آخرین اخبار

مبارزه با عوامل بیماری‌زای انسانی، حیوانی و گیاهی به کمک گرافن

مبارزه با عوامل بیماری‌زای انسانی، حیوانی و گیاهی به کمک گرافن

زنتک (Zentek) که یک استارت‌آپ نانویی با تمرکز ویژه بر راهکارهای پیشگیری، تشخیص و درمان به کمک گرافن است، اقدام به معرفی محصول جدید خود در دوازدهمین اجلاس جهانی علوم نظارتی (Global Summit on Regulatory Science) در سنگاپور نموده است. «ZenGUARD» که در این اجلاس معرفی گردیده، یک پوشش متشکل از عوامل ضد میکروبی است که به سطح گرافن متصل شده و آئروسل‌های مملو از ویروس و باکتری‌ها را جذب نموده و پاتوژن‌ها را با اثربخشی بالایی غیرفعال می‌کند.

دوازدهمین اجلاس سالانه علوم نظارتی که در مورخ 19 الی 21 اکتبر سال جاری میلادی برگزار گردید، تمرکز قابل توجهی بر روی پیشرفت‌های نوآورانه فناوری نانو در مسیر توسعه داروها و تجهیزات پزشکی داشت و عنوان آن نیز، «پیشرفت در فناوری نانو برای محصولات غذایی و پزشکی: نوآوری‌ها، ایمنی و استانداردها» بود که با مأموریت زنتک همسویی قابل توجهی داشته است.

زنتک یک شرکت فعال در حوزه توسعه و تجاری‌سازی دارایی‌های فکری است که بر تحقیق، توسعه و تجاری‌سازی محصولات جدید مبتنی بر گرافن و نانومواد برای استفاده در صنعت مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارد. «ZenGUARD»، یک فناوری ثبت اختراع شده است که عملکرد ضدمیکروبی با اثربخشی 99 درصدی دارد. از این رو، یکی از کاربردهای این فناوری برای مقابله با بیماری کرونا بوده و از آن می‌توان در تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) استفاده نمود. علاوه بر این، قابلیت استفاده از این فناوری در سیستم‌های تهویه مطبوع نیز وجود داشته و زنتک معتقد است که این فناوری با غیرفعال نمودن عوامل بیماری‌زا، کیفیت هوا را تا بالاترین استاندارد ممکن بهبود می‌بخشد. پیشگیری و درمان بیماری‌های پاتوژنی در دام‌ها و محصولات زراعی هم از دیگر کاربردهایی است که برای این فناوری پیش‌بینی شده است.

ویویان مارتین (Vivian Martin)، مدیر امور حقوقی زنتک، مسئول معرفی «ZenGUARD» در این رویداد بود. از دیگر مجموعه‌های حاضر در این رویداد که اهمیت آن را بیش از پیش نشان می‌دهد، می‌توان به مؤسسه سلامت کانادا (Health Canada)، شورای تحقیقات ملی کانادا (National Research Council of Canada)، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (Food and Drug Administration of the United States)، کمیسیون اروپا (European Commission) و سایر آژانس‌های نظارتی از کشورهای مختلفی همچون انگلیس، ژاپن و برزیل اشاره نمود. مارتین در خصوص اهمیت حضور در این رویداد و در میان این همه سازمان معتبر می‌گوید: «همکاری با ذینفعان امور نظارتی جهانی و بودن به عنوان بخشی از بحث در مورد استانداردهای فناوری نانو برای داروها و تجهیزات پزشکی، به ما یک مزیت استراتژیک می‌دهد تا مطمئن شویم که محصولات زنتک مطابق با الزامات جهانی و کیفیت جهانی بوده و از آن‌ها فراتر می‌روند».

 

مرجع: «Market Screener»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.