آخرین اخبار

پرتودرمانی نانویی برای مبارزه با سرطان

پرتودرمانی نانویی برای مبارزه با سرطان

پلاس تراپیوتیک (Plus Therapeutics) که یک شرکت فعال در حوزه توسعه فرایندهای نوآورانه و هدفمند رادیو درمانی‌ برای مبارزه با سرطان‌های نادر و دشوار است، داده‌هایی از دو کارآزمایی بالینی خود ارائه نموده که موفقیت تحقیقات اصلی شرکت در ترکیب رادیوتراپی و نانوفناوری را نشان می‌دهد. در این فرایند که در مرحله بالینی در حال ارزیابی است، از نانولیپوزوم رنیم-186 (186RNL) در متاستازهای لپتومننژیال (LM) و گلیوبلاستوما  (GBM) استفاده شده است.

نتایج این کارآزمایی‌ها در سی‌و‌پنجمین کنگره سالانه انجمن اروپایی پزشکی هسته‌ای (EANM) ارائه شده است. ارائه پلاس تراپیوتیک به عنوان اولین سخنرانی «Plenary Highlights Lecture» ارائه گردید که نشان از علاقه بالینی قابل توجه نسبت به آن می‌باشد.

دکتر نورمن لافرانس (Norman LaFrance)، معاون ارشد پلاس تراپیوتیک، در خصوص اطلاعات ارزشمند ارائه شده در این کنگره و پتانسیل بالای روش درمانی شرکت می‌گوید: «یافته‌های ارائه ‌شده در این کنگره، پتانسیل درمانی 186RNL برای بیمارانی که متاستاز لپتومننژیال برای آن‌ها تشخیص داده شده است را نشان می‌دهد. در کنار این مسئله، داده‌هایی که ما در فاز 1 در خصوص گلیوبلاستوما بدست آوردیم، از پتانسیل فوق‌العاده 186RNL به عنوان یک گزینه پرتودرمانی همه کاره برای چندین سرطان CNS  حکایت دارد.

شواهد حکایت از آن دارد که دوزهای جذبی این دارو برای متاستازهای لپتومننژیال که به بطن‌ها و فضای زیر عنکبوتیه جمجمه رسیده، بدون عوارض جانبی بزرگ‌تر از درجه 1 مرتبط با درمان روبرو بوده است. هر چهار بیماری که به این روش تحت درمان قرار گرفته‌اند، توزیع 186RNL برایشان بصورت سریع و کامل در سراسر فضای زیر عنکبوتیه مایع مغزی نخاعی (CSF) رخ داده و در طی 28 روز پس از درمان، دوام و عملکرد خوبی داشته است. همه بیماران پس از درمان کاهش 46 تا 92 درصدی در تعداد سلول‌های CSF داشته‌اند. گفتنی است که این کارآزمایی با کمک مالی و پشتیبانی 17.6 میلیون دلاری مؤسسه تحقیقات و پیشگیری سرطان تگزاس (CPRIT) انجام گرفته است.

پلاس تراپیوتیک یک شرکت داروسازی در مرحله بالینی است که بر توسعه، تولید و تجاری‌سازی درمان‌های پیچیده و نوآورانه برای بیمارانی که با سرطان و سایر بیماری‌های تهدید کننده زندگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، متمرکز است. پلتفرم نانوتکنولوژی اختصاصی این شرکت در حال حاضر حول محور ارائه انواع داروهای پیشرفته با استفاده از فناوری جدید کپسولاسیون لیپوزومی متمرکز شده است. انکپسولاسیون لیپوزومی به طور گسترده‌ای مورد بررسی قرار گرفته و پیشرفت‌های فنی و تجاری قابل توجهی را از زمان اولین توسعه تجربه کرده است. پلتفرم این شرکت برای تسهیل رویکردهای تحویل جدید و/یا فرمولاسیون داروهای تزریقی ایمن و مؤثر طراحی شده که به طور بالقوه ایمنی، کارایی و راحتی را برای بیماران و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی افزایش می‌دهد.

 

مرجع: «Street Insider»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.