایت از جوامع مختلف به کار گرفته‌ می‌شوند. 

اهداف برنامه: هدف اصلی برنامه، کمک به توسعه اقتصادی در مناطق نزدیک دانشگاه‌هاست، تا احتمال اینکه دانشجویان بتوانند ایده‌های خود را در همان منطقه توسعه دهند افزایش پیدا کند، و دانشجویان را تبدیل به نیرو‌های کار جدیدی نماید که از مدل ذهنی منعطف و کارآفرینانه برخوردار هستند. استفان اِی شوارزمن، مدیرعامل و مؤسس برنامه بلک‌استون می گوید: «پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان برای بهبود آمریکا (احتمالاً اشاره وی به وقایع بحران مالی سال 2008 بوده است.) حیاتی است. به همین علت، ما در بلک‌استون لانچ‌پد سرمایه‌گذاری می‌کنیم، تا به کارآفرینان جوان کمک کنیم که استعداد‌های خودشان را تحت کنترل دربیاورند و آن را مدیریت نمایند. و ایده‌های خلاقانه را به شرکت‌هایی موفق تبدیل کنند.» 

تفاوت اساسی این برنامه با سایر برنامه‌ها در این است که بلک‌استون لانچ‌پد بر روی کارآفرینان سرمایه‌گذاری می‌کنند و نه ایده‌های برتر. هدف این است که دانشجویان مهارت‌های کارآفرینی بیاموزند و در کسب‌وکار خود به صورت مستقل به موفقیت برسند. 

سیاست‌های برنامه در سرمایه‌گذاری روی کارآفرینان به شکل زیر است: 

  • تمامی خدمات بلک‌استون لانچ‌پد به صورت رایگان است و رویکرد برنامه، پرورش کارآفرینان است. مؤسسه خیریه بلک‌استون یک مؤسسه خیریه است که حمایت مالی این برنامه را برعهده‌دارد. هدف اصلی و انگیزه این مؤسسه، ساختن و حمایت اکوسیستم کارآفرینی پایدار در سراسر جهان است. بنابراین به جای تمرکز روی ایده‌های سودده و کارآمد کسب‌وکارها که با سبد شکل داده از سهام آنها سودآوری داشته باشد، روی تربیت شخصیت کارآفرین تمرکز می کند و در ازای ارائه خدمات، هیچ سهمی از طرح کسب‌وکار کارآفرین بر‌نمی‌دارد.
  • این برنامه از طرح‌های کسب‌وکار حمایت مالی نمی‌کند. اما به کارآفرینانی که به دنیال سرمایه ‌می‌گردند، کمک می‌کند که گزینه‌های دیگری خارج از محدوده سرمایه‌گذاری را پیدا کنند. همچنین در تمامی فرآیند جذب سرمایه، کارآفرینان را همراهی و راهنمایی می‌کنند.
  • ایده‌ افراد کارآفرین شرکت کننده در برنامه، مخفی و امن باقی می‌ماند و کنترل نظارت دقیقی بر این موضوع از سمت مسئولان برنامه وجود دارد. تمامی مربیان و پرسنل به صورت کتبی تعهد داده‌اند که از بحث درباره ایده های کارآفرینان بدون اطلاع و اجازه کارآفرینان خودداری نمایند.
  • نحوه انتخاب مربی به این صورت است که کارآفرین با مربی همراه می‌شود که علایق، مهارت‌ها و تجارب وی در راستای ایده کارآفرین مطابقت دارد. برای آشنایی بیشتر، آدرس پروفایل لینکدین مربیان در صفحه کمپ دانشگاه مربوطه وجود دارد.
  • این برنامه از سایتی برخوردار است که خدمات اساسی را از طریق آنلاین به کاربران خود ارائه می‌نماید.

مکان کمپ: این کمپ در کنار دانشگاه‌های UCLA لس‌آنجلس، فیلادلفیا، مونتانا استِیت واقع در مونتانا، فلوریدای مرکزی، وِین، بوقالو واقع در ایالت نیویورک، کرنل، دانشگاه ملی ایرلند واقع در گالوی، دانشگاه آلبانی، ایروین کالیفرنیا، USC کالیفرنیای جنوبی، تمپل، UCC، کالج Trinity در دوبلین، دانشگاه نیویورک، دانشگاه مونتانا و دانشگاه سیراکیوز شعبه دارد. 

خدمات ارائه‌شده در برنامه: بلک‌استون به دنبال به اشتراک‌گذاری منابع برای حمایت از دانش‌آموزان می باشد؛ بنابراین از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که به ارتقای شبکه جهانی اینترنتی بلک‌استون لانچ‌پد از راه‌های مختلفی همچون به اشتراک‌گذاری مطالب مرتبط با تجربیات خود و بینش‌های مرتبط با رهبری و ارائه خدمات مشاوره‌ای به صورت یک مشاور مجازی کمک کنند، و همچنین از شرکت‌هایی که می‌توانند به کارآفرینان خدمات مربوط به رشد کسب‌وکار ارائه نمایند، درخواست همکاری می‌کند و در عوض خدماتی را به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌نماید. خدماتی که این برنامه ارائه می‌کند عبارتند از: 

  1. خدمات منتورشیپ: برنامه‌های منتورشیپ رایگان و محرمانه برای هر متقاضی یا استارت‌آپ در هر زمان و هر مرحله‌ای که اکنون قرار دارد.
  2. جامعه: به اشتراک گذاری دانش و بهترین تجارب و کارها، مشاغل سابق و کمک به پیدا‌کردن هم‌تیمی ها در یک شبکه جهانی از دیگر خدمات این برنامه است.
  3. منابع و قرارداد: فراهم آوردن امکان دسترسی به منابع و قراردادهای رسمی برای شروع کسب‌وکار؛ عمده این منابع طیف گسترده‌ای از نرم‌افزار تا درس‌های آنلاین را شامل می‌شود. همچنین برنامه‌های تخصصی و ابزارهای تخصصی آنلاین دیگری نیز در این برنامه طراحی شده‌اند که برای استارت‌آپ‌ها امکان توسعه و رشد را فراهم می‌سازد.

 

فرآیند شرکت در برنامه: این برنامه فقط به دانشجویان دانشگاه‌هایی که در این برنامه شرکت دارند، ارائه می‌شود. در مرحله اول، مرحله شرح‎‌حال کارآفرین، کارآفرین یک حساب کاربری در سایت بلک‌استون لانچ‌پد ایجاد می کند و در آن شرحی از فعالیت‌های خودش، که فقط برای اعضای جامعه لانچ‌پد قابل دسترسی است، ارائه می‌نماید. در مرحله دوم، مرحله فرم ارزیابی شرکت نوپا، کارآفرین کسب‌وکار خودش و پیش‌بینی خودش از بازار و رقابت و نیازهای توسعه‌ای را توضیح می دهد که در فرم ارزیابی شرکت‌های نوپا این اطلاعات درج می‌شود. در مرحله بعد، مرحله مشاوره فردی، کارآفرین ملاقات‌های منظمی با اعضای لانچ‌پد خواهد داشت، که آنها به وی پیشنهادات مرتبط با کسب‌وکار وی ارائه کرده و وی را با افراد مختلف آشنا می‌سازند(شبکه‌سازی). در مرحله آخر، مرحله برنامه مربی‌گری شرکت نوپا، کارآفرین با شبکه ای متشکل از رهبران کسب‌وکارهای موفق محلی از صنایع مختلف ملاقات می‌کند تا خدمات منتورشیپ دریافت نماید. 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.