آخرین اخبار

جذب سرمایه ۴ میلیون دلاری برای تشخیص بیماری‌های کلیوی

جذب سرمایه ۴ میلیون دلاری برای تشخیص بیماری‌های کلیوی

استارت‌آپ آمریکایی «Early Is Good» که در حوزه سلامت فعالیت دارد، موفق به جذب سرمایه ۴ میلیون دلاری در مرحله بذر شده است. این شرکت که در ایندیاناپولیس مستقر است، بصورت خاص بر روی تشخیص بیماری‌های کلیوی متمرکز بوده و این جذب سرمایه، به آن‌ها کمک می‌کند تا تست‌های بالینی را برای اولین محصول خود تکمیل نمایند. این محصول که «BCDx» نام دارد، تشخیص زودهنگام سرطان مثانه را ممکن می‌سازد.

این تأمین مالی توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در سیلیکون ولی به نام «Social Capital» انجام شده تا از این استارت‌آپ در راستای تشخیص زودهنگام بیماری‌های مربوط به سیستم کلیوی حمایت نماید. «EIG» که نشانگرهای زیستی در ادرار استفاده می‌نماید، در تشخیص بیماری‌های کلیوی از جمله سرطان مثانه، کلیه و پروستات تخصص دارد.

جی زاوری (Jay Zaveri) که از شرکای «Social Capital» است، در خصوص «EIG» و فناوری‌های در اختیار آن می‌گوید: «EIG این امیدواری را ایجاد کرده که میلیون‌ها نفر به تشخیص‌های دقیق، راحت و زودهنگام بیماری‌های کلیوی دسترسی داشته باشند. با پیشرفت اولیه این شرکت در مورد سرطان مثانه، آن‌ها در حال توسعه یک تست آزمایشگاهی به نام BCDx هستند که بیماران را قادر می‌سازد تا سریع‌تر و راحت‌تر از هر آزمایش دیگری که در حال حاضر وجود دارد، سرطان مثانه بالقوه را تشخیص دهند.

لازم به ذکر است که در تست «BCDx» از فناوری نانو برای تعیین کمیت بیومارکرهای ادراری بیمار برای تشخیص سرطان مثانه و مرحله بیماری استفاده شده است. دکتر تاکشیلا لیاناژ (Thakshila Liyanage)، بنیانگذار و مدیرعامل این استارت‌آپ در خصوص این محصول و اهمیت آن ابراز داشته: «با وجود اینکه سرطان مثانه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در ایالات متحده است، ما هنوز هم به روش‌های قدیمی برای تشخیص آن تکیه می‌کنیم. فنوتیپ ما می‌تواند فنوتیپ‌های سالم و انکوژن را سریع‌تر و دقیق‌تر از سیستوسکوپی تشخیص دهد و این در حالی است که مزیت‌های غیرتهاجمی بودن و همچنین اتکای کمتر به آنالیز توسط روش‌های نامناسب و تحلیل‌های ذهنی را نیز باید برای آن در نظر گرفت.»

«EIG» مدعی است که «BCDx» با سایر استانداردهای فعلی تفاوت قابل توجهی دارد. این فناوری غیرتهاجمی، تنها از یک آزمایش برای ارزیابی طیفی از نشانگرهای زیستی استفاده می‌کند و این در حالی است که روش‌های موجود عمدتاً بر وجود خون در ادرار بیمار برای تشخیص بیماری کلیوی تکیه دارند.

 

مرجع: «Inside Indiana Business»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.